Örökmozgó
Szöveges ítélet
Másfél éve használom a kicsikét, és azt kell mondanom, hogy kategóriájához mérten brutális!!!!
Hosszas gondolkozás előzte meg a vásárlást, minden szempontot próbáltam figyelembe venni:
- nem akartam olyan autót venni, amiből 10 jön szembe 1 kilométeren, valami egyedit szerettem volna
- fiatalon azt mondtam, még nem kell a nagy, viszont legyen (aránylag legalábbis) erős
- két nagy álom volt: bordó Audi A3, vagy
- mint most már tradicionális SAAB használó családként SAAB
- természetesen volt egy keret
- és elvárások, mint legyen automata klíma, erős kasztni, ülésfűtés, bőr kormány, stb.
Az Audi és a SAAB kiestek érthető okokból. Ennyi pénzért csak „fapadosat” vagy azt se lehetett volna kapni. Találtam pár használtat, pár ezer kilométerrel, de inkább passzoltam őket, elsősorban a várható fenntartási költségek miatt.
Három versenyző maradt:
- KIA PRO’ CEED
- ASTRA GTC
- SWIFT SPORT
Mindet kipróbáltam, mind nagyon tetszett. Hogy mi döntött? A KIÁnál nem akartak nekem, csak listaáron autót eladni, ezt a mai napig nem értem, miért, az OPEL meg valahogy nem tudta belopni magát a szívembe. Ja, nem mellesleg a Swiftre 5 év garanciát kaptam, és lealkudtam majdnem egymilliót.
Amikor átvettem az első komolyabb gázadásnál széles mosoly ült az arcomra. Nem semmi érzés a hetven lóerős autóból a százakármennyibe beülni. Százakármennyi, mert a 2008 után gyártott modellek az új elektronikával kb 10%kal erősebbek. Szépen lassan kellett tanulni a kicsikét, mert egy kisebb gázfröccs, és már hetvennel megy. Viszont pont emiatt nagyon jól használható a városban. Ha sárgába megyek bele, soha nem látom a pirosat. Teljesen mindegy, hogy kettesben, hármasban, négyesben, vagy ötösben van, gyorsul. Eleinte annyira elégnek éreztem az erejét, hogy országúton csak ötösben előztem. Még szép, mert úgy húz, mint az előző hármasban. Most már azért rászoktam a visszakapcsolásra, de figyelni kell, mert mire az ember váltja az ötödiket, anélkül megy 130-140-nel, hogy tudna róla. Drága fotó lehet… Olyan előzés már volt, aminek az elején azt mondtam, hogy ez szoros lesz. Olyan még nem, aminek a végéig kitartott volna ez a véleményem. Autópályán kicsit hangos, kicsit sokat eszik (az a fránya 6. fokozat borzasztóan kellene), de 180- ig nagyon dinamikusan, 180 fölött már „csak” érezhetően gyorsul. Sok nagyobb autóval is partiban van, soha nem tartok fel senkit. Mentünk már együtt a „családi” 260 lovas 95-össel, ő elöl, én mögötte, természetesen a SAAB jobban gyorsul, de nem annyival, hogy látványos legyen. 120 és 180 közt maximum 2-3 autónyi „űr” keletkezik köztünk. Ez ilyen tempónál féktávolságnak is kevés.
Alapvetően viszont vigyázok rá. Nem tiprom agyon sehol, autópályán jellemzően 130- 140 közt megyek, így 7,5-öt kér enni. Országúton bőven hét alatt eszik, városban 7,5-8at, hegyekben 15-öt. :-) (Külföldi benzinnel 0,5-0,8 literrel kevesebbet.) Elképesztően jó vele kanyargós hegyi utakon menni, sajnos csak akkor, ha jó az út minősége (pl Mezőkövesd és Eger közt, ami 100-120-as átlagsebességgel BIZTONSÁGOSAN, a határok próbálgatása nélkül abszolválható). Ami az előnye, az a hátránya, a kemény futómű+ESP combo borzasztó stabillá, és jól irányíthatóvá teszi az autót, viszont ha rossz az út, kiváló vesekőzúzda lesz a kocsiból. Vannak olyan útszakaszok, amiket pont emiatt akkor is elkerülök, ha a kerülő több kilométeres.
Egyetlen egy dolog van, ami viszont nem tetszik. Sajnos sok elborult swiftes (sufnituning Corsa, Astra) van, aki állandóan azt gondolja, hogy versenyeznie kell velem. Most komolyan, minek???? Ki lehet cserélni az 1,5-ös légszűrőjét, kipufogórendszerét, akkor sem lesz 120 lóerőnél erősebb, és még a váltó áttételezésről szó se volt. Minimum valamilyen feltöltés kell, hogy erősebb legyen, de akinek erre van pénze, az eleve sportot vesz, és arra teszi a turbót.
Életveszélyes, amikor elkezdek előzni valakit, és azért kapcsol vissza hármasba, hogy ne sikerüljön. És akkor jön a lejárt, unalmas, váltó- és motorgyilkos történet. Én is visszakapcsolok…
Valaki írta is a népítéletben, hogy tett bele K&N sportlégszűrőt (ezen én is gondolkozom) és új kipufogórendszert, amitől 9 másodperc alatt 100on van a vas. Majd összeakadt egy Swift sporttal, aki nem tudta volna megelőzni, ha nem ő nem engedi. Ne már!
Csak ha a gyári adatokat nézem: a sport 8.7 alatt van 100on a régi elektronikával, amivel harmadikig kell gangolni. Az új elektronika ráadásul jobban húz, és kettesben elérhető a 100 (110nél tilt az elektronika). Csak a megspórolt váltás önmagában fél másodperc…
Én se állok le vitézkedni Corsa OPC-vel, vagy Clio sporttal, mert ugyanolyan értelmetlen, mint amikor valaki 1.5-ös, Urambocsá’ 1.3-as GS-el próbálkozik. A számok…
Összességében dúl a szerelem, mindenkinek ajánlom, aki fiatal éveire, család előtt valami sportosabb modellben gondolkozik. A fenntartás csak azért 7es, mert minimum 98-as benzint kér (és tényleg kell is bele), és a hatodik sebesség hiánya miatt pályán sokat eszik. Nekem megért volna plussz 200 ezer forintot a hatodik.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ház. Kicsit csikorognak a fékek, amit mindig letudnak annyival, hogy a dugóba könnyen megég a felülete, és akkor le kell koptatni. A baj az, hogy alig használom városban... De ha szerintük szépen, jól kopik, akkor nem érdekel.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Aygo | Következő autója? | Egy SAAB, ha lesz addig... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
