A célnak megfelel
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam 2008 elején. Már 6 éve kizárólagosan én használom és meg vagyok vele elégedve. Tudni kell a helyén kezelni, nem kell nagyobb/drágább autókhoz hasonlítgatni.
Mivel céges, rendszeresen volt hordva 15.000-ként szervízbe. A kötelező szervízlátogatásokon felül 3 egyéb probléma volt vele ami szerintem abszolút nem tipus-specifikus. Ezért megbízható autónak tartom, az út szélén (a riasztós gondot leszámítva) még egyszer sem hagyott.
Jól vezethető autónak tartom, városi használatra tökéletes választás. Az 1,5-ös motor dinamikusan viszi a kasznit, lehet vele előzgetni illetve autókat kerülgetni a többsávos utakon. A bódé magasabb egy Swiftnél, ezt a dőlésen érezni is a kanyarokban.
Két dolog ami nagyon zavar:
1. Rosszul megtervezett, feleslegesen vastag "A" oszlop. A kilátást nagyon zavarja főleg balra. Megszokható, de átgondolatlan tervezés eredménye.
2. Nyikorgó ékszíj és fékek. Esős időben vagy hidegben rendszeresen nyikorgással indul a járgány. Feszességet ellenőriztettem többször is, cserekor Gates szíjeket tettem bele. Ettől ugyan enyhült a dolog, de nem szűnt meg teljesen a jelenség. A fékek egy idő után szintén nyekergésbe kezdenek. Idegesítő, de állítólag "minden Suzukin ilyen"... Pfff...
A fogyasztásról: Étvágy az van. Igaz a gázpedált nem szoktam kímélni, használom amire való. Nagyrészt városban közlekedem vele, ami a fogyasztáson erősen meg is látszik. 8 liter alatt átlagot nem igazán tudok összehozni, de inkább a 9 liter körüli érték a jellemző.
Amire nem való: Autópálya! Komolyabb tempónál már ordít a motor és a fogyasztása is horrorisztikus magasságokba nő. Simán elszökik 10 liter fölé 130-140 tempónál, de láttam a computeren tartósan 16,2 értéket is 160-as sebességnél 4 fővel a fedélzeten.
Helykínálat: Első két ülés teljesen megfelelő. Nem királyi léptékű de én sem vagyok az. 180cm, 110 kg, nekem kényelmes. Kezelőszervek kézre állnak, minden egyértelmű. Van pakolóhely is elegendő. A hátsó ülések még éppen elfogadhatóak, bár gyerekülés nem a vezetőoldalra teszem, mert nagyon szűk lesz a gyerkőcnek a lábtér. A csomagtartó egy fokkal jobb a Swifténél de sajna a használhatatlan kategóriát súrolja. Egy gyerekkel hárman hosszabb útra nagyon meggondolt pakolással és/vagy az utastér egy részének felhasználásával tudtunk csak menni. Nem erre találták ki...
Összességébe véve meg vagyok elégedve az autóval, a cégtől jó választás volt. Legalábbis a célnak megfelel.
Hibalista
- Jobb elől, lengőkar. Kopogott, 120.000 km-nél. - Riasztó; blokkolta a benzinpumpát, 139.000 km-nél. - Önindító; 174.000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Plusz, XI.ker. Kondorosi út
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Suzuki Hollós, XXII.ker. Háros u.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 175000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Skoda Octavia Kombi Tour | Következő autója? | Opel Astra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
