Bejött
Szöveges ítélet
Másfél év használat és 30 000 megtett kilométer után értékerlésem harmadik verzióját olvashatod. Az összbenyomás változatlan, nem volt olyan probléma ami fennakadást okozott volna a napi használat során.
Annak idején sok időt töltöttem az ár érték arányban legmegfelelőbb, igényeimhez legközelebb álló autó kiválasztásával. Célom városi, elővárosi használatra 1-5 személynek strapabíró, gazdaságos, de elfogadható komfortú autó választása. A sok ki-be ugrálás, gyerek cibálás miatt csak "magas" kocsi jött számításba. Sok típust próbáltam ki kereskedőnél. Hogy mennyire sikerült jó döntést hozni? Lásd:
Tudom, mindenki a hibáira kíváncsi, ezért ezzel kezdem.
Nem szeretett tulajdonságok:
Csomagtér megvilágítás (a lámpa elhelyezéséből fakadóan) vacak. Ránézésre is igénytelen, viszont hiper kényes az üléskárpit, a tépőzáras, zipzáras nadrágot, szoknyát felejtsd el, vagy tegyél üléshuzatot. Utóbbi esetben semmi értelme a szellőző ülésborításnak. A vezető ülés nyikorgása, kotyogása úgy látszik igazi típushiba, amire oda kellene figyelniük a gyáriaknak. Újabban félig lehúzott bal első ablak útkátyúknál enyhén zörög. Szellőző ventillátor bizonyos állásban búgó háttérhangot ad. (következő kötelező szerviznél fogom megnézetni)
A műszerfalat már egy nylonszatyor is képes megkarcolni, ennyire sérülékeny műanyaggal még nem találkoztam. Műszerfali rakodóhely 0. Helyette van ülés alatti tároló, amit az életbe nem használok. A kesztyűtartó kicsi, ám fedele már fél év használat után meghajolt és ezért enyhén zörög is. Ez mind visszalépés a korábbi Suzukimhoz képest is. Parkolásnál sokszor jól jönne, ha a kormányt (kerekeket) kicsit tovább lehetne még fordítani, az autó méreteihez képest, szerintem nem elég fordulékony. Az osztott A oszlop bal kanyarban zavaró, több hónapba telt megszoknom, bár mostanra már egyáltalán nem zavar. Sokat lehetne javítani a kilátáson, ha a rajta lévő kárpit elemet kicsit karcsúsítanák a mérnökök. A futómű lehetne egy kicsit halkabb. A motor alapjáraton nagyon csendes, de a gyakran használt közepes fordulatszám tartományban nem az, és rezgések is átjönnek. Az autó belső színvilága lehangolóan komor, és nem is volt színválaszték.
Ha az SX4 felsorolt, nem szeretett tulajdonságain sikerül nagyvonalúan átlendülnünk, egy kellemes, szerethető, nagyon megbízható, jól használható, utitársra lelhetünk benne.
Szeretett tulajdonságai:
Divatosan mutat a kocsi a gyári alufelnikkel, a 60/2005-ös gumikkal, a türkizkék gyöngyházfénnyel (ez a szín hivatalos neve), a sötétített üvegek. A felninél jóval szélesebb guminak köszönhetően még karcmentesek a felnik, pedig naponta padkázom kerekeimet a járdán parkolással. A műszerfal design-ja is tetszik az ismerőseimnek (az én lelki világomnak kicsit komor). Akadálytalan, könnyed a ki-be szállás elől. Lehet terpeszkedni a széles és magas üléseken, nem zavar a középkonzol, nincs útba a kormány, tágas és kényelmes a hely. (Egy széria könyöktámasz azért nem rontott volna a komforton.) Nagyon ergonomikusak a kezelőszervek, rádió, sebváltó, stb., jól használható. Nagyon pontos (többször ellenőriztem) adatokat mutat a komputer (hőmérséklet, átlagfogyasztás, stb.). Beszámolók szerint hátul ülni még kényelmesebb mint elől (köszönhetően a magas ülésnek és a bőséges fejtérnek). A gyerek nem veri be a fejét az ajtókeretbe amikor bedobom a gyerekülésbe. A hátsó ülések elfektetésével meglepően jól rakodható tágas tér keletkezik, aminek költözködésnél jó hasznát vettem. (Muszály megjegyezzem, hogy jóval nagyobb autóval rendelkező ismerőseim jöttek zavarba, amikor 13 db szabvány "költöző dobozt nyelt el a kocsim csont nélkül, megpúpozva majd egy tucat szatyornyi aprósággal. Másik alkalommal pedig egy komplett íróasztalt, amit egy 5 ajtós Carismába sehogy sem sikerült betuszkolni.). Útfekvése, stabilitása minden várakozásomat felülmúlja. Kis fordulaton még gyenge a motor, 3000 körül rezonanciákat is okoz, de ezután megjön az ereje és a végtelenségig lehet húzatni. Persze ilyenkor kajál. Nyugodt, de azért még nem öreguras tempóban, 95% budapesti, sok rövid kis úttal, illetve dugókkal tarkított munkába járás mellett, légkondi használattal, odafigyeléssel nyáron 6,5-7 liter/100 km között tartható az átlagfogyasztás, télen ugyenez 7,5 liter (és ez nem kamu, és nem csak a computer szerint ennyi, és még több mint 28 évem van nyugdíjig, és Én sem szeretem, ha megelőznek, csak oda figyelek, mert benzinen kívül másra is költhető a fizum). Országúti használat esetén 5,8; autópályán 7 liter körül mértem átlagot (ez utóbbiak a computer szerinti adatok) a megengedett sebességhatárok környékén autózva, kevés előzéssel. Kb. 6500 km bejáratás után kezdte hozni kocsim ezeket az értékeket, előtte 8,2; majd 7,6 körüli fogyasztási átlagokat mértem.
Fenntartása igen kedvező. 1500 alatti motortérfogatnak (meg a bonusz besorolásomnak is) köszönhetően fiatal budapestiként 6700 Ft a negyedéves kötelező, és (nem igazán tudom miért) de más típusokhoz képest olcsó a teljes körű CASCO is (8000 Ft/hó. Létezik? Pedig itt nincs is bonuszom.). Javításra szerencsére még egy forintot sem költöttem. Egy gramm olajat sem eszik, ellentétben a büszke új német autó tulajdonos ismerőseim verdáival.
A vásárlásnál a kereskedésben szuper kedvesek voltak. Várni kellett ugyan 4 hónapot a kocsira, de bőséges kedvezménnyel (700 000 Ft) és ajándékokkal, gondoskodással és udvariassággal kompenzálták a várakozás okozta és a beszámított, még lízinges autóm banki ügyintézése kapcsán felmerülő legapróbb kellemetlenségeket is (Suzuki Ász). Az 1000 km-es ingyenes átvizsgálás is gördülékenyen zajlott ugyanitt. Költözködésem óta már a Hollós Művekbe viszem kötelező szervízbe, de itt is kellemesek a tapsztalatok.
Összegzés: Bár látszik, hogy lehetőség szerint minden kényelmet megpróbáltak bele rakni a Suzukinál, az utastér minőségén anyagválasztásán érezhető, hogy nem az elitnek szánták. Egy ismerősöm autószerelő műhelyének kíváncsi alkalmazottai a kocsi műszaki tartalmát nézegetve megjegyezték: "nem gagyi", és problémamentes használatot jósoltak. Remélem az idő Őket igazolja. Bárhogy is lesz, beszámolok róla.
Hibalista
- vezetőülés nyekergés, kipufogó tartóbilincs meglazult a katalizátor magasságában, jobb hátsó lengéscsillapító szivárgás gyanú, mindet garanciában cserélték, jav költség 0 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Hollós Művek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | ami akkor a legjobb vétel lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
