Lomha szerető
Szöveges ítélet
Tényleg jó, nagyon!
Az autót 2011-ben vettem, nem sokat mentem vele, de az eddigi tapasztalatok alapján megérte megvenni!
Kényelmes, fürge, cserébe nem fogyaszt sokat, 6,5 litert mértem, kicsit sok a gyári értékhez képest, de ez a bejáratós motornak, és a téli gumiknak tudható be.
70-es tempónál 5. be kis gázzal 3,5 litert mutat a computer, persze ezt nem lehet sokáig tartani :)
majd nemsokára írok ha több km lesz benne.
Szerk 2011.07.29
Az első véleményem óta eltelt egy kis idő, beletettem pár ezer km-t is, így véleményem megváltozott.
Kezdem a kényelemmel. Az előző modell se volt valami kényelmes se elöl, se hátul, nos ez egy kicsit változott csak, de nem sokat alig észrevehető, városba még elmegy, de ha fél napot kell autópályázni már kicsit fájó fenékkel száll ki az ember belőle, de ez természetes egy városi kisautótól.
Maga az autó meg se érzi a hosszabb utakat, annyi baj van vele, hogy az autópályán az utazósebessége 120-130 km/h-ra van belőve, már ekkora is 3000 felett pörög a motor, de 140-150-nél már nehezen lehet beszélgetni az autóba a futómű, és motorzajtól, mivel ekkor már a 4 ezret eléri a mutató, ami egy kicsit sok, és ilyenkor a fogyasztás is felmegy akár 8-8,4 literig, szóval aki sokat utazik autópályán, jobban járhat a dízellel.
Az átlagfogyasztás lement 5,5 literre.
A motor: városban lehet vele tartani a forgalom ritmusát, de ha le akarod gyorsulni a melletted lévőt, nem árt kicsit kiforgatni, mert alacsony fordulaton elég halovány ez a kis motor, másik, hogy a 94 lóerőből nem sokat érezni, szerintem a 80 lóerő reálisabb érték lenne.(A magas fordulatszámon megjelenő nyomaték miatt.)
Gyorsulásról annyit, hogy lemértem, igaz ez sok mindentől függ, főként az út és a gumi minőségétől, de nekem ez 11,6 msp volt, ami átlagos érték.
A végsebességről: 4.-be 160-at lehet vele menni, jól is gyorsul leszabályozásig, utána jön az ötödik, érezhető, alig gyorsul valamit utána, de hosszabb szakaszon meglehet a 175-is.
Csomagtartóról inkább nem beszélek, hisz aki kisautót vesz, az ne panaszkodjon, hogy nem tud bele normálisan pakolni, de a csomagtér-nyílás maga viszont lehetne logikusabb, mert eléggé fent van, tehették volna mélyebbre is, mint a régiben.
Frissítés:
2011. október 31.
Lassan elérem a 20 ezer km-t az autóval, eddig hibamentes.
Tankoltam bele mikor Ausztiából jöttem haza OMW százas benzint, magasabb fordulaton dinamikusabb lett tőle az autó, óra szerint megfutotta a 180-at.
Megpróbálok mindig 140-es átlagot tartani, de általában 145-150-el haladok, mivel 151-től mér a trafipax, nekem meg így rövidebb ideig tart az út, és 8,5-öt fogyaszt.
Soknak hangozhat ez az érték, de a rövid váltó áttételezéshez képest elég baráti.
Városi, országutas átlag előzgetésekkel, sietősen, kihúzatva 6,9... :)
Tényleg fejlődés ez az új 1.2 es motor.
Örülök hogy nem dízelt vettem, főleg, november 1.-től 16 forinttal drágább lesz...
Bátran vegyetek ilyen autót, de azt tanácsolom érdemes a GS-t venni "full extrásan", és merészen kialkudni egy alacsonyabb árat.
Hibalista
- semmi.
Ide hordtam szervizbe
Magam végzem a szükséges javításokat, nem bízom a szervízben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.5 GS | Következő autója? | SuperB Elegance 1.4 TSI DSG |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
