Eddig nem bántam meg :)
Szöveges ítélet
Sokan lenézik a márkát, éppen ezért nem is volt számításban Suzuki vásárlás, de amikor 9.000km-el, 1 évesen, metál feketén és nagy 17-es alufelnivel megláttam azonnal ki kellett próbálnom. Az első benyomás egy 1,4-es Hondából átülve az volt hogy ebben is van nyomaték, legalábbis annyi mindenképpen hogy városban 1300-1500-as fordulaton 5-ösben lehessen haladni vele, ez pedig gyaníthatóan nem eredményezhet nagy fogyasztást, külsőleg tetszetős volt az autó hiszen ki sem próbáltam volna ha nem így lett volna, a beltere sem okozott csalódást, kemény de viszonylag mutatós műszerfal, szintén nagyrészt műanyag oldalkárpitok amit nem bánok, mert könnyebb takarítani mint bármilyen szövetanyagot. Kis gondolkozás és számolás után megvettem az autót, 1 évesen és 8.900km-el, frissen szervizelve, szalon állapotban, az új áránál 1,2 millióval olcsóbban, plusz a gyárinál nagyobb alufelnivel ami szintén százezres tétel lenne, jó vételnek tűnt. Egy Toyota corolla volt még számításban ugyan ilyen áron, de az 4 éves volt és 70.000km volt benne, tehát az SX4-et választottam.
Fogyasztás: A fogyasztásmérője nagyon pontos, mindig teletankolva és újra teletankolva mértem a fogyasztást, ugyanazon a benzinkúton és egyezett a fogyasztásmérő adataival a számolásom. Eleinte városban 7,5 liter körül fogyasztott, ezt nem sokallottam de jobbra számítottam, mivel 225 széles felnivel használom betudtam ennek. Telt múlt az idő és talán a motor is jobban bejáratódott és Én is jobban hozzászoktam az autóhoz, de a lényeg az hogy tartós 6,3 liter körül használom most az autót ugyan azzal a 225 széles felnivel. A lámpáktól kicsit sportosan kigyorsítva aztán hamar 5-be rakva, tehát dinamikusan autózva hozza ezt a fogyasztást.
Kinti fogyasztása tartós 90-100km-es tempónál 5,8 és 6 liter között alakul, néha kilépve 130km-es sebességre 6,3 litert fogyaszt, ezt Pécs - Budapest oda vissza távon mértem kb 400km-en.
Autópályán Szerbián át Görögországba: Szerbiában 100-120-as korlátozás van és rengeteg rendőr, tehát a sebességhatárt jól betartva a fogyasztás 4 fővel, full csomagtartóval, klímával 6,4 és 6,6 liter körül volt, Görögben 130-150km-es sebességnél 7,3-7,6 körül fogyasztott. Tartós 130km-es sebességnél 7 liter körül fogyaszt.
Kényelem: nem mondható kényelmes autónak, de kényelmetlennek sem, egyhuzamban 1200km-t levezetve, 3x 10 perces pihenővel sem volt kényelmetlen, persze az út vége felé azért volt egy kis fészkelődés :)
Csomagtér: nyaraláshoz 4 főnek nagyon szűkösen de elég, a hűtőtáska már csak a hátsó két utas között fért el.
Nagyobb vásárlások esetén is előfordul hogy a hátsó ülésre kerül egy két csomag, mert a csomagtartóban nem fér el minden.
Az úttartása ezekkel a széles gumikkal nagyon jó, de gyári gumikkal sem lehet rossz mert elég feszes kemény a futómű. Külföldi utakon az út minősége miatt nagyon jó vezetni, egész más élmény.
Gyorsulás és előzés: Kategóriáját nézve nagyon jól gyorsul és előzéseknél sincs probléma, 80-90km körül 3-ba visszarakva szépen ugrik és nagyon jó motorhangja van, szóval kategóriáját nézve szerintem bőven jó.
Hangrendszer: Na az nem sokat ér benne, egyből cserélve és fejlesztve lett.
Az autóban jelenleg 29.500km, most 4 éves, kíméletesen van vezetve és természetesen eddig semmire nem kellett költeni olajcserén kívül.
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varga Pécs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic és Jazz | Következő autója? | Talán új SX4 vagy Ford focus 1,6 D |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
