Bocifül
Szöveges ítélet
Első saját autó. A családban mindig is Suzuki volt (Swift I, majd Ignis).
Mindenképpen új autót akartam, így esett erre a modellre a választásom. Viszonylag jó áron jutottam hozzá egy akció keretében (2,8M).
Szivem szerint sportot vettem volna, de az már nem fért bele a keretbe, de nem bántam meg egyáltalán.
Ez már a modellfrissített verzió, ami annyiban merül ki, hogy más az első lökhárító és a dísztárcsák dizájnja.
Minőségi beltere van, nagyságrendekkel jobb mint a családi Ignis-é. Az ülések is jól tartanak. Nincs az a fapados érzet, nagyautós feelingje van köszönhetően a bocifül nagyságú tükröknek és a beltér miatt. Vannak benne kényelmi cuccok, pl. kormányról vezérelhető rádió, elektromos tükrök, kormányoszlop állítása, ülésmagasság állítás. A fedélzeti komp is sokat fejlődött, mutatja az pillanatnyi és átlagfogyit (kb 2 decit csal lefelé), az üres tankig megtehető km-ek számát (elég hasznos funkció és viszonylag pontos is, igazodik a vezetői stílushoz). A rádióval meg vagyok elégedve, bár a hangzása átlagos, ezt majd upgrade-elni szeretném a közeljövőben. Külön kiemelném az USB csatlakozót, bármilyen pendrive-ról lejátszik és plusz pont hogy iphone/ipod-ról is lejátszik.
A rendőrlámpához előre kell hajolni, mert elég alacsonyan van a szélvédő teteje, ezt leszámítva teljesen meg vagyok a beltérrel elégedve. Hátul elég szűkös a hely, de 90%-ban nincs használva a hátsó sor, ezért is válaszottam ezt az autót. A csomagtarója vicc kategória, de nekem bőven elég, egyedül nyaraláskor kell majd kicsit variálni de 2 embernek még így is megfelel.
A motorja alacsony fordulaton lomha, pörgetve viszont jól meg lehet kergetni és kívánja is a gép a dinamikus vezetést. Kormányzása - ignis után - álomszerű, nagyon jól és stabilan veszi a kanyarokat, az úthibákat is jól elrejti a futómű ebben a kategóriában. Fogyasztása -kis odafigyeléssel- 6 liter alatt tartható simán (eddigi átlagom 5,8L amiben azért volt autópályatempó és város is bőven), nagymama tempóban akár 5 alá is vihető, sőt márkatárs csinált 4,3-at is. Autópályázásra is megfelel 120-130-al el lehet krúzolni.
A hasmagassága elég alacsony, ezért földútra nem javaslom. Nekem sikerült már leszakítanom az első lökhárítónál lévő gumivédő csíkot egy kapubejárónál, szóval azóta óvatosabb vagyok.
Hibája eddig semmi, remélem ez így is marad ahogy a többi Suzukinkal volt. Igaz 1 hónapos korába oldalról beletolattak egy Transittal így a 2 vezetőoldali ajtót és a küszöböt cserélni kellett, de szerencsére olyan mint újkorába. Igaz, hogy a könyv 15 ezernél ír elő olajcserét, de én 2 ezernél cseréltem. Már túl van a bejáratáson, lassan elérem az első szervízt aminél elvileg csak olajcsere és átnézés lesz.
Ez már nem az a Suzuki amit a nép elkönyvelt magának, igaz ez az árán is meglátszik (akció nélkül ez a modell jelenleg 3,5M).
Fiataloknak ajánlanám városi használatra ideális, országúton is megálja a helyét. A csomagtérrel kell megbarátkozni, amúgy egy alacsony fogyasztású, kis fenntartású modern kis autó ami már felnőtt a márkatársakhoz minőségben. Remélem, hogy megbízhatóságban sem okoz csalódást.
Ahogy telnek a km-ek és lesz esemény frissítem a cikket.
UPDATE: Másfél év és 30 ezer km után a véleményem nem változott, nagyon jó kis lendületes megbízható autó. A fogyasztása beállt stabil 5,5 L / 100km-re vegyesben. Nem jelentkezett semmi hiba, már túl van a 3. olajcserén.
UPDATE2: 3 év és 62 ezer km után töretlenül rója az utakat. Napi használatban van az autó, fogyasztása változatlanul 5,5 L vegyesben, pályatempóban 6-6,5 L. A kötelező szervízen kívül semmit nem kellett rajta cserélni.
UPDATE3: lassan betölti a 6. életévét, szaladnak bele a km-ek (131.000). Sajnos a magyar utak miatt a bal első kerékcsapágyat cserélni kellett, ezen kívűl semmi baja nem volt, motorikusan és a futóműve kiváló. Kötelező karbantartást megkapja, amit meg is hálál a megbízhatóságával. Néha kap 100as benzint jól megpörgetve, mostanában 5W30 olaj megy bele, olajfogyasztás zéró, üzemanyagfogyasztás 6L alatt.
Hibalista
- 131 ezer km: bal eső kerékcsapágy csere 15.000 HUF + munkadíj (hála a magyar utaknak) - Ezen kívűl csak a kötelező: - - motorolaj, szűrők 10-15 ezer km futás után, - - váltóolaj 45 ezer km futás után, - - gyertya 100 ezer km-nél (3.500 HUF / db), - - fékfolyadék 90 ezer km-nél (2-3 évente illik, hogy az ABS kockával ne legyen később gond), - - fékbetét 131 ezer km-nél(!) cserélve (20.000 HUF / pár), a gyári tárcsák még jók - - minőségi téli/nyári abroncsok (14-18.000 HUF / db)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 131000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Suzuki ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
