A célnak tökéletesen megfelel
Szöveges ítélet
Azért esett erre a választás, mert a kevés japán gyártású autó közé tartozik, nem újonnan, hanem pár hónaposan vásárolva megfelelő volt az ára is (csomagtér, magas felépítmény szükséges), és nem a szépsége miatt. 5-6 évvel régebbi corollákkal versenyzett, de akkor éppen csak rommá tört vagy hatchback példányok voltak.
Lássuk a negatívumokat:
-Az A oszlop -nincs rá jobb szó- egyszerűen borzasztó, kamiont, komplett kereszteződést, fél körforgalmat simán kitakar, nagyon kell vigyázni, nem egy városi autó ebből a szempontból. A magasra húzott csomagtérfedél a hátra kilátást öli meg-ez persze mostanában divat más márkáknál is.
-A jobbra tolt pedálsort is szokni kell-ez is gyakori más típusoknál is, ha valakinek szétk*ródik a térde vagy a dereka, gondoljon erre is.
-Nem az autó hibája de ide jön: a forgalmazó szerelt be tolatóradart -nagyon jól tette- de a kábelátvezetést lezárhatták volna, hogy ne ázzon be a csomagtér alja, ez azért a későbbiekben korrózióforrás lenne-nagy ejnye. A vonóhorog kábelei lezárták.
A nem gyári cuccokat érdemes átnéz/átnézetni, rettentő helyeken tudnak kábelt elvezetni, még a bekötés sem mindig klappol.
-A 36Ah-s akku nem tudom miért favorit a Suzukinál, de ebbe gyenge-gyakran lefullad, bármilyen fogyasztó használatát azonnal megérzi a rendszer, és hát minden elektromos. Bár a hosszú utak miatt nem merült le soha, de nem sok kellhet hozzá.
-a csomagtérfedél záródása is elég rapszódikus, és még fel sem nyílik ha nincs lezárva, csak nagyobb úthibán
-az ablakmosó fúvókák nagy sebességnél valóban mélyre spriccelnek, majd megkérem F*kete Lacit, hogy állítsa feljebb, mert én próbáltam és kevés vagyok hozzá
Elfogadható nyári és téli garnitúrát adtak hozzá, vízen egyik sem ász, de nem is vérszar, a téli viszont egyáltalán nem bírja már a 10 fokot sem, azonnal cserélni, mert látványosan elkenődik a "meleg" aszfalton. (és befér a négy kerék a csomagtartóba)
A fokozatok aránylag rövidek, ez autópályán meg is bosszulja magát magas fogyasztás képében (110-120 felett kezd el sokat enni, akár tizenx litert is).
Vidéken (90-100), városban(50) alacsony fordulaton használva a legjobb átlag 4.8l volt (200 km-es út,100-100 oda-vissza, nem lejtő a kocsmáig, és hátszél sem volt, utánfutó viszont igen). A titok lendületes gyorsítás, majd sebesség tartása 5.-ben (50 felett már OK), hosszú lejtőn üresben gurulni (mert ugye lassulni nem annyira kell). Gyakori hidegüzem, max 10-20 km-es utak esetén is 7 alatt marad. Pontosan mér a fogyasztásmérő, még az alapjáratot is számolja.
Ez még az Euro4-es 109 Le-s, elég érdekes a motorvezérlés a (nem kicsit) késleltetett motorfék és gázreakció miatt...ez így már talán túlzás a rövid 5. fokozattal együtt.
Fékek, kormányzás, rugózás, ülések nekem megfelelnek, ha kell elég dinamikus, váltó magas fordulaton gyors, ha meg nem sietünk minek tépjük a váltót.
Fogyasztása lehet a fent említett alacsony is, az autópályás fogyi 130-nál már elég gáz. Akkor inkább (persze külföldön) 170, akkor sem fogyaszt többet.
Szervizköltség elfogadható (olajcsere, szűrőcsere), biztosítási díjak alacsonyak.
Elegendő beltér, nagy csomagtér, magas vezetőpozíció, nagy hasmagasság, korrekt teljesítmény, elfogadható fenntartási költségek, japán - mi kell még?
Update1: 75 000 km, 2015.11
Első pár hivatalos szervizelési kísérlet után végülis otthon okosan megkapja a 0w20-as gyári olajat (szerencsés konstelláció hogy évente max 10 000km-t megy), így legalább megmarad minden csavar meg patent. Kapott új gyertyákat 50 000km-nél....nem ártott meg....gyáriak mintha 0km előtt még futottak volna vagy 50 000-et (van összehasonlítási alap milyen az 50 és a 100 000km-t futott gyertya...hát szomorú az autópiac helyzete...még ha márkakereskedés is). Így sok hidegüzem mellett is normális a fogyasztás és a teljesítmény is (remélhetőleg a kenés is)...az olaj meg nem fogy. Nem volt szükség rá de megnéztem a főtengely/vezérműtengely jeladóit, tisztítás segít rajtuk ha összeszednek valamennyi lerakódást (ezen még nem volt). Mivel ezek a motorok valahogy lekormolják a katalizátort lassan érik azoknak valamiféle tisztítása is...fékek még féltávnál sem járnak, futóműben pedig a két stabilizátorösszekötő érdemelt meg egy cserét, már várományos a belső kormányösszekötő is jobb oldalon.
Japánok is elk**vultak 2009-re, teljesen kenőanyagmentes összeszerelést végeztek kb...és a felületvédelem sem volt túl erős...lemezeken meg alvázon stabil, de bármi egyéb kötőelemet oldani gyalázatos (pedig garázsban áll, és sózott úton csak ha feltétlenül kell akkor megy).
Összességében elégedett vagyok, végülis tulajdonképpen semmi hiba nem volt, az van amire számít az ember...beül, beindít, megy, megérkezik. Nincs szerelő akit családtaggá kellene fogadni :) Az a kevés, ami esetleg következik az sem egetrengető összeg...kis délutáni szereléssel megoldható. Műanyagok meg zörögnek ahogy kell.
Hibalista
- Oldalirányban lötyögő fékpedál ->garancia keretei között ráhúzták a csavart (gondolom)
Ide hordtam szervizbe
mostanság egyik általam látogatott márkaszerviz sem kapkodja fel a telefont, éjjel meg hétvégén (az ugye az én munkaidőmön kívül van) meg nem dolgoznak, úgyhogy márkaszervizekről (meg a hordós castrolról) ennyit, go márkafüggetlen
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift Sedan I., Corolla , Astra G | Következő autója? | Sx4 Sedan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
