A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Yoda

Szöveges ítélet

Üdvözlet minden jelenlegi és leendö tulajdonosnak!
…na jó…az ex-tulajoknak is, na. :)

A név

Yoda, merthogy ez lett neki a neve. Minden valamirevaló autónak illik nevet adni, föleg, ha ne adj’ isten valamiféle (perverz?) érzelmi kötődés is kialakul a tulaj és autója között…ami azért elég egyoldalú, bár még nem beszéltünk erröl négyszemközt :) . Szóval, kedvelem ezt az autót. Talán az a titka, hogy az ember nem csodát vár, és így nem is csalódik, ha pedig az autóra elsö körben, mint egy A pontból B-be való jutáshoz szükséges eszközre tekintünk, akkor minden, ezen felüli funkciónak lehet szépen örvendezni, vagy éppen utálni egyiket-másikat, de mindenképp valamilyen érzelmet kiváltanak. Belölem inkább az elöbbit. Jahh, hát a név meg egyrészt japánosan is cseng kicsit, meg hát na; szemböl hasonlít lukas arcék zöld manójára…szerintem.

Nem sok gondolkodás után szereztük be, egyszerüen a garázsba az SX4 mögé a „vállalható” kis autók közül ez fért el, és kész. A két autó között és a hátul álló meg az ajtó között 3-3 centi van…elég patent :) . Egyébként 2007 októberében hoztuk el a békéscsabai Ankerstöl. Egyrészt szerencsénk volt, mert az éppen akkor aktuális használtautó beszámítás-akció keretében az elözö járgányt (F Astra…”Lujza” névre hallgatott…hagyjuk) otthagyhattuk, másrészröl az autó, amit elhoztunk az autóház tesztautója volt, fél év alatt kb. 500 km-t tettek bele, és a telefonban még esküdöztek, hogy az autóbeszámítás plusz a tesztautó kedvezmény kombinálható. Na hát hamar kiderült, hogy nem, de kisebb kiakadások közepette viszont nagy-nehezen sikerült megegyezni. A 3 millió körüli ár viszont semmilyen szempontból sem mondható barátságosnak. Nem azért, mert „ez csak egy Suzuki”, hanem mert egy ekkora, nem prémium márkájú / kategóriájú autóért szerintem sok, és pont. Viszont így utólag már (egyelöre még) nem bánom, hogy megvettük...azt viszont igen, hogy a fent említett kereskedésben. Eleve nem jó szájízzel ül le az asztalhoz valaki egy két órás út után, ha közlik vele, hogy amit elözöleg mondtak, az igazából nem úgy van, és még mindig vannak azóta is húzódó papír-ügyek, ami azért elképesztö. Hagyjuk. (És, hogy ez itt negatív reklám lett volna? Szkúzi.)

Külsöleg

Szubjektív, természetesen. Ezüstszínü a kis cucc, valamiért akkoriban, amikor vettük, nem lehetett kapni más színben, csak rendelni, de akkor várni kellett volna rá jó pár hónapig, és az ára is több lett volna (kicsit NDK-s Trabantos utóérzés…). Jó, a kolbászzsír-szín pedig nem tetszett, de szerintem másoknak sem, mert abból minden kereskedésben volt egy vagonnal. Az ezüst egyébként jól áll neki, kicsit talán nagyobbnak láttatja, mint amekkora. Viszont meg kell barátkoznunk a ténnyel, hogy a Magyarországon futó autók kb. 99,9%-a ezüst színű, és az új Swiftböl meg amúgy is rengeteg rohangál. A totális észrevétlenség ellen mi a körbefutó fekete díszlécekkel, és a fekete csomagtartóperem védövel védekeztünk…több-kevesebb sikerrel :).

A fényezés viszont nem örökélet. A hátsó csomagtér ajtajáról valószínűleg egy bokor kiálló ága gyönyörű csíkban kapta le, és amikor azt hittem, hogy csak valami kosz, és megpróbáltam kicsit körömmel megkaparni, hát jött vele a környezö fényezés is. Ilyet ezek szerint akkor nem csinálunk, öjnye. Viszont tényleg nagyon sérülékeny, vigyázni kell a felverődő kavicsokra, meg úgy általában mindenre, ha nem akarjuk kb. 3 évente újrafényeztetni.

A formáját sok kritika érte amiatt, hogy hasonlít a Minire…hát…szerintem az előző generációs, meg a mostani Yarisra is hátulról, meg talán még egy vagon másikra, meg talán ez nem is lényeges. Arányaiban szerintem el lett találva, szépek az elsö lámpák, és általában az orr-rész, oldalról bár nem sok érdekesség van, szerintem a pici ablakok és a halvány domborítások miatt talán egy kis sportosságot sikerült belecsempészni, és a hátulján is az látszik, hogy volt, aki igenis gondolkodott rajta, hogy hogyan kell kinéznie. Parkolásnál jól jön, hogy hátsó túlnyúlás szinte nincs is (kvázi addig tart az autó, ameddig bentről hátra a szem ellát :) ), és az elsö is nagyon rövid. Öszintén, még nem sikerült megszokni, de talán nem is baj, hogy parkolásnál mindig marad egy-egy méter mindkét oldalon…pedig belülröl már olyan, mintha benne állnék a másik kocsiban. A csapott hátsó miatt viszont a hátsó rész úgy általában és folyamatosan sáros/koszos/retkes, amin az ablaktörlö elég szolid lörést töröl. Az oldalsó tükrök tényleg elég nagyok, és viszonylag kevés holtteret hagynak, füthetöek, belülröl állíthatók. Optikailag szerintem nagyon sokat dobnak rajta a 15-ös felnik, télen a téli gumi és a 14-es fekete acél felni kombó elég szomorú látványt nyújt…dísztárcsa ide vagy oda, a könnyűfém nem árt neki.

Belsöleg

A kulcs nélküli rendszer szokható, néha nagyon hasznos, néha idegesítö. Pakolásnál, ha mindkét kéz tele, akkor jól jön, de az ajtónyitó gomb müködhetne akkor is, ha az egyik ajtó éppen nyitva van. A kulcs nélküli indítást viszont jól kitalálták, az SX4-ben mindig ez után bögök, mert nagyon meg lehet szokni-szeretni.

Az ablakok picik, de ki lehet látni, amennyire kell, egyedül hátra nehézkes kicsit, főleg esös időben. Sokan írták és igaz is, hogy a tetö sokat takar az ember feje fölött a szélvédöböl, ami ugye lámpánál dekkolásnál néha arra kényszeríti a sofört, hogy helyböl-elöre-hídba menjen le a kormány fölött…vagy mi. Mondjuk én ezt azzal oldom meg, hogy kicsit hamarabb állok meg a lámpa elött…végül is mindegy, hogy azért dudálnak szét, hogy menjek elörébb, vagy azért, mert nem látom a zöldet. :) Viszont a sötétített üveg hasznos cucc, igaz, légkondi nélkül nem lenne sok értelme. Ez utóbbi télen is jól jön, mert 2 perc alatt bepárásodnak az ablakok, ha nem megy a szellöztetés, függetlenül attól, hogy hányan zihálnak odabent. Nyáron teszi a dolgát, elég hamar lehüti a kedélyeket, nem nagyon érezhetö, hogy mennyit vesz el a motorteljesítményböl, a digi vezérlés pedig pofon egyszerü, viszont hátra nem sok levegő jut.

A müszerfal müanyagára tényleg kell vigyázni, szinte bármivel karcolhatunk bele bármilyen mintát, persze véletlenül. Föleg a középkonzol, és legföképp a rádió átlátszó borítása sérülékeny, amin azért akarva-akaratlanul is sokat matatnak az elöl ülök. Egyébként a hifi szerintem meglepöen jól szól, nem kell bele nagyobb, ez is meg tudja zörgetni az ajtó műanyagait (ami meg mondjuk nem a legjobb, de belefér), mp3-mal simán boldogul, bár az USB csatlakozósokra egy kicsit irigy vagyok. :)

A kormány fogása jó, a kormányról vezérelhető rádió gombjait azért néha sikerül kanyarodásnál végigpötyögni. A kijelzök-mutatók-bizbaszok rendben vannak, még az „Illumni cancel” gombnak is van értelme, ha nagyon akarjuk, a 483 fokozatban állítható ablaktörlönek meg föleg. A középre tett kijelzö is aránylag könnyen olvasható, viszont itt az átlagfogyasztás méröt idöröl idöre bizony nullázni kell, mert egyszerüen „megáll” (azt mondjuk nem értem, hogy miért), és ez vezetés közben jóféle nyújtózkodással jár, ami elég veszélyes müvelet. Egyedül a kesztyütartóba lehet igazán belekötni, azért ha nagyon-nagyon (ugye?) akarják, akkor meg tudták volna oldani, hogy ne lógjon a sarka becsukott állapotban. Na ez elég tré.
A váltó rendben van, bár nem vajpuha, de pontos. A hátramenet…hát igen. Írja ugyan a használati útmutató, hogy igen, bizony kétszer kuplung, ha biztosra akarunk menni, na de sokszor olyat reccsen, mintha a hátsó ülésröl váltanék ablakon kilógó lábakkal. Ezt azért lehetett volna szebben is, na. Az ülést magamnak be tudom állítani viszonylag kényelmesre (175 centivel ez mondjuk nem kunszt), még a kormányt is be tudom löni megfelelő magasságba, viszont ha már van a jobb könyökömnek támasz (utólag beszerelve, ajánlom mindenkinek) akkor miért nem lehet valami olyan bal első ajtót kitalálni, amire a balt is rá tudom tenni? Ok, van rajta könyöktámasz, de az inkább árkot váj az ember karjába. (Egyébként vezető ülés szempontjából a Splash egy fokkal kényelmesebb…). A kárpitozás szerintem rendben van, egyelőre nem feslik, bár nem csodálkoznék rajta, ha egyszer csak elkezdene, tény és való, hogy ennél vastagabbat is láttam már. Az ajtókönyöklöket borító ruhazsepinek viszont nagyon kevés kell ahhoz, hogy elkezdjen szakadozni, erre is érdemes odafigyelni. Beszállás csak komplett manikür után. :) Az anyós ülés alatti fiók (ami a csúcsfelszereltség egyik meghatározó pontja, ugye :), és hát örült komoly, na) hasznos, bár gyakorolni kell egy darabig, hogy úgy tudjuk kihúzni, hogy ne maradjon a kezünkben. Az ülésfütés nem rossz dolog, bár nem hiányolnám, ha nem lenne.

Hátul ülni…lehet. Én nem szeretek, öszintén. Valahogy nem igazán kényelmes. Lábtér van elég, ha magam mögé ülök, akkor is böséges, de az ülölap elég rövid, és a háttámla is valami nagyon furcsa (vagy csak nekem kényelmetlen) szögben áll, viszont tény, hogy nem tud benne az ember úgy összezuhanni, mint egy fotelban. Szépen feszesen, egyenes háttal, ahogy azt illik. :) Viszont volt, akinek semmi gondja nem volt hátul, rövid távon tényleg el lehet viselni, de a 3 személy hátul tényleg csak kényszer esetén ajánlott. A három fejtámla (ha már 5 személyes) korrekt dolog, viszont a csúcsfelszereltségbe én simán beleálmodtam volna valami könyöklöt hátra is, az nagyon sokat dobna a hátul ülök hangulatán.

A hátsó csomagtartó tényleg nem nagy…4 személy egy heti cuccait nem nagyon nyeli be. Mondjuk 3 sporttáska + nagyobb hátizsák + gyűrhető cuccok még beférnek, de elég szükösen. Viszont van benne pilács, ami kb. semmit nem világít be a csomagtartóból, meg akasztóka szatyroknak vagy elunt házikedvenceknek, meg a padló alatt mankókerék (szép piros…). A kalaptartót kivéve, és plafonig pakolva sem vagyunk elörébb, de ha mondjuk csak 3 személy utazik, a hátsó ülés felét lehajtva és plafonig tömve kb. „mindenszar” belefér…nyilván a hűtö/tv/szekrénysor nem jön nyaralni. 2 személlyel meg aztán böven elég a hely, nem éreztem soha, hogy emiatt kéne nagyobb autó. A csomagtér ajtaját egyébként néha elég nehéz lecsukni, ezt mások is észrevették már, és a szervizben típushibának magyarázzák (egyébként az SX4-nél is megvan ugyanez. Tipp: ha a márkajelzésnél nyomjuk lefelé, akkor általában elsöre összejön…másodikra, meg főleg harmadikra meg már úgy is felkapjuk a vizet és egyszerűen beba***uk :) )

Motor, miegyéb

Szerintem az 1.3-as motor a kilencven-akárhány lóval, böven elég egy ekkora kocsinak. Kiesni mondjuk nem fog belöle senki, de magasabb fordulaton jól húz (meg kajál is), pályán is kényelmesen tartható vele a 130, bár ilyenkor azért a menetzaj elég hangos. A végét még nem néztem, olvastam itt 190-200 környékén járkálókat...hát abban az egyiknek lehet, hogy igaza van, hogy ezzel az autóval nem mindenki mer így repeszteni…én sem, meg talán nem is erre való. Alacsony fordulaton viszont elég harmatos, a parkolás és a kis emelkedős garázsbeállás állandó fulladásveszély, és ahhoz meg már régóta megvan, hogy ez csak megszokás kérdése legyen.
A fogyasztása érdekesen alakult, az egy éves kötelezö szervizig elég sok volt, kb. 8-10 liter körül átlagosan, és nem csak városban, azóta viszont valamiért beállt a szerintem teljesen jó városban 6-7, országúton 5 körülire. A szembeszél tényleg nem tesz jót az étvágyának, meg a sok elözés sem, de pl. Pest-Kecskemét között (nem a pályán) egyedül vezetve, légkondival, 90-nel 4.5 volt az átlag…nem is szóltam egy rossz szót sem. Viszont négy személlyel pályán semmin sem kell csodálkozni.
Még a futómüvet szokták ragozni, hogy milyen stabil a kanyarokban, stb., stb., és ez igaz is, bár öszintén, kicsit lehetne puhább. Az rendben van, hogy ez egy kis autó, és a fekvörendőrök eléggé megdobják, de a lámpáknál a felgyürt aszfalt módszeresen kirázza az ember belét. Ami nem lenne feltétlenül nagy baj, csak hát elvileg ez egy városi rohangálós autó elsösorban.

Összegészében úgy tünhet, hogy sokat fikázom, de inkább hiányosságok vannak, mint hibák. Remélem, ez utóbbi így is marad. A hiányosságok érzete meg abból adódik, hogy a csúcsfelszereltséget kifizetve elgondolkodik az ember, hogy mi lehetett volna még benne…mondjuk hátul is elektromos ablakemelök…vagy a bal-elsö ne csak lefelé legyen automata (nem nagy dolog, ok, de ha már nagyon-nagyon, akkor meg lehetett volna oldani), hátul egy könyöklö…vagy netán egy „dohányzó-szett” alapból (persze…szokjak le), netán olyan szönyegek, amik ebbe az autóba bele is illenek véletlenül…jó, az instant szökenéger thai-masszőr maradhat rendelhető extra. :)
Mindezek ellenére, mint az elején írtam, kedvelem ezt a kis kocsit, igenis szerethetö, és az előző szériához képest meg poszt-neo-futur-ür érzés ránézni vagy benne ülni. Ha utálnám, nem írtam volna róla össze-vissza ennyi mindent, a terjedelemért bocs azoktól, akik kiakadnak miatta.

Hibalista

- Eddig semmi. Kapott ajándékba egy kutyát 50-nél, városban, de szépen megcsinálták, nem kellett az egész lökhárítót kicserélni és nem látszik nyoma.
-
- A kötelező szerviz után azonnal előjött a kuplung nyiszogás, előbb-utóbb meg kell nézetni.
-
- A hátsó lengéscsillapító is nyikorog, ezt a kötelezö szervizen már egyszer "megcsinálták" és egy darabig nem is volt hangja, de most újrakezdte.
-
- Ezen kívül semmi, remélem, így is marad.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Kubat-Vincz Kft.
Kecskemét

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra F Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)