Családom imádja
Szöveges ítélet
Az előző Ignis után kényelmes, csendes, gyors, és ráadásul kevesebbet fogyaszt, pedig nagyobb, nehezebb, erősebb, stb. A máshol leírtakból okulva, azonnal csináltattam rá üléshuzatot, aminek árát jelentősen növelte az egyedi hátsó háttámla kialakítás. Egyébként valóban igaz az, hogy az egyedi kialakítások miatt sok minden drágább hozzá.
2008.05.27. Mostanra sikerült beállítanom mindent, változatlanul szeretem. Autópályán kipróbáltam, 4 felnőttel, telipakolt csomagtartóval 170 km/h-t sikerült mennem az érdi emelkedőn. Autópályán, nagy tempóval (160-180 km/h) evett 8.3 l-t százon. Vegyesben (kb. fele Budapest csúcsforgalomban, fele Pest megye) eszik 7.5 l/100 km (diszkont kutakon tankolok 95-öst).
2008.06.29.
Átlagfogyasztás változatlan körülmények között mostanra 7 l/100 km (4.-et gyakorlatilag nem használom, de a klima szinte állandóan megy). Az A-oszlopot nem tudom megszokni, balra kanyarodva tele a nadrágom (pl. városban kanyar után zebra jön !!!). Zörgés nulla (I love Japan !!!).
2008.09.18.
10000 km után szinte csak jót írhatok róla. A teljesítménye mind városban, mind országúton kiváló, nem kell pörgetni, kellően nyomatékos (budai emelkedőkön gond nélkül gyorsul 3., 4. fokozatban is). Lassú araszoláskor, ill. huzatva, vagy nagy sebességgel haladva megugrik az átlagfogyasztás 8 l fölé, de ha kihasználom a nyomatékosságát, tartható a városi 7 l/100 km átlagfogyasztás (a klima csak kicsivel emeli: 7.2-7.3). Nagy tempónál sem zavaró a szélzaj, egyedül a nagy tükör fütyül kissé. A futómű nekem abszolút megfelelő, jó kanyarsebességeket hoz - eléggé tempósan közlekedem. Ha odalépek, nagyon megindul. A sebességváltó kicsit akadozik, ez általában nem probléma, akkor érzem gondnak, ha huzatva akarok gyorsan váltani, ilyenkor szentségeltem már - erőltetve vette csak be a következő fokozatot, de a megvezetése jó (az előző Ignisszel szemben gyakorlatilag egyszer sem recsegtettem meg). Az ülés kényelmes, hosszú úton sem fáj semmim. A kormány és a műszerek rendben. Zörgés változatlanul nulla (japán összeszerelés).
Néhány hiányosság:
1. Hatalmas csomagtér, de semmi rögzítési pont, vagy térelválasztó, bár ezt részben sikerült orvosolni olcsón kapható csomagtérhálóval.
2. Sérülékeny fényezés, karcolódó műszerfal.
3. Ablaktörlők hatásfoka hagy maga után kivánnivalót, ablakmosó alacsonyra spiccel (nagyobb sebességnél szinte semmit nem ér, le kell lassítani).
4. Gyári gumik (Dunlop SP31 195/65 R15) esőben csúsznak.
5. Kuplung- és fékpedál oldalirányban lötyög kicsit.
6. Nincs kabátakasztó.
2010.09.16.
60000 km után vagyok. Lényeges változás nincs. Beszereltettem elektronikát bioetanolhoz. Most 100 %-ban azzal megyek. Fogyasztás ezzel vegyesben 9-9.5 l/100 km, így kb. 100-200 HUF-t takarítok meg 100 km-en. Viszont sokkal jobban megy főleg 3000 1/min felett.
Hibalista
- A megrendelt szivargyújtót elfelejtették beszerelni. Javítani eddig csak a vezetőülés sínjét kellett (lötyögött), garanciában cserélték. Viszont minden pótalkatrész (fékbetét, pollenszűrő, stb.) egyedi, azaz a magyar SX4 alkatrészei nem csereszabatosak.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ász
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis 1,3 GLX AC | Következő autója? | suzuki kizashi3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
