A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Sx4 (2006)

Sx4 1.5 GLX AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"A magyar valóság"

Szöveges ítélet

"A magyar valóság"

Előrebocsátom én csak fél éve használom az autót, de nullkilométeres kora óta a családban van. Egy kis béna közel 20 éves skoda fabia 1.2 (64LE) ültem át ebbe a kis kék "csodába".
Az autót 1MFt-val olcsóbban vettük, mert valami Suzuki Ász-os hiteles első tulaja volt, aki viszont nem ment vele egy km-t sem.

Negatívumok
Nem tudom a japánok hogy adták a nevüket ehhez a kis keleti autóhoz...

Csomagtartó: nulla. Két sporttáska és tele van. Ha legalább lenne belőle kombi!

Vezető oldalon a könyöklő használhatatlan. Vagy az ablakba lehet könyökölni, de az túl magasan van, kényelmetlen hosszú távon.
Legalább a vezető oldali ablak lehetett volna automata fel és le. Le automata, de fel nem. Ki érti ezt? (GyK: menet közben, ha leengeded és utána fel akarod húzni, mert pl. esni kezdett, akkor kb. 15mp-en át húzni kell a bal kezeddel. Az a kezed arra az időre kiesett, nem kormányozol vele.)
Nem tudom ez valami Suzuki betegség-e, többen mondták, hogy esőben csak a klímával lehet páramentesíteni a szélvédőt. Nálam is csak így megy.

Szervókormány: aki ezt beleírta a műszaki adatokba az sosem használt igazi szervót. Álló helyzetben tekerni olyan, mint egy ZiL. Márpedig a belvárosi parkoláshoz sokszor szükség van rá. Vicc ezt szervónak hívni. Kértem a szervízt, hogy nézzék meg mi a baj vele, azt mondták ez ilyen. Hát kösz.

Sebességváltó: olyan érzésem volt, mint a Zsigulinál. Nagyokat roppan a kezem alatt, borzasztó lassú vele a váltás. Mintha csapágyas lenne, de nem az.

Rádió: a beépített gyári rádió és hangfalak egy Sokol rádiót idéznek. Nulla mély, halk gagyi az egész.

Kijelzők: nincs benne hatótáv kijelzés. Csak átlag fogyasztás. De az is könyörgöm: Miért nincs napi átlag, ami a motor indítástól számolná a fogyasztást?
Borzasztó kevés információt mutat meg a komputer. Más autókhoz képest inkább semmit.
Amikor megtankolom az autót rögtön nullázok egy km számlálót (az A és B közül valamelyiket), majd az üzemanyag szint jelző és a megtett km alapján saccolok, hogy vajon még mennyire jutok el vele. Drámai.

Sebességmérő óra: beosztották 0-200km/h között 2km/h felbontással! Érted?! Annyi vonalka van ott, első pillantásra elveszik a szemed a piros vonalka-erdőben! Kit érdekel az, hogy 82km/h-val vagy 84km/h-val haladok? Esetleg ugyanez 132 vagy 134km/h? Átgondolta ezt valaki???

Tükrök: képtelen vagyok úgy beállítani, hogy éjszaka ne vakítson el többsávos úton a mögöttem/mellettem jövő fénye. Akkora tükrök vannak rajta, a 3 közül eggyel is belátom a 3 sávos autópályát kb. 300m távolságra mögöttem. Persze parkolásnál megint tré a tükör, mert úgy mutatja, mintha 20 centi lenne mögöttem, aztán amikor kiszállok kiderül, hogy legalább 1 méterre (!) van a mögöttem levő autó.

Motor: 80km/h-nál olyan erős rezgés van az utastérben, hogy középső tükör szó szerint reszketni kezd. Érdekes módon 90-nél megszűnik. :-)

Összefoglalva, ez nem egy 21. századi autó. Ez inkább a magyar valóság.

Mielőtt azt mondaná valaki: végig márkaszervízbe hordtam, és nem spóroltam rajta semmin. Nincs rajta semmi kokányolás, berhelés.

Pozitívumok:
Erős motor (99LE)
Széles gumik, jó tapadás és kanyartartás.
Nekem 6-6.5l/100km fogyasztással elment. Kevés város sok vidék és autópálya.
Fűtés: -20 fok körül is pár perc után jött a meleg.
Egy vicces dolog: az autó színe "Versenykék". Ez a valóságban azt jelenti, hogy minden korosztálybeli gyalogos (!) versenyre kel vele, hogy előbb érjen a zebrához, mint az autóm. Ezért még futni is képesek!

És igen, a következő autóm VW/Skoda/Seat lesz. Ezt a kék "csodát" meghagyom a magyar nyugdíjasoknak vidékre.

Hibalista

- Amiket a kötelező szervízeken cserélni kellett azt megkapta. - Jobb hátsó lámpabúra. Nekiment egy kerékpáros.

Ide hordtam szervizbe

Bp: Suzuki Gusztáv

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bp: Suzuki Varró

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (2) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia 1.2 HTP Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Sx4 2006 (2006)

További ítéletek (289 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)