A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift 1,2 GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csendes cirkáló

Szöveges ítélet

Egyik napról a másikre kellett autót cserélni, mert a régit kiütötték alólam, 2006-os Suzuki Swift 1,3-as GC AC volt az előd. A jól megszokott márkához hű maradtam, ha már ő is szolgált 11 évet és 270.000 kilómétert probléma nélkül!

Gyorsan a legelső készleten lévőt meg is vettem gyári vonóhoroggal (erről írok még). Gleccser fehér 1,2-es motorral GL+ felszereltség. Tetszett a formája és a műszaki paraméterek.

Elsőnek hihetetlennek tűnt, hogy 840 kiló az autó és 16 colos kerekek vannak rajta, gondoltam a jó minőségű magyar aszfatokon pattogni fogok, de majd megszokom.

Aztán első kilóéterek után jött a meglepetés. Csendes a kocsi! De olyan csendes belülről, hogy néztem a fordulatszám mértöt, hogy valóban jár a motor! Nem pattog az úton, nagyon jó az út tartás és gyakorlatilag ahova kormányozva van ott is marad, még viharos oldalszélben is országúton és autópályán!

Belülről jó az anyagminőség, a kárpitok mintája és anyaga, ülések tartása remek, hosszú úton is kényelmesek. Hátul elférek magam mögött pedig én 190 cm vagyok. Csomagtartó rengeteget növekedett, amit sokat szidtak az elődöknél. A 30 centis hossz növekedés nagyon észrevehető a beltérben és a csomagtérben.

Műszerezettség jó és a kezelőszervek kézre esnek, tapintása jó mindennek. A központi érintő kijelzős kezelő gyors és csak annyit mutat amennyi információ kell. Sok kritikát olvastam, hogy mi ez a fapados kijelző ebben a korszakban. Cserébe gyors és jól reagál az érintésekre.
Kábellel összekötve az Android Autó alkalmazáson keresztül navigáció az elsődleges amit használok. Innentől kezdve nem is kell a csilli villi grafika, hisz a google maps sem egy agyon dizájnolt alkalmazás. Kell az érintő kijelző szoftver frissítése, mert elsőnek fagyott, mikor rá volt csatlakoztatva a telefon. Frissítés után tökéletesen fagyás nélkül működik.

Ami kicsit visszalépés és számomra is értelmetlen a belső térben. Belső levegő keringetés eddig egy gombnyomás volt, most meg át kell húzni egy kart. Ami ráadásul a közép konzol alján van takarásban. Ha áthúzom és elfelejtem akkor csodálkozom, hogy miért párásodik a szélvédő, mire kisvártatva rájövök, hogy át van húzva a belső keringetés. A másik a vezető oldali könyöktámaszon a gomboknak nincs háttér világítása. A gombok úgy néznek mint aminek van, de gyárilag nincs. Este kicsit zavaró, de meg lehet szokni.

Műszakilag jó az autó összerakása, vezethetősége jó. Manuális váltónál az
egyesből kettesbe váltva nem zökkenő mentes de megszokható. Menetdinamika és az ESP nagyon jó az autóban. Volt alkalmam kipróbálni a Groupama Tanpályán és tényleg jól teszi dolgát az ESP, meglepően jól segít, ha vészhelyzet van és csúszik a kocsi.

Az összsúly csökkentő diéta másik előnyös tulajdonsága a fogyasztáscsökkenés! Benzinből átlagosan 4,75 és 4,9-es átlagokat mértem százon. Télen téligumival mínusz fokokban, 5,11-re is felment az átlag.
Egy tankkal megtehető távolság kb 600 kilométer ahol elsőnek szól a tankolás jelző, innen van még 100 km tartalék elméletileg. Jelen benzinárak mellett egy tízesből tele tankolható!
Az 1,2-es motornak 2000-es fordulatszám felett jön meg az ereje. Én nyugdíjas típusban vezetek, de 4000-ig elég jól húz.

Extraként gyári vonóhorgot kértem még hozzá, ami eddig jó választásnak tűnt, mert gyorsan és könnyel levehető. Nem lóg, nem lötyög és nem lazul fel.

Viszont érdemes a kocsi hasmagasságáról szólni, ami adatlapon 120 milliméter, üres állapotban! Az autó egész alja borítva van műanyag lappal, hogy a légellenállási tényezők jobbak legyenek. Három vagy négy személlyel a kocsi annyira megül, hogy egy féloldalas patkára állás, és a magyar nyomvályú már nem fér bele és leért. A másik a vonóhorog, ami a kocsi alá nyúlik be és egy budapesti magasabb fekvő rendőrön simán felkoppan. Ezekre figyelni kell!

Két aprócska észrevétel volt 15 ezres szerzinél:

- nyikorgás az első fékek felől kanyarodás közben, ezt első szerviznél garanciában megoldották
- hátsó gumi szilentek nyikorgása, ez is 15 ezresnél lettek orvosolva

Első 15 ezresnél nem találtak semmit. Nekem volt egy kényelmi állítási kérésem, azt simán teljesítették.

Megvolt a második szerviz 30211-nél. Különösebb hiba nélkül ment át. Annyi az észrevétel, hogy a megtehető távolság egy tankkal néha elérem a 700 km-et.

Összességében az eddig levezetett egy év és a 30 ezer kilométer élmény volt az autóval. Tényleg csendes és kényelmes még autópályán és az eddigi fenntartási költségek nem sokak. Akinek ez kell merem ajánlani!

Túl a 90 ezren. Vannak kissebb pontatlanságok a váltóval, ami miatt a váltás nem zökkenő mentes, de ezzel lehet élni. Rengeteget megyek vele és még mindíg tetszik, hogy annyira csendes és takarékos. 90-nél volt gyertya csere amitől azonnal megtáltosodott. Igazából a szervízeken a szokásos cserék vannak amikor aktuális: olaj, olajszűrő, légszűrő, pollen és most a gyertya. Ezen kívől más nem jelentkezett. A fogyasztás autópálya használatban 4,9 körül alakul. A belső anyagok választása még mindíg azt mondom, hogy jók. A port szeretik vonzani a műanyagok, de könyedén takaríthatóak, használati nyomok nem látszanak rajtuk. Utastér belsejében zörgés továbbra sem hallható.

Túl a 110000 kilométeren. Változás, meghibásodás semmi, a Swift továbbra is rója a kilométereket. A kettő oldalsó index sajnos az UW hatására és mivel bepattintós szeret eltörni, főleg a téli időszakban. Már 4 darabot cseréltem, de a 2000 forintos darab árral ez elviselhető.
Műanyagok továbbra sem zörögnek, kopási jelek még nem mutatkoznak, ülések továbbra is kényelmesek, nincsenek kiülve. Kárpitok és a belső utastér anyagán kopási, sérülési nyomok nincsenek.
Váltó kuplung, váló nekem nem zörög, még minden a gyáriak. Minden kezelőszerv és berendezés működik hibátlan.
Nem bántam meg a 4 évvel ezelőtti vételt, mert csak a tankolás és a kötelező szervízek vannak, itt is a szokásos, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, fékolaj cserék.

Hibalista

- - jobb ajtó beázás, rossz visszapillantó szigetelés miatt (garanciában javítva) - - kettő oldalsó index mindig eltörik a téli időszakban.

Ide hordtam szervizbe

Tormási Autóház, Kecskemét

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110211
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Swift 1,3 GC AC Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)