A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

RAL9005 sport

Szöveges ítélet

12 éve vágytam az éppen aktuális Swift Sportra. Ennyi idő alatt sikerült annyit összegyűjtenem, hogy - kis részt hitelből - megvehessem a vágyott portékát. Előtte egy 2006-os Swiftem volt, újonnan vettem, és 202000 km-rel adtam el, soha semmi baja nem volt! De nézzük az aktuálisat. Még csak 6000 km-t mentem vele, és ez alapján osztom meg a tapasztalataimat.

Külső: Szép. Nagyon tetszik már a "sima" Swift is, de ezen sikerült még hozzátenni valami pluszt, de nem estek át a ló túloldalára valami giccses kínai dizájnnal. Nekem fekete színű van, ami nem olyan extrovertált mint a sárga, mégis, akinek valami fogalma van az autókról azonnal kiszúrja. Az első LED fényszórók nagyon jól világítanak, bár szutykos időben a koszolódás miatt a hatásfok erősen romlik. A festés harmatgyenge. Egy kis érintés a körmöddel, és már ott is a karc.

Futómű: sportosan feszes, de nem túlzottan. Monroe csillapítók vannak alatta, amiről csak szart hallottam az ismerősöktől, bár a marketingjük már 30 éve is kiváló volt a matricáikkal, ami sok Ladán, valamint a Simsonokon látható volt. Meglátjuk, meddig bírják. Gyönyörűen lehet vele fordulni, igazi kanyarvadász! A fék kissé hirtelen – de bitangul fog - éppen csak hozzáérsz a pedálhoz és a fejed indul is előre. Meg kell szokni. A kormányzás lehetne közvetlenebb, túl sokat kell tekerni. A rásegítés oké.

Motor: Sokkal jobban tol már 2000-től mint a szívó, és 6.-ban 90-nel 2000-s fordulaton nyugodtan autózhatunk. Az előzések a régivel úgy működtek, hogy pl. 70-nél 3. padló 100-110-ig. Ennél 70-ről 5. aztán egy laza 6. Ha valaki a pörgős karaktert szereti, vegye az eggyel korábbi modellt, ez fent elfogy. Kipufogóhang nulla. A fogyasztás baráti, most 5,6-on áll a kijelző, a tankolások alapján ez nem átverés.(ha 8-at enne, az sem érdekelne, mert ilyen az autót akartam). A közvetlen befecskendezés miatti szívóoldali kokszolódás miatt olyan 50-60 ezernél időpontot fogok kérni a Novoth Tibinél egy kis dióhéjas tisztításra, úgyis fél év a várakozási idő. Hacsak ki nem derül, hogy ez a motor tovább bírja. Szerencsére a kettős tömegű lendkerék, és részecskeszűrő beépítése még elkerülte ezt a típust.
Váltó: bár az 1-2 síkja, és a tolatás kissé darabos (még), egyébként csodálatosan kapcsolható, még a 2006-os Swiftem váltójától is jobb. A Japóknál van 6-os automata kivitel is, azt azért szívesen kipróbáltam volna. Nem tudom, hogy Magyarországra hoztak-e belőle.

Belső: A sportülés ülőlapja szűk! Japókra méretezték ez biztos. A combot sem támasztja rendesen alá. Már szivacsot is tettem az ülőlapra, de oldalról, combban szűk. Bár a Vitarásoknál olvastam, hogy hamar szétülik az ülést, lehet, hogy itt is ez lesz. Nevetséges még, hogy az ablakemelő, tükörbehajtó,és központi zár kapcsolók nincsenek megvilágítva, így sötétben csak tapintással lehet megtalálni. Ez nekem döbbenet egy 5,5 milliós autónál! A párom 20 éves Fosvágen Lupójában is ki van világítva! A sebességmérő, és a fordulatszám mérő között lévő "egérmozi" 70%-a egy baromság. Kit érdekel a G-erő, az 5-10-15 perces fogyasztás, és a többi hülyeség? Teljesítmény, nyomaték oké, töltőnyomás, olajhőmérséklet oké. Még megtehető út az adott benzinmennyiséggel oké. Talán egy fokozatkijelző, és egy numerikus sebességkijelző? Vagy lenne egy olyan megjelenítés mód, ahol saját magadnak állíthatnád be a szükségesnek ítélt dolgokat. A rádió nem szól sokkal jobban, mint a párom 20 éves Lupójában. Az infotainment rendszerről sokat nem tudok mondani, számomra újdonság, elfér ott ahol van, igyekszem kezelni, viszont menet közben jobban el tudja terelni az ember figyelmét az útról, mint bármi más. Ezzel nagyon kell vigyázni!!! Kárpit, műanyag, stb.? Akinek nem tetszik, vegyen más autót, engem nem zavar. Hátsó üléssor? Nem tudom, és nem is érdekel, én vezetek, 90%-ban egyedül használom. Csomagtartó? Több fér bele, mint a régibe. Nem nagy, de megfelel.

Kiegészítők: a gyári kiegészítők ára nem a pofátlanság határát súrolja, hanem magasan túlmutat rajta! Könyöktámasz 90000 Ft-ért? Aranyból van? Mankókerék szett 116000 Ft? Ember! A Vitarához 46000 akciósan! Figyelem! hiába az osztókör és ET-szám egyezés, a Sportra nem jó! A kazincbarcikai Suzuki szervizben a kérdésemre bizony vették a fáradságot, és előhoztak egy sporthoz való mankókereket, és a szemem előtt összemérték a Vitaráéval. Ezúton is köszönet!

Összességében elégedett vagyok az autóval, kár azért a néhány dologért, amit szerintem kihagytak, vagy elrontottak. Ha annyit, és annyi ideig elmegy nagyobb gond nélkül, mint a régi, akkor nem volt rossz választás.

Utószó: és végre-valahára megérkezett a szalonokba a legújabb kivitel 48 voltos hibridhajtással! Mindenki nagy örömére tettek bele még egy akksit, valami nagyobb generátort ami vissza tud hajtani a motorra, egy príma részecskeszűrőt, és 10 lóerőt visszavettek a teljesítményből! Ezt pedig még megfejelték egy 5,5 milliós helyetti 6,8 milliós árcédulával. Fizesd ki barom az összes munkaórát, és csavart, amit beletoltunk a szigorodó környezetvédelmi normák miatti fejlesztésbe. Nem tudom lesz-e ember, aki megveszi, hogy ennyi pénzt nem ér meg az tuti.

Hibalista

- Még semmi. Csak olajcsere volt.

Ide hordtam szervizbe

Egy Suzuki márkaszerviz, olajcsere. Erre nem adok osztályzatot. Minek?

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 1.3 GLX AC/CD Következő autója? Zoe
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)