Szürke Elefánt
Szöveges ítélet
Előszó
Fenntartási költsége rendkívül alacsony, ez volt a legfontosabb szempont. Ugyan nem vetettem meg az extrákat sem, így sikerült 2,4 millióért megvenni ezt a szürke elefántot 1 év garanciával. Az automata váltó erős szempont volt. Úgy gondolom, hogy a 21. században az AUTO VAN ÉRTEM, és nem én érte .A szürke elefánt nagyon megtetszett, mivel az előző tulaj műbőr-szövet üléshuzatot (uleshuzat.eu) rakott rájuk, így nagyon elegánsan nézett ki. 70 ezer km volt benne, volt szervizkönyve és szalontól vettem, ahol újonnan vásárolták és szervizelték is, így tuti ennyi van benne. A szürke elefánt amúgy királyul néz ki! Engem nem igazán foglalkoztat, hogy Suzuki, legalább támogattam a magyar piacot. Szerettem volna egy biztonságos autót aminek a töréstesztje 5*, és automata, ami tuti nem fog megállni, legalábbis megbízható hosszú távon is.
Külső:
A szürke elefánt tényleg faszányosan néz ki. Nekem ez az újabb változat 2005-hez képest nagyon bejön. Modern külső. Szép grafitszürke, a mocsok se látszik meg nagyon rajta. Amúgy a tolatóradar hasznos kis dög, kezdő jogosítvánnyal, a falnak se lehet neki menni. Na ennyit is a külsőről, szép elefánt!
Belső:
Szerintem belül tényleg olyan, mint egy nagy autó. Nem érzem, hogy kicsi. Olyan kényelmes minden. Nagyon jól néz ki belülről! Tényleg bele lehet szeretni. A műbőr ülés télen hideg, nyáron meleg, de eszméletlen jól néz ki, és mivel a hát és fenék résznél szövet van, így elviselhető! Szerencsére van ülésfűtés! Hasznos kis dög ez is! Automata klíma is elég jó, de városban azért megérezni hogy megy a klíma, főleg ha a gyári alufelni van a kocsin, akkor erősen érződik. Acélfelivel a kocsi szinte már fürge. Imádok pendriveról zenét hallgatni, jól eltalálták! Navigáció az sajnos nincs. Egy iPad mini-t használok erre a célra. Középen felül van egy nagy rekesz és ott tök jól megáll.. nagyon élvezetes! Persze vettem hozzá ilyen csúszásgátló gumit, hogy jól megálljon a készülék. 193cm vagyok, és azt kell mondjam nagyon kényelmesen elférek, és kényelmesen ki is látok. Nem azt mondom, hogy minőségi anyagokból készült a beltér, de látszik hogy tartós, és én amúgy se tapogatom a műszerfalat.
Erő:
Ez egy szürke ELEFÁNT. Tudtátok? Lomha mint egy ELEFÁNT. DE! Padlógázzal jelzi, hogy hohó! sárga a lámpa vajon átkel a szürke elefánt, vagy nem? ÉS MEGY! Nem hiszed el, de megindul. Az Automata váltó kiválóan kapcsol fel és le amikor kell. Ha jobban nyomod a gázt, akkor tovább pörgeti a motort ahogyan kell. Városban dinamikusan lehet vele közlekedni, autopályán 110-nél 3000-et pörög a motor, szóval eddig tűrhető a fogyasztás is, illetve a hangja is. Tud ez menni is, hisz 94 lóerő valahol lapul benne. Felgyorsítva 150-re is sima feladat számára, de erősen jelzi hangjával, hogy ez egy városi autó. Kényelmes az utazás, de azért nem utazgatnék vele napi több száz kilómétert az biztos. Alapjáraton 16”-os alufelni jár hozzá, Nos azt egy kézzel szinte fel se lehet emelni olyan nehéz. 15”-es acélfelnivel használom, mivel azt akár egy kézzel, vagy pár ujjal is fel tudom emelni, egy kis autonál ilyen kis apróság is nagyon tudja befolyásolni a dinamikát. A fogyasztásra is pozitívabb hatást keltett.
Megbízhatóság:
A megbízhatóság legendás.. hiszen Ő egy SZÜRKE ELEFÁNT! Nem tudtad? Tehát ez a kocsi olyan mint egy elefánt. Nem romlik el, sokáig él. A családban eddig mindenkinek suzuki volt, és még soha se csalódtunk bennük. Én se csalódtam még! Beletettem 35 ezer kilómétert, és kopó-alkatrészeken kívül más gondja nem volt még.
Fogyasztás:
Autópályán 110-al 5.6 litert eszik átlagban. Én sose megyek gyorsabban, mert akkor olyan mintha egy repülőgépbe ülnék. És én repülni nem szeretnék.(azaz túl hangos és sokat fogyaszt) Amúgy városban 6,5 liter körül eszik. Ja és városban SEMMI hangja sincs, pontosabban halk. Miután az ember egy hybrid-be ül, utána elkezdi észrevenni a motor hangját.
Úgy gondolom, aki egy megbízható kocsit szeretne ami automata is akkor ezt imádni fogja. Ez nem olyan hülyegyerek autó, mert nem száguld, de ha kell akkor tud menni. Családi autónak kicsi, de 3 főre optimális.
Hibalista
- Fékbetét csere (hátsó) - 30000FT - Sluszkulcs elemcsere - 1000FT - Hella Ablaktörlő - 5000FT - Fékbetét csere és féktárcsa (TRW) - 40000FT - Íridium gyújtógyertya - 10000FT
Ide hordtam szervizbe
Szabó Suzuki (Miskolc)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Debrecen, Magánszerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valami Hybrid..?! vagy Honda HRV vagy Suzuki Vitara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
