A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift 1.2 Dualjet GLX SHVS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez már nem "AZ" a Swift!

Szöveges ítélet

Egy 2005-ös évjáratú 1.5 GS Swiftből ültem át az újba, így van összehasonlítási alapom. Szerintem sokan lesznek így, a 2005-től gyártott Swift mérföldkő volt a típus történetében. Nekem az első olyan autóm volt, amit hibátlanul tudtam eladni 13-éves korában. El is vitték 2-nap alatt.
Joggal kérdezhetik, hogy miért lett Swift, amikor ennyiért nagyobb autót lehet kapni, pl. Vitara, Scross, csak ha márkán belül maradunk. Nos, mivel ketten vagyunk, főként városban használjuk, a garázs meg nem nagy, így a kis méret inkább előny. Arról nem is beszélve, hogy kisebb autó=alacsonyabb fogyasztás. Nálam lényegében a vezetési élmény döntött, mentem Vitaráva, Scrossal is. Mindegyik jó autó, de a vezethetősége egészen más a SUV-Crossover kategóriás autóknak. Szeretek dinamikusan vezetni, tempósan kanyarodni, arra pedig a Swift sokkal alkalmasabb.
Kis kasznija ellenére meglepően jól el lehet férni benne, az elődhöz képest szélesebb lett, valamint az utastér hossza is nőtt. A motortérből vettek el helyet, mivel dízelmotor nem lesz, így megtehették. Ezzel a csomagtartót is tudták úgy növelni, hogy a karosszéria nem lett hosszabb. A magasságából elvettek kicsit, az ülések is alacsonyabbak. Ezzel az autó kiállása vagányabb, sportosabb. Sokan megnézik az utcán, még kevés van belőle, főleg GLX-ből. A tatabányai szalonból is kijött az értékesítő hölgy megnézni, mert ők még nem adtak el ilyet. (Komáromban vettük). Az autó színe gyöngyház fehér, a sötét ablakokkal, polírozott alufelnikkel, LED lámpákkal igen mutatós, modern megjelenésű autó lett.

Kényelem: Az első ülések igen jó oldaltartásúak, szinte sportülések. (Az alapfelszereltségben is ez van). Hátul is jól el lehet férni, bár ez csak két felnőtt esetében igaz. Hivatalosan ugyan ötszemélyes, a karosszéria ahhoz nem elég széles. A hátsó lábtér meglepően jó.
A rugózás jó kompromisszum, a 2005-öshöz képest lágyabb lett, az úthibákat így kevésbé érezni, viszont a jó kanyartulajdonságok megmaradtak.

Vezethetőség: az egyik erőssége, városban és országúton egyaránt élvezetesen irányítható, a kormányzás elsőre kicsit túl könnyű, de megszokható. A fékek nagyon jól fognak, az egyenesfutás rendben van, túlságosan nem szélérzékeny az autó, köszönhetően az alacsony hasmagasságnak. Ebből kifolyólag a járdaszegélyeknél figyelni kell! A motor szerintem egy remekmű! Sokszor el sem akarom hinni hogy csak 1250 ccm. 1500-as fordulaton negyedikben úgy megy fel komolyabb emelkedőkön mintha húzná valami. Akár klímával is. Komolyabb gyorsításhoz azért fel kell pörgetni, de a gázreakciója annyira jó, hogy sokkal erősebbnek érződik mint amilyen valójában. Alapjáraton hang vagy rezgés szinte semmi, fordulaton pedig kifejezetten jó hangja van.

Extrák: a fapados Swift már a múlté, az alap GL felszereltség is tartalmaz már menetstabilizátort, manuális klímát, hat légzsákot, CD-s kihangosítós hifit, elektromos ablakokat, guminyomás ellenőrzőt. Létezik ugyan ennél szerényebb is, de nálunk ez az alap. A GLX a három lépcsőből a legmagasabb, ezen felül csak automata váltót vagy/és összkerékhajtást lehet kérni. Amit tartalmaz az alapfelszereltségen kívül: 16-os polírozott alufelni (az alap 15-ös lemez), hátsó tárcsafék, LED fényszóró elöl (tompított, reflektor, menetfény), ledes lámpák hátul, elektromosan állítható, fűthető, behajtható külső tükrök beépített ledes indexszel, kulcs nélküli nyitás-indítás, ülésfűtés, automata klíma, az összes ablak elektromos, sötétített hátsó ablakok, sávelhagyás figyelmeztető, távolságtartó tempomat, automatikus vészfékező rendszer, automata világítás vezérlés, oda-és hazakísérő fény, start-stop, SHVS hibrid rendszer, érintőkijelzős fejegység navigációval, telefonkihangosítóval, DAB rádióval, hangvezérlési lehetőséggel (magyar nincs), színes kijelzős fedélzeti számítógép.

SHVS: erről írnék pár szót külön, mert sokan nem ismerik. Viszonylag egyszerű "Smart" hibrid rendszer, csekély plusz súllyal. Részei: egy db. kétfunkciós önindító-generátor (ISG), ami egy széles ékszíjjal a motor ékszíjtárcsájához kapcsolódik. Valamint egy db. 12 voltos lítium-ionos akkumulátor a vezetőülés alatt. Motorfék üzemben az ISG generátorként üzemel, tölti a li-ionos akkut. Gyorsításkor, emelkedőn haladáskor villanymotorként működik, és max. 50Nm-rel rásegít a motorra. Megálláskor ha a váltót üresbe tesszük, a motor leáll. Minden elektromos berendezés működik, fék és kormányszervó is van. A kuplung benyomásakor az ISG köszörülés nélkül azonnal indítja a motort.
Gyakorlati haszna nem számottevő a rendszernek, városban lehet vele 3-4 deci üzemanyagot spórolni, ha az ember ráhangolódik a hosszú motorfékezésekre.

Fogyasztás: kb. mint egy robogó. De komolyan! Az eddig megtett csaknem 6000 km átlaga 4,63 l/100km! Ennek legalább kétharmada városi rövid táv, a többi országút. Autópályán nem járok. A legrosszabb fogyasztási adat 4,9 l, a legjobb 4,4. Télen talán majd eléri az ötöt. Kizárólag 100-oktános prémium benzint használok, de tapasztalataim szerint ez a fogyasztásra nincs hatással, csak a menetdinamikára.

Amiben nem fejlődött: a motor ugyan csendes, de a gördülési zajok nagyon beszűrődnek. A kerékdobban pattogó kavicsok mintha az utastérben csapódnának. Minden behallatszik.
Ennyi drága extra mellé még mindig nem fért bele négy automata ablak.
Az ülésfűtés csak egyfokozatú.

Hibák: igen, erről is kell beszélni. Két visszahívásos levelet kaptam. Az egyik lehetséges probléma, hogy a szerviz figyelmeztető lámpa idő előtt világíthat (sárga villáskulcs ikon). Ennek 15000km-nél kellene kigyulladnia. Az általam Komáromban próbált Swiftben már 7000-nél világított. A másik lehetséges hiba, hogy a start-stop rendszer problémája miatt megszűnhet a töltés. Voltam szervizben a levéllel, lemásolták, felírták a telefonszámomat, ígérték hogy hívnak, de tanácstalanságot láttam a szemükben. Eltelt egy hónap, nem hívtak. Nem sürgetem, nem akarok első lenni, gyakoroljanak másén. A hibák egyelőre nálam nem jelentkeztek.
Még egy bosszantó apróság. Az autó nyikorog! Mint egy talicska! Lassú menetben kanyarodáskor. A fékbetétre gyanakszom, megvárom mi lesz 1-2000 km múlva. Vagy rosszabb lesz, vagy javul, ha rosszabb lesz foglalkozom vele.

Végszóként annyit mondanék, az autót szeretem, jó vezetni, jó ránézni. Komolyabb költségek nem várhatók az elkövetkezendő 8-10 évre, a hibrid rendszertől nem tartok, ennél sokkal bonyolultabb szerkezetek is hibátlanul szolgálnak sok éve pl. a Toyotákban. A szívómotor kimegy az univerzumból, ráadásul viccesen alacsony fogyasztással. Cascot mindenképpen érdemes kötni rá, mert a LED fényszórók, és a kamerák, szenzorok egy esetleges ütközés alkalmával nagy eséllyel sérülnek. Az pedig zsebbenyúlós lesz!

Hibalista

- Semmi, még új.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Géringer Komárom.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Swift 1.5 GS 2005 Következő autója? Valami elektromos vagy hibrid.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)