A nyugodt dromedár
Szöveges ítélet
Röviden próbálom összefoglalni azokat a dolgokat, melyeket fontosnak tartok.
2006 márciusban vettem át az autót. Fekete metál színű, 1.5-ös GS felszereltség.
Pozítív dolgok:
- kellően tágas beltér, mind elöl, mind hátul. A magam 183 cm-es magasságával is kényelmesen elférek hátul úgy, hogy az ülés teljesen hátra van tolva. Attól sem kell félni, hogy a fejem koppan a tetőkárpiton egy nagyobb bukkanónál. A magasabb hátsó üléspozíció pedig élvezetesebb utazást biztosít a hátul ülőknek. A csomagtartó méretével ki lehet békülni első látásra, másodikra pedig biztosan.
- a műszerfalon minden jól látható, és mindenképp kényelmes dolog, hogy ami funkciót lehetett azt a bajuszkapcsolókra helyeztek el, hogy ne kelljen messze nyúlkálni vezetés közben.
- a motor alacsony fordulaton meglepően halk, magasabb fordulaton hangosodik, de a hanggal együtt nő az ereje is, ami néhány eseteben majd jól jöhet.
- a visszapillantó tükrök hála istennek nagyok. Szeretem látni mi történik körülöttem.
- fűtés és hűtés. Mind a kettő megfelelően gyorsan működik. A kezelésük egyszerű.
- fogyasztás: 6,5 literben állt meg. Ez vegyes vezetés 1-2 hosszabb 200km-es túrával. Első tankolás után, illetve bejáratás alatt 7,2-t mértem.
- Vezethetőség: meglepően jól fekszi az utat kanyarban, köszönhetően a 205-ös 16" -os gumiknak. A fék nagyszerüen fog és nagyon érzékeny. A kuplung megfelelő, bár kicsit magasan van a pedál, így a hölgyeknek kényelmetlen lehet. A váltó rövid úton mozog, ami élvezetessé teszi a váltogatást.
- Extrák: sok extra körülbelül elfogadtható áron.
Negatív dolgok:
(inkább ezeket részletezem, ugyis ez érdekel mindenkit)
- előttem már szóltak a középső konzol kijelzőiről. Igen a pillanatnyi fogyasztás látványos, de senkit nem érdekel. Különben az enyém 30 liternél kiakadt. Felesleges dolog. Helyette átlagfogyasztást jobban értékelnénk.
- Kicsit keménynek találtam az autót. Érezni vele a magyar utak "áldott" egyenetlenségeit. A 16"-os kerekek nem sokat segitenek ezen.
- Audióvezérlő a kormányon. Nos minden szép és jó, hogy ki van találva oda, de hiányoltam, hogy ha rádiót hallgatok nem tudok csatornát váltani. Ehhez manuálisan kell a középkonzol gombjait nyomogatnom. Szerintem egy ilyen funkció simán elfért volna.
- Sípolás: Sípol mindenért. Ezt felettébb jó dolognak tartom, de idegesítő, mikor 200m-t gurulok a kocsival és nem kapcsolom be az övet, akkor is sípol 90 mp-ig. Hosszúnak tartom ezt az időt.
- Kilátás. Az osztott ´A´ oszlopot szokni kell. Eleinte gondot okoz, és aki ritkán, alkalmi szinten vezeti annak nehézkes lesz a közlekedés vele.
- visszapillantótükrök: a belsővel nincs is gondom. A külsők szerintem közel vannak a vezetőhöz, így nem elég odanézni, a fejet is fordítani kell. Igaz messzebb nem volt lehetőségük rakni a felépítés miatt.
- ablakemelő: sajnálom, hogy csak a vezető oldali és az is csak lefelé müködik teljes lehúzásra. Igazán megoldhatták volna, hogy vezető+jobb első ablakemelő fel és le is müködjön egy gombnyomásra, ne kelljen tartanom a gombot.
- nem találtam meg benne azt a biztonsági funkciót, ami az ablakemelést leállítja, ha éppen a kezem csukná oda. Szóval odapréselte mint a fene. De legalább megtudtam hogy nincs, (vagy nem müködik :-) ).
Összefoglalva:
Jó vezetni. Minden szükséges benne van, ami ma egy autóba kell. Családoknak, és nyugodt sofőröknek kellően rugalmas, és tágas. Aki pedig sportos autót szeretne, az vegyen mást.
Kiegészítés (2006.10.25) Elkezdett zörögni a tetőkárpitban lévő belső világítás lámpája. Még nem tudom az okát, de hamarosan megreparálom. Ez picit ront az összképen, de nem vészes.
Nagyon drágák a kiegészítő kellékek. 4 db sárfogót és az oldalvédő csíkot igazán odaadhatták volna gyárilag. Azért a nem kevés összegért amit kifizettünk érte. De hát mindenki pénzsóvár...
Hibalista
- Egyenlőre minden megfelelően működik. Később úgyis fogom még frissíteni ezt az irományomat, hogy minden titok napvilágra kerüljön. :-)
-
- Kieg.: 2006-12-20
- Első komolyabb kényelmetlenségi probléma. Elkezdett nyikorogni alattam az ülés. Szervíz szerint szériahiba lehet, mert többen is visszamentek hasonlóakkal. Megjavították, de 20 km + a magyar utak után megint csak nyikorog. Kértem a cserét, de kell a gyártó engedélye (nem értem miért) a cseréhez. Várom a szerviz hívását mikorra jön meg a keret, hogy cseréljék. Addig jó hangosan szól a zene.
-
- Kieg. (2007-01-11): Sokan vitatkoznak az átlagfogyasztásmérőről. Nem, az első szériákban nincsen, hanem MPH/Gallon van, amit később kicseréltek AVG/100km-re. Szóval van akinek van, van akinek nincs. Kár vitatkozni.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Autószalon Győr
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Mindenképpen japán. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
