Útban az igényesség felé rejtett drága fék típushibával.
Szöveges ítélet
Ezt a típust kerestem végül a Három AAA autónál vettem közlöm velük hogy egyszer volt Budán kutyavásár!
Magával az autóval nem volt különösebb problémám a váltóját nagyon megnéztük (mert a zúgó váltó típushiba) vásárlás előtt azt rendben találtuk.
Vásárlás előtt mindenki nézesse át különösképpen a váltót mert sok zúgó példányt találtam amit végül nem vettem meg.
Ez már nem az az igénytelen konstrukció ami a korábbi Suzukikat jellemezte a szó legtágabb értelmében.
Már odafigyelnek a biztonságra kényelemre zajszigetelésre úttartásra vezetési élményre stb egyszóval minden korábbi Suzukihoz képest komolyabb konstrukció
De ez nem azt jelenti hogy versenyre kel a prémium kategóriákkal aki ezt várja el tőle az csalódni fog.
Aki ezt nem hiszi menjen el egy használt autó kereskedésbe és próbáljon ki egyet meg fog lepődni.
Ahhoz képest hogy már 5 éve nincs gyártásban nagyon jól tartja az árát jól felszerelt keveset futott példányt jóval egymillió felett találunk de ha megelégszünk egy alapfelszereltségű példánnyal már 800 ezer forint környékén kaphatunk egy megkímélt példányt.
Pozitívum:Az 1.3 benzinmotor jól mozgatja a kis autót pörgetve remekül megy habár 4 személlyel tele csomagtartóval mikor kaptattunk fel az Alpokba már kevésnek bizonyult.
Jó úttartás nem billeg mint (pl: Ignis Wagon r+) nagy tempónál is jól fogja az utat egyenesfutása rendben és jól manőverezhető kis helyen is megfordul szervokormány dicsérhető a fék érzékeny viszont a futómű az keményre hangolt.
Van már zajszigetelés is igaz nem akkora mint egy Fordban ülés kissé kemény nem fáj benne a derekam.
Elöl sok hely van viszont hátulra csak két felnőtt üljön lábtér kevés lehet.
Csomagtartó kicsi viszont eléggé mély ha jól pakolunk és nem viszünk sok cuccot 4 embernek is elég lehet.
Negatívumok: legalacsonyabb GC felszereltség ami nekem van szervokormányt két légzsákot és ABS tartalmaz viszont fordulatszámmérőt riasztót központi zárat de még kapaszkodót sem ezeket magamnak kellett beszereltetnem.
Nincs a kormány magasság állítás de még az ülés magassága sem állítható nem lehet osztottan dönteni a hátsó ülést sem.
Aki ennél többre vágyik vegyen GLX felszereltséget légkondival azok már elég jól felszereltek igaz ha már ennyi pénzünk van(valamivel egy millión felül) már sok más típusból válogathatunk.
Összességében nem rossz kisautó hasonló áron Fordot Fiatot Škoda Fábiát Volkswagen Polot is vehetünk kinek mi jön be.
Hibalista
- Apró bosszantó hibák pl: néha kigyullad a check lámpa Po401 hibakóddal ami EGR szelep hiba a leírás szerint de ezt már kiszereltem és rendesen zár talán érzékelő hiba törlése után hosszabb út esetén ismét előjön. - Másik az ABS visszajelző de ez csak ritkán esőben szokott kigyulladni utána magától elalszik. - Sűrű Kattogó hang jön a benzintank felől de csak meleg időben hidegben abbahagyja szerelő kicserélte az ac pumpát a hang megmaradt. - Eddig megbízhatónak bizonyult remélem nem hagy ott sehol. - - Hibalista frissítve: - Egy vészfékezés során beesett a fékpedál de szerencsére fékezhető maradt az autó nem történt baleset. - mielőtt továbbmentem volna végeztem néhány próbafékezést és akkor már meglepő módon már nem jelentkezett ez a hiba. Irány a legközelebbi márkaszerviz ahol látatlanba közölték az ABS egység a hibás ennek cseréje Négyszázezer! forint. - Felhívtam több bontót is kiderült ez típushiba! napi öt darabot tudnának eladni belőle ezért hiánycikk. - Bontós szerint ezeket az autókat már rég vissza kellett volna hívni javításra. - Utána olvastam kiderült ezt fel is lehet újítani ami 65 ezer forint plusz 10 ezer beszerelési díj. - Másik probléma időnként indokolatlanul elindult az ABS motor de ezt az ABS fogaskerék cseréjével megoldható volt szerencsére nem ABS vezérlőelektronika volt a felelős mert ez plusz 35 ezer forint lett volna. - - Meglepő módon vásárláskor ez a hiba nem jelentkezett (csak fél év után) annak ellenére sem hogy a szerelőm ezt kipróbálta. - Ez egy rejtett típushiba de fel lehet deríteni következőképpen: Járó motornál nyomjuk be teljes erővel a fékpedált ha ez lassan beesik (nem biztos hogy minden alkalommal beesik a pedál) már kezdhetünk aggódni. - Vagy vigyük el egy forgalomtól elzárt földútra és teljes erővel fékezzünk ezt többször! ismételjük meg mert nem biztos hogy azonnal jelentkezik a hiba.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon r+ | Következő autója? | Talán nem lesz több. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
