Egy jó választás
Szöveges ítélet
A benzines Ignis után maga a csoda. A 90 lóerős PSA-Ford dízelmotor nagyon passzol az autóhoz. Jól megy, könnyebben mozgatja az autót, mint a 93 lóerős benzinmotor az Ignist. Fogyasztása pedig csodálatos. Vegyes üzemmódban 5 liter, hosszabb úton inkább 4.8 körül mozog, normális, nem nagypapás tempóban. Futóműve kicsit kemény, de nagyon stabil és biztonságos, nem pattog el mint elődje. Amit hiányolok, hogy ennyi pénzért azért járhatott volna hozzá bőrkormány és digit klíma, nem ment volna tönkre tőle a gyár.
Az egyetlen negatívum a fékbetétek viszonylagosan gyors kopása és hangja. Ahogy kissé felmelegszik nagyon hülye búgó hangot ad, de a fékhatás ettől függetlenül jó. Most 36000 km-nél kicseréltetem de nem azért mert elkopott, hanem mert már unom a hangját és töbek tanácsára japán utángyártott betétet próbálok ki kemény 4000 Ft-ért. Majd megírom a tapasztalatokat.
Összességében nagyon jó választásnak tartom, kellemes megbízható és nagyon takarékos. Ha valaki sx4-en töri a fejét, próbálja ki mindenképp, mielőtt választ a benzines vagy dízel között. Ha ennyi pénzért megint autót kéne vennem, újra ezt választanám.
Ja és még egy kis megjegyzés. Van itt néhány negatív ítélelet amit kicsit fenntartással olvastam. Olajfolyás és rejtélyes megállás benzines sx4-nél. Ne vicceljünk emberek, szerintem akinek volt valaha Suzukija (nekem ez a 3.) az tudja, hogy azért ez túlzás. Ja és az 1 év alatti 250 ezer km és 138 ezer km futás (gondolok itt 2 nagyon negatív ítéletre), hát nekem azért kicsit túlzásnak tűnik. Szóval eléggé gyanus, hogy ezek csak lehúzó ítéletek és nem valós tapasztalatok. Nem értem mi értelme van ilyeneket beírni.
Hibalista
- belső világítás izzó (100 Ft), első fékbetét garnitúra 4000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom márkaszervízbe mert borzasztóan lehúznak és mivel nem benzines, nem is értenek hozzá. Magánműhelybe hordom. Előttem írta valaki, hogy márkaszervízben az olajszűrő 6000 Ft, levegőszűrő 13000Ft. Döbbenet. Én a gyári olajszűrőjét ( Mahle) 2500 Ft-ért vettem, a légszűrőt pedig 1500-ért. Total 5W-30-as szintetikus olajat 1900Ft-ért/liter kaptam. Nem is merek belegondolni mennyi lehet márkaszervízben.
Mindenki döntse el megéri-e visszavinni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ignis 1.3 GS | Következő autója? | jódarabig ez marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
