Kisauotnak tökéletes
Szöveges ítélet
Egy 1999-es évjáratú 1.4 VW Golf IV-ből ültem át ebbe a 0 km-es Swift-be. Nálam lényegében a kinézete babonázott meg, tesztvezetésen nem vezettem, egyből belecsaptam a lecsóba. Egyedül élek még így nem érzem hátrányát a kicsinek (igaz, Németországot már 3-szor jártam meg vele, plusz 2 személlyel, csomagokkal, na akkor éreztem hogy kicsi). Én egy igen megtermett személy vagyok tömény 110 kg-val, így ha mellém beül egy mésik nagyobb ember akkor a könyökünk igencsak találkozik, valamint a váltásnál is útban van a másik személy. Ennek ellenére meglepően jól el lehet férni benne. A csomagtartót is tudták úgy növelni, hogy a karosszéria nem lett hosszabb. Az autó kiállása vagányabb, sportosabb és ez egyből megfogott. Sokan megnézik az utcán, mert még mindig nem sok szaladgál belőle (legalábbis Békés megyében nem) főleg GLX-ből. Az autó színe gyöngyház fehér, (kobaltkéket szerettem volna venni, de 120 km-es körzetben egyik kereskedésebn sem volt akkor készelten) a sötét ablakokkal, polírozott alufelnikkel, LED lámpákkal igen mutatós, modern megjelenésű autó lett.
Kényelem: Az első ülések igen jó oldaltartásúak, a deréktámaszt hiányolom, szinte sportülések. Hátul is jól el lehet férni, bár ez csak két felnőtt esetében igaz. Hivatalosan ugyan ötszemélyes, a karosszéria ahhoz nem elég széles. A hátsó lábtér meglepően nagy. Egy barátom szerint az Ő Toyota Corollajában (sedan) nincs akkora lábtér hátul mint ebben. A rugózás elég kompromisszumos, az úthibákat eléggé lehet érezni, viszont a jó kanyartulajdonságok megmaradtak. Az előző autómhoz képest eléggé fapados a csillapítása.
Vezethetőség: az egyik erőssége, városban és országúton egyaránt élvezetesen irányítható, a kormányzás elsőre kicsit túl könnyű, de megszokható. A fékek nagyon jól fognak, a kis súlynak köszönhetőnek kicsit szélérzékeny az autó. Elég alacsonyra sikeredett, ebből kifolyólag a járdaszegélyeknél figyelni kell! A motor szerintem remek, sokszor el sem akarom hinni hogy csak 1250 ccm. Komolyabb gyorsításhoz azért fel kell pörgetni, de a gázreakciója annyira jó, hogy sokkal erősebbnek érződik mint amilyen valójában. Alapjáraton hang vagy rezgés szinte semmi, fordulaton viszont eléggé ordít (4500 fölött)
Extrák: az alap GL felszereltség is tartalmaz már menetstabilizátort, manuális klímát, hat légzsákot, CD-s kihangosítós hifit, elektromos ablakokat, guminyomás ellenőrzőt. Az Én autóm GLX, ezen felül csak automata váltót vagy/és összkerékhajtást lehet kérni (egyiket sem szeretem). Amit tartalmaz az alapfelszereltségen kívül: 16-os polírozott alufelni, hátsó tárcsafék, LED fényszóró elöl (tompított, reflektor, menetfény), ledes lámpák hátul, elektromosan állítható, fűthető, behajtható külső tükrök (csak akkor tudod behajtani, ha benyomod a tükör behajtó gombot a könyöklőn, automatikusan más modern autókhoz képest ez nem hajtja be bezárásnál) beépített ledes indexszel, kulcs nélküli nyitás-indítás, egy fokozatú ülésfűtés (ami elég hamar felmelegíti az ülést, viszont nekem nagyon kényelmetlen, hogy nagyon meleg lesz és utána ki i kapcsolom), automata klíma, az összes ablak elektromos, de csak a vezető felőli automata a többi nem, gyárilag sötétített hátsó ablakok és hátsó szélvédő, sávelhagyás figyelmeztető, távolságtartó tempomat, automatikus vészfékező rendszer, automata világítás vezérlés, oda-és hazakísérő fény, start-stop, SHVS hibrid rendszer, érintőkijelzős fejegység navigációval, telefonkihangosítóval, DAB rádióval, színes kijelzős fedélzeti számítógép.
Ez utóbbival kapcsolatban van egy-két funkció benne amit az ember nagyon nem használ. Gáz- és fékpedál pillanatnyi használata, pillantanyi gyorsulás jelzés, valós idejű teljesítményt és forgatónyomaték jelzés, viszont egy digit kilóméteróra elfért volna bele, még az átlagogyasztást is 5 perces intervallumban jelzi ki diagrammon. Szerintem ezek teljesen felesleges adatok ennél az autónál.
(Írtam is a suzkinak, hogy mik az észrevételeim, amire válaszoltak: Köszönjük észrevételét. Egyelőre sajnos nincs olyan jellegű információnk amely a termékváltoztatás ilyen irányát mutatná. Minden ügyfél véleménye fontos számunkra, ezért folyamatos a cégünknél a fejlesztés, hogy mindenki a legteljesebb Suzuki élményben részesüljön. Most olvasom az faceliftelt autó brossúráját, amiben meglepetésemre már van digit km óra is többek között)
Fogyasztás: az eddig megtett majdnem 25000 km átlaga 5,12 l/100km. Ennek legalább kétharmada városi rövid táv, a többi országút, autópálya. A legrosszabb fogyasztási adat 6,47 l, a legjobb 4,63. A fogyasztást nem a kocsi rendszréből olvastam ki, hanem magam jegyzetelem egy alkalmazás seítségével. Kizárólag 100-oktános prémium benzint használok, de tapasztalataim szerint ez a fogyasztásra nincs hatással, csak a menetdinamikára. Mint látható autópályán igencsak sokat fogyaszt, köszönhetően a kis motorjának, ezáltal a nagy fordulatnak.
A motor ugyan csendes, de a gördülési zajok nagyon beszűrődnek. A kerékdobban pattogó kavicsok mintha az utastérben csapódnának. Minden behallatszik.
Ennyi drága extra mellé még mindig nem fért bele négy automata ablak.
Az ülésfűtés csak egyfokozatú.
Hibák: hibák egyelőre nálam nem jelentkeztek.
Bosszantó apróságok viszont vannak. Az autó nyikorog, lassú menetben, kanyarodáskor. Mostmár egy-két kisseb zörrenést is hallok innen-onnan, de lehet csak a "lomok" amiket bepakoltam a kesztyűtartóba, ami egyébként nem túl nagy és nem is bélelt, ami ugye megakadályozná a kopogást. Fórumokon olvastam, hogy a fényezés elég gyatra minőségű, a kavicsfelverődések eléggé meglátszódnak mindenhol rajta. Ezt eddig Én még nem tapasztaltam, de lehet, hogy csak a fehér fényezés miatt. A szélvédő is igen meredek, ezen is előfordul a kavicsfeverődés okozta sérülés, nekem éppen egy felületi sérülésem van eddig, amit a szélvédős még nem javítana. Uggyancsak a meredekség miatt a sávok közepén lévő jelzőlámpák nem igen látszódnak, így kicsit távolabb kell megállni tőlük, mint az előző autómmal, hogy lásd mikor mire váltanak
Végszóként annyit mondanék, az autót szeretem, jó vezetni, jó ránézni. A LED lámpákat és az adaptív tempomatot nem cserélném el semmiért sem. Komolyabb költségek nem várhatók az elkövetkezendő 8-10 évre, a hibrid rendszertől nem tartok. A szívómotor kimegy az univerzumból, ráadásul viccesen alacsony fogyasztással. Cascot mindenképpen érdemes kötni rá, mert a LED fényszórók, és a kamerák, szenzorok egy csere esetén elég súlyosak lehetnek.
Hibalista
- Eddig még nem volt problémám semmivel.
Ide hordtam szervizbe
Ankers KFT. Békéscsaba
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 24670 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24670 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf IV. | Következő autója? | Golf |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
