Végre a rendőr nem gyorshajtásért állított meg!!!
Szöveges ítélet
A címről mindjárt. Már régóta akartam írni, de most léptem át a százezer km-t, ez egy jó alkalom, hogy akik most vesznek ilyet, lássák, mire számíthatnak.
Előző autóm volt életem első új szalonautója. Egy Renault Clio. Hát mesélhetnék, de majd máskor. A lényeg, hogy eldöntöttem, a következő autóm japán lesz! Mivel pénzem nincs Lexusra, ráadásul az első pillantásra megtetszett a Swift, nem volt több kérdés...
2005 május elején vettem Egerben. Akkor még annyira új volt, hogy mikor a piactérnél megálltam anyumat felvenni, pillanatok alatt az autó köré gyűltek az emberek. Jó érzés volt! Ja, a cím! Hát, tudni kell, hogy elég sportosan vezetek, ezért mindig rosszul esik, mikor a rendőr megállít. De akkor! Ha-ha! A rendőr megállított és azt kérdezte: mennyi a fogyasztása? :) Ledöbbentem, aztán beszélgettünk az autóról. Ez később megtörtént a Határőrséggel és az autópálya matricát ellenőrzőkkel is. Szóval jó érzés volt eleinte Swift tulajdonosnak lenni. Mikor láttam egy másikat, már messziről villogtunk egymásnak! Ma már persze nem telik el egy perc, hogy ne látnék még egyet... Vagy kettőt...
Na, írjunk az autóról is. Kezdem a negatívumokkal: KICSI a csomagtartó!!! De nagyjából ennyi. Na jó, talán a motor lehetne egy kicsit erősebb, de hát a fogyasztás így is 7,2 átlagban!!! Igaz, mint már említettem, elég sportosan vezetem.
Tényleg megbízható, a felsoroltakon kívül nincs hibája. A műanyagok rettetnően kemények és feketék, most már zörögnek is, de főleg hidegben reggel. Kicsit a motor is nehezebben indul már, talán majd megnézetem. Az autó sportosan is vezethető, jó vele cikázni Pesten a nagy dög Merdzsók között! Persze a Thökölyn azért nem az igazi ez sem... Egyszer autópályán óra szerint mentem 200 felett is!!! Igaz, jó kis lejtős egyenes szakasz kellett hozzá Ausztriában, de azért jó volt levillogni a bamba sógorokat a belsőben.
Említettem már, hogy kicsi a csomagtartó??? Gondoltam! :) Persze azért egyszer 5-en (+ csomagok) hazajöttünk vele Stuttgartból és túléltük. És egy 160x200-as IKEA-s ágyat elnyel matracostól!!! Igaz, utas már nem fért be, és váltani is nehezen tudtam a lécektől, de legalább nem kellett Logan kombit vennem! :)
Egyszóval IMÁDOM! Megérte az árát, igaz még néhány évig fizethetem. De örülök, hogy nem Corsát, Fiestát, vagy Cliót vettem. Lehetne nagyobb, gyorsabb, de nem arra van kitalálva. Családi autónak félve ajánlanám, de nekem és barátnőmnek tökéletes. Remélem még sokáig hű társam marad a kis Szuzi!
Ui.: Ja, egyébként alap piros. De jól mutat a sötétített ablak (sajnos klíma nincs), lassan veszek rá alufelnit is! Megérdemli. Majd a harmadik szülinapjára májusban.
Na, most, hogy 3 év után lejárt a garancia és túl vagyunk a 120 ezres szervízen, kiegészíteném néhány dologgal.
Kezdenek előjönni a hibák. Zörög a műszerfal, nyikorog a vezetőülés, az ablaktörlő már az A oszlopot is törli, plusz kiégett a fűtés hőmérséklet beállító mögötti izzó... Meg a sok céges Octavia vezetés után már nem is olyan kényelmes... :) De legalább az átvizsgáláson azt mondták műszakilag minden oké, elmegy még ugyanennyit. Majd akkor írok még!
Hibalista
- Kuplung - igaz, egy Skoda Feliciát vontattam St. Pöltentől Egerig, a hegyeken át. 13 óra alatt értünk haza, volt hogy 100-zal vontattam. A kis Szuzi bírta, de néhány héttel később a kuplung megadta magát. Szó nélkül kicserélték garanciában, igaz, akkor volt is egy kuplungos visszahívási akció, lehet az enyém gyári hibás volt.
- Műszerfal - néhány hónapos korában elkezdett vacakolni a vízhőfokmérő mutatója. Beindítás után csak rezgett néhány másodpercig, azután azért mutatta a hőfokot. Először azt mondták, hogy csatlakozó hiba, el is múlt egy darabig, de aztán ismét előjött. Ekkor 45000 km-nél kicserélték az egész műszerfalat (az órákat), természetesen garanciában.
- Ablaktörlő - a vezető oldali lapát kicsap az A oszlopra is. Kicseréltem a kart, mert azt hittem a fogazás kopott el, de ugyanolyan. A vicces az, hogy nem mindig rossz. A baj meg az, hogy az egész mechanika csere kb. 40 ezer. Nem tudom még mi lesz.
Ide hordtam szervizbe
Eger, Suzuki Vitai
Itt vettem. Elég flegmák, mivel nagyüzemben megy náluk az eladás. Elvileg mindent megoldanak rugalmasan, de dolgozni, azt nemigen szereetnek a szervízben. Volt, hogy zárás előtt 3 órával azért nem nézték meg a kocsit, mert már elpakolták a szerszámokat, és nincs kedvük elővenni. Hm... Aztán a gumi fura kopására azt mondták, hogy a gumi a hibás. A két hátsó egyszerre? Hát, akkor Uniroyalt ne vegyetek...
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Hatvan, Aszód, Suzuki Sós
Ide hordam nem garanciás javításra, mert közel volt. Aszódon 1 órát vártam, hogy feltegyenek két légterelőt az ablakra. Ha tudom, hogy ilyen egyszerű... Hatvanban fényezték több elemét is. Hát, a casco ügyintézés nem az erősségük, és hát a fényezésen is észrevettem már hibákat. 6 hónap garanciát adtak rá, majd visszaviszem. Vettem egy dísztárcsát is náluk, akciósan adták 5 ezerért. Máshol ennyi a normál ára... Persze a rendszámtartót észrevétlenül és ingyen lecserélték Vitai-ról Sós-ra... :)
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio 1.5 dCi 82LE | Következő autója? | Valami nagy, talán A4, vagy Octavia kombi? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
