Bárhol, bármikor
Szöveges ítélet
Régi Swift-ből, mely már a második volt 8 év alatt (az elsőt az öcsém totálkárra törte, de szerencsére karcolás nélkül kiszállt belőle pedig be sem volt kötve), ültem át az SX4-be. Munkám miatt volt szükségem nagyobb autóra, és bevallom őszintén nem csak a márkahűség miatt választottam a Suzukit. Nagyon kedvező feltételekkel, és meglepően gyors ügyintézéssel intézték el a cserét. Az autó nem olcsó, viszont megéri a pénzét. Sokat járok vele rövid, rossz utakon (épülő autópálya), és sokat megyek vele hosszú távon is nem kis sebességekkel (GPS-el mérve 176 km/h volt a maximum téli gumikon). A fogyasztás néha elkeserítően sok, néha üdítően kevés (5 L-től 13 L-ig). Egy jó tanács, mely nekem bevált az eddigi 7000 km (szűk 3 hónap) alatt: azt szereti a kicsike ha 100 km/h környékén van a mutató, így nálam 6-6,5 l/100 km a fogyasztás. A futómű mind autópályán, mind rossz úton kiváló. Sajnos a motorerő 3000 alatt nem kielégítő számomra, de ha lepadlózom akkor azért megindul. Szóval teljesen elégedett vagyok az autóval, mert vezetek a munkám miatt még párat (Ssangyong Actyon Sport, Opel Astra Classic II 1,4, Peugeot 306 kombi 2,0 HDI), de mind közül ez a tökéletes, még terepen is jobb mint egy-két "terepjáró", pedig ez városi modell. Remélem sokáig megtarthatom, vagy esetleg egy Grand Vitara :)
Tuning Show
A napokban volt ez a tuning kiállítás, amire persze én is kilátogattam. Sok szép autó, szépen tuningolt Swift és SX4-ek.
Amiért ebbe belekezdtem az a következő: sok apró csecse-becse volt megvásárolható. A sok tuning csoda között kicsit elkapott a hév, és eldöntöttem veszek valamit a kocsimhoz. Mivel az optikához nem akartam hozzányúlni és pénzem sem volt sok, maradt a kipufogó vagy a direkt szűrő. Végiggondolva a lehetőségeket (az SX4-ben a hátsó dob keresztbe van) a választás a direkt szűrőre esett. Hazaérve azonban nagyot koppantan, nem is olyan egyszerű felrakni ezt a szűrőt.
A helyzet a következő: a szűrő házába van építve a légtömegmérő, és mivel ez egy garanciális autó nem akartam megbontani a dolgokat. Hosszas filózás, szétszerelés, összerakás után autószerelő ismerősöm rávilágított a megoldásra: kivesszük a szűrőbetétet és a beszívó cső helyére feltesszük a direkt szűröt. Jó ötlet (gondoltam), de a cső vége ovális a szűrő meg kerek (a hely is kevés), hogy is akarod kivitelezni a dolgot? - kérdeztem. Kell egy gumicső, bele egy PVC cső erősítésnek, és kész is. Jó, de honnan szerezzek én ilyen gumicsővet Húsvét Hétfőn! Sehonnan, vártam keddig.
Mentem is kedden a helyi kis autósboltba, érdeklődve kérdeztem, hogy az én autómhoz tud-e valamit adni. Persze semmi, de milyen méret is kellene? Gyorsan lemértük és elkezdtünk kutatni a raktárban. Kis keresgélés után találtunk egy pont megfelelő gumicsővet, mely eredetileg "kispolákhoz" gyártottak, illetve annak a fűtéséhez. Ki is fizettem a kemény 3k-t érte és rohantam a haverhoz, hogy akkor megvan és most azonnal kéretik fölrakni.
A végeredmény nem lett ronda, egyébként meg úgysem látszik, a hangja viszont sokkal mélyebb lett, de kevésbé zavaró, a teljesítmény érzésre ugyan nem változott, de most már elmondhatom, hogy "tuning" a kis gép.:)
A lényeg, két mozdulattal visszaállítható a gyári állapot, és talán egyszer meglesz a hátsó dob is.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Kocsis Dunakeszi
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Grand Vitara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
