A lehetőség
Szöveges ítélet
Mivel jópáran alaposan végigtesztelték a típust, igyekszem a saját benyomásaimra szorítkozni.
A külsejét nem minősíteném. A belterének a legjobb tulajdonsága, hogy nem kell a külsejét nézned. A Suzuki ugyanazt csinálja újabban az utcaképpel, amit az ISIS csinál a szír műemlékekkel (tisztelet a Vitarának persze). A kaszni és a gépészet viszont korrekt, nagyon jól irányítható az autó. Kanyarodás közben, vagy egy-egy hirtelen irányváltásnál bármely életösztönnel rendelkező utasból sikításokat (anyázást) lehet előcsalni anélkül, hogy az ESP egyáltalán felnézne - száraz úton persze. A motort már inkább a 'meh' kategóriába sorolom. Ha visszaváltás után 3500 fölé esik a fordulatszám, akkor padlózva mintha történne valami, a leállósávban sétáló menekülteket viszonylagos biztonsággal meg lehet előzni. Városban tényleg jól használható, hosszabb távokra inkább egy csapágyas Hajdú centrifugát javaslok, több okból is. 3000-ig csendes, utána viszont (GPS szerint olyan 95-nél) olyan kellemetlen zöngék jelennek meg a motor hangjában, hogy inkább magamra vállalom a mozgó útakadály hálátlan szerepét. Ennél a tempónál válik zavaróvá a szélzaj az elefántfül méretű tükrökről, a kerekektől, és az apró is elkezd csörögni az ajtózsebben. Szerencsére ilyen helyzetekre a Mérnökök megalkották az infotainment system-et, dotmátrix kijelzővel. Ha szoktál youtube-on zenét hallgatni, akkor azt mondanám, hogy egész jó, ha inkább nem, akkor azt, hogy közepes hangerő fölött szegény végfok feladja a harcot, teljesen ellaposodik a hangképe, amin a rideg műanyagok, az összeszerelési minőség (amivel a Skoda - eredetileg Audit akartam írni, de a fokozatosság elve fontos - mérnökei ijesztgetik a gyerekeiket a tábortűz mellett), és az általában rossz NVH sem segítenek, a különböző rezonanciák tovább rontják a zene élvezhetőségét. A városhatár tábla tehát nem lesz a barátod a Swiftben. Pozitívum viszont, hogy a dotmátrix kijelzőre fel lehet cuppantani a mobiltartót, amivel aztán lehet navigálni, traffipaxot vadászni meg hasonlók.
Nagyon nehéz olyan autót szeretni, amit nem tartasz szépnek, és nem tükrözi valamilyen formában a személyiséged meg az értékrended. Én azért vettem ezt, mert kellett az ISOFIX és az ESP, de semmilyen formában nem kötődtem hozzá érzelmileg.
Hibalista
- Még jó.
Ide hordtam szervizbe
26-os Autóház, Miskolc. Kis drágaságok.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo S40 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
