Ebből GRAND változat kéne!
Szöveges ítélet
Szuper kis kocsi, amit a feleségemnek vettünk, egy Dodge Grand Caravan 3,8 V6 helyett. A Dodge-ot csak alkalmanként használta, hétvégenként hosszabb utakra, és néha a gyerekekért járt vele. Most, hogy dolgozni kezdett, kellett neki egy olyan autó, amivel napi rendszerességgel, kisebb fogyasztással tud bejárni Budapestre. Minden kisautót megnéztünk, és jól választottunk! 3 MFt-ért egy alapból nagyon jól felszerelt modellt kaptunk.
Előnyök:
Tágas, kényelmes belső tér, magas üléspozíció, vannak ügyes kis pakoló rekeszek, megbízható motor, precíz váltó, kimagaslóan jó futómű, zseniális fék, a kocsihoz képest nagy kerekek, nagy alvázmagasság, mégis fantasztikus kanyarstabilitás, kézreálló kezelő szervek, áttekinthető műszerfal (előtted van, ami manapság nem divat, de legalább látod!:)), jó hűtés-fűtés, nagyon jó világítás, szép, terepjárós forma, nem agyonzsúfolt motortér (jól szerelhető lenne, ha szerelni kellene:)) és nem utolsó sorban, a gyerekek is imádják :).
Hátrányok:
Nincs gerinctámasz, kicsit nekem kemény az ülés, hossz(tengely)irányban nem mozgatható a kormányoszlop, kicsi a csomagtartó (nagyon meg kell gondolni, hogy mit vigyünk, ha négyen megyünk). A tűzfalon a hangszigetelés elég karcsú, de nekünk nem bántóan zajos a kocsi. Nagyobb fordulaton olyan, mintha sportlégszűrő lenne rajta vagy sportdob alatta :). A motor a nyomatékát csak nagy fordulaton adja le, azaz pörgetni kell, mint egy kétütemű krosszmotort :), bár ez is a feeling része!
Fogyasztás:
A vegyes fogyasztás (2 felnőtt + 2 gyerek, autópálya 130-cal, jó kis emelkedőkkel, aztán a bevezető szakasz 100-zal, + szüttyögés a budapesti dugóban) 7,5 liter. Torkos kis kocsi, ha normálisan szeretnél menni vele, nem pedig csigaként vánszorogni, forgatni kell a motort rendesen. Én BKV buszvezetőként dolgoztam az egyetemi éveim alatt, ahol megtanultam spórolni az üzemanyaggal (kifizették a megtakarítást), no és számtalan kocsim volt már, ezért elhiheted: 6 litert csak az alföldön, egyenes úton, kőkeményre fújt gumikkal, hátszélben fog fogyasztani, tojással a talpad alatt, 2000 1/min körül váltva a fokozatokat. :)
Szerviz:
Egyelőre nincs komoly tapasztalatunk, mert semmi hiba nincs. 1500 km-nél volt egy kötelező átvizsgálás, de akkor nagyon korrektek voltak, most pedig, hogy egy éves lett a kicsike, felhívtak, emlékeztetőt küldtek, taxiznak, ha nem akarjuk a helyszínen megvárni az olajcserét stb.
Üzenet a SUZUKINAK:
Kéne egy GRAND változat az ötajtós SX4-ből, ami 20-25 cm-rel hosszabb (a tengelytáv maradhat, csak az alvázat nyújtsátok meg), mint a jelenlegi típus! Egy nagyobb motor sem volna rossz a jelenlegi autóba, (pl. a 2 literes), a nagyobb változatba pedig alapból szükség lenne rá!
Így tényleg családi autóvá, jól pakolható kis túraautóvá, kategóriája vezetőjévé válhatna a kis Suzuki!
Update 1:
140.000 km.
Hibalista: Egyszer kiégett a bal első izzó, egyszer pedig a fülkevilágítás izzója.
7 év után is a gyári akku és az eredeti féktárcsák vannak benne. A fékbetétek egyszer lettek cserélve, most jött el a 2. csere időpontja a tárcsákkal együtt. Az alkatrészárak gyáriban is alacsonyak, utángyártottban pedig nevetségesen olcsók. Gumiabroncs garnitúrákból is a 2. szetteket fogyasztja.
Ez a kocsi nem kopog, nem zörög, nem lötyög, nem csörög, csak indul és megy.
Pedig a 140.000 km java része sok rövid úttal (mindennapi munkába járás) került bele.
A feleségem imádja.
Ja, meghallgatást nyert a fohászom, kijött az új SCross. :)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki M6 (Difer)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Magam csinálom a folyadékcseréket, kopó alkatrész cseréket, mert nagyon egyszerű. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Dodge Grand Caravan 3.8 V6 | Következő autója? | Ez jó lesz sokáig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
