Divatautósok és sznobok kíméljenek !
Szöveges ítélet
Olvasgattam az "ítéleteket" és érdekesnek találtam, hogy mennyire ellentmondó vélemények születtek az SX4-ről. Nos, akkor megosztom veletek tapasztalataimat én is, bár hosszú ideje még nem hajtom a járművet, de némi tapasztalattal már gazdagabb lettem.
Korábban sok típus volt "alattam". Trabanttal kezdtem (1000 éve), aztán jöttek a Ladák és sok nyugati ez-az. Volt német kicsi és nagy, angol, olaszok és amerikaik is, de egy ideje csak japán autóim vannak.
Az SX4 nem versenyautó, nem arra termett, hogy alázzon az országutakon. Nem arra való, hogy csikorgó-füstölő gumikkal indulj a lámpáknál és nem fogsz vele a sztráda királyaként az aszfaltra feszülve 200-al levillogni mindenkit magad elől. Aki erre vágyik ne vegyen SX-et. Presztízse nem sok, bár lényegesen több mint bármelyik más Suzuki típusnak, de akinek ez a fontos, az úgysem ül bele Suzukiba, az igazi sznob-nak meg úgyis csak német autó az autó. Az SX4 egy kellemes és kényelmes családi autó, mondjuk két gyerekkel, nem túl sok csomaggal. Városban kimondottan kezes jószág. Magasan ülsz (az átlag autóknál magasabban), így a régi Swift-ekre és pl. Hondákra jellemző „aszfalton ülős” feeling-et elfelejtheted. A nagy kerekek és széles gumik miatt jól bírja a járdát és nem harapod el a nyelvedet a kátyukban sem. A rugózás kissé kemény, de köze sincs az Ignis-es, fapados pattogáshoz. A csomagtér tényleg nem túl nagy, de hétvégi nagybevásárláshoz, kirándulásokhoz és egy átlagos, 4 tagú család nyaralásához bőven elég. Két fővel, ledöntött hátsó ülésekkel pedig bőséges a rakodótér.
A motor szerintem kissé alulméretezett. A nagy, tömzsi kasztni elbírna nagyobb, erősebb motort is. Igazán csak 2500-as fordulatnál éled, addig lomha, felette már harapósabb. Ennek ellenére (az önsúly és az 1,5-ös motor viszonylatában) megfelelő a fogyasztás. Nem értem, aki azt írta, hogy 10 liter fölötti fogyasztásokat mér. Szerintem vagy az autód beállításával vagy veled van ott probléma. :) Nálam vegyes használat mellett (mondjuk 70% város-30% országút) 7,5 liter körül fogyaszt, de 8 fölé még soha nem tudtam nyomni, pedig nem vagyok hétvégi mazsola.
Az ülések kényelmesek, kellően kemények, talán az oldaltartás lehetne jobb. Én nem találkoztam a sokak által emlegetett nyikorgással az ülések felső állásában sem, igaz én majdnem a legalsó állásban használom. Nálam nem lóg a kesztyűtartó (akinek ez a gondja az állítsa be) és nem zörög a műszerfal sem. A klíma kimondottan erős, nagyon könnyen lehűti a belső teret. A fékek erősek, alig kell a pedálhoz érni, bár a francia autók és néhány amerikai típus fékeihez nem hasonlíthatók. (A régi Swift-ek csapnivaló fékei után mindenesetre óriási előrelépés.) A beltérben használt anyagok minősége valóban nem túl igényes, nagyon könnyen karcolódik, viszont a belső kialakítás praktikus és kényelmes, japánosan sok tárolóval. Aki pedig kényes a hézagokra és a passzentos illesztésekre, szereti a minőségi anyagok tapintását a sok plüsst, bőrt, miegymást annak ott a Merci, a VW vagy az Audi, pár millióval többért. Ez nem az a kategória !
8000 kilométer (tudom, nem túl sok) megtétele alatt semmi probléma nem jelentkezett, remélem továbbra sem kell csalódnom.
Nem mondom, hogy nem volt jobb (szebb, kényelmesebb, gyorsabb, erősebb) autóm mint az SX, de nagyrészt városi használatra, kis családdal, ha nem kell a nagy csomagtartó – tökéletes választás.
Hibalista
- Semmi..
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galant GTI | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
