Szubjektíven objektív vélemény avagy
Szöveges ítélet
Használtan vettük 8 évesen, 50.000 km-rel (leinformált autó, nagyon keveset használták, ez látszott is az állapotán, mintha új lenne).
Nagy, viszonylag fiatal nyugati autóból ültünk át, mert elegünk lett az állandó szervízlátogatásokból és otthoni szerelésekből (hobbyszerelő vagyok, ezért amit tudok otthon megoldok magamnak, mmint autószerlés terén..hehe...). Most azt gondoljátok, hogy jön majd a fikázás, mert ez „csak egy Suzuki”, de nem így lesz. Hozzáteszem nem is akarok senkit sem meggyőzni, nem fogom azt írni, „hogy ez a legjobb autó” vagy hogy „csak Suzukit” vagy hogy „minek adtam el az Opelt” és semmit hasonlót.... én csak a saját tapasztalataimat írom le.
Lehet szidni, lehet utálni az autót (és ez igaz bármelyik más típusra is!!), ilyenkor azt szoktam mondani: autóvásárláskor van lehetőség tesztkörre, rosszul teszi, aki enélkül autót vásárol, akár újat, akár használtat. Ez lehetőség arra: hogy megtapasztald az üléseket, megfogdosd a műanyagokat, hogy kinyisd a füled és meghallgasd zörögnek e a kárpitok, hogy lemérd mekkora a hely belül, vagy hogy felállj és „elhagyd a villát”. Utólag már lehet szarozni az adott márkát, de ha nem voltál elég figyelmes már csak magad okolhatod!
Először is kezdeném a rozsdával: Tudni kell az autónkról, hogy garázst soha nem látott! Kinti autó volt és nálunk is az! (A ridegtartást heti szintű karbantartással, ápolással, viszolással, sziliikonozással ellensúlyozom.) Nálam az autóvásálás mindíg azzal kezdődik, hogy fél órát fetrengek a kocsi alatt, a kritikus pontokon rozsda után kutatva. Ennél az autónál is így történt, alul kezdtem. A lengőkarok és futóműalkatrészek felületi rozsdáján kívül egy szem korrózió sem volt sehol! Azóta eltelt két év, az autó 10 éves lett, a helyzet változatlan! Sem a kasznin, sem az alvázon nincsen rozsda! (annyi csak, bár ez semmit sem befolyásol, de a futóműalaktrészeket szépen lefestegetettem magamnak. Tudom semmit sem befolyásol, nem is látszik, de zavar, hogy ott van. Ez van na, tudom hülye vagyok, de imádok ilyenekkel pepecselni).
Igen, ez az autó is beleesett a csomagtér-kárpitos visszahívásba. Kifogástalan minőségben lett javítva még az előző tulajnál.
Beltér: Szerintem teljesen rendben van. Én tudtam mire számítok, így is vizsgáltam végig mindent. Műanyag mindenhol, kemény ülések. Sokszor megkapja az autó a kritikát emiatt, de mégis mire számítunk egy Swiftnél? Bőrbelsőre és merciülésekre? haggyuk már...
Vásárláskor megnéztem, hogy a beszálló oldalakon az ülések nincsenek-e kiülve vagy kiszakadva. Sajnos, ha ilyet tapasztalatok, már nem veszem meg az autót. Tudom ez is az én hülyeségem, de ezzel kivételesen rühellek pöcsölni. De nem kellett csalódnom, hibátlanok, gyári keménységűek voltak a kárpitok és a szivacsok! Másrészről tudni kell, hogy gerincbeteg vagyok. Nálam a kemény ágy, kemény ülés játszik mindenhol az otthonomban is. A Suzukinál ez véletlenül adta ki, de utálom a túl puha, hamar kiülős/kiszakadós kárpitokat/ és a gerincemnek is jobb. Tény, hogy semmi az oldaltartása az üléseknek, de mi ezzel együtt tudunk élni.
Továbbá vásárlás után 3 héttel elkezdett nyikorogni a vezető ülés alul. Beletelt, vagy 15 percembe, mire megtaláltam a hibát: kiszáradtak a mechanikus ülésmagasságállítás csatlakozásai. Kapott némi szilikonzsírt a kritikus helyeken, 1,5 éve hangatalan. Erről ennyit.
A belső világítás nálam is kiégett, 300ft-os tétel volt az égőcsere.
Hátul kicsit (nagyon?) kevés a hely, ha hátrébb vannak tolva az ülések és kicsi a csomagtér. De a feleségemmel magunknak, kettőnknek vettük az autót, nem azért, hogy a fél rokonságot ezzel furikázzuk vasárnaponként a templomba. Nekünk bőven elég! Friss házasok vagyunk, ha bővül is a család ami tervben van, még egy gyerekkel is elférünk! Ha meg kettő lesz eccerre, akkor még boldogabbak leszünk és majd váltunk valamire (SX4 sedan nagyon bejöve).
Futómű: nem tudok rosszat mondani, minden ok!
Fékek: sokan írták kiritkának, hogy nyikorognak. Nálam is nagyon hangos volt. Na ez speciel nagyon zavart, de nem csináltam belőle gondot. Még a gyári tárcsák és betétek vannak fennt. Olyan 60.000 km környékén elhagyta a nyikorgást, azóta hangtalan. Ha majd elkopnak, kap EBC tárcsákat és betéteket. Féknyergek nálam nem zörögnek! 80.000 nél kaptak az első fékek egy nagytakarítást. Suprikált az egyik első betét, mert elkoszosodott a vezetősínje, ezért szedtem szét.
Motor: nagyon megbízható, csendes járású, szeretem! Tény, hogy alul nyomatékszegény, de hogy folyvást le kell emiatt fulladni az kamu. Pörgetve jól húz, igaz olyankor többet is eszik, meg kell találni az aranyközéputat. Olajfogyasztása=nulla.
Váltó: kiosztása nekem perfekt, elég hosszúak a fokozatok szerintem, mivel sokat pályázunk, nekünk nagyon kedvező.
A váltókulissza igényel évenkénti zsírzást (olyan kell bele amit a szervizesek használnak ), ugyanis kb mindíg egy év után elkezdt olyan furcsán/keményen mozogni. Ez kb 3 perces munka, túlzottan senkit sem terhel meg. A pénztárcát sem, ugyanis 2alkalommal 2x zsírozták ingyen szakszervízben.
Kinyomócsapágy probléma egyenlőre nem jelentkezik, remélem nem is fog de ha mégis, túléljük valahogy. Olajcsere periódusát betartom. Többet nem tudok tenni az érdekében.
Fogyasztás: pontos a kijelzőn található átlagfogyasztásmérő (többször utánaszámoltam már): 6-6,3 Liter, ahogy én használom: 50%-50% országút, autópálya.
Fényezés: szemben némely luxusmárka fényezésével abszolút nem narancsbőrös, ilyenkor nagyon mosolygok, ellenben nagyon vékony, ilyenkor viszont nagyon nem. Plusz egy féldeci festék nem hiszem, hogy hanyatt vágott volna bárkit is anyagilag, mégha ennek költségét a gyártó a vevőre terhelte is volna. Minősége azonban teljesen rendben van. Nálunk legalább is. Miénk grafitszürke-metál vagy mi. Nekem nagyon tetszik.
Személy szerint maximálisan meg vagyok elégedve az autóval és nagyon jó választás volt a részünkről. Csak akkor cseréljük le, ha esetleg bővül a család és váltani kell a méretei miatt. A népítéletekben leírt bosszantó apróságok 90%-a orvosolható otthon, mindenféle komolyabb szerelői háttértudás nélkül. Ez csak az én véleményem, de szerintem nem az a szar autó, amin esetleg néha megzörren egy-két műanyag vagy, hogy „pörgetni kell, hogy menjen” vagy nyikorog az ülése vagy stb..stb..stb. Nem is szoktam senkivel ezen vitatkozni, nem éri meg, felesleges. Ilyenkor csak röhögök a markomba, hogy mennyi pénzt megspórol nekünk ez az autó a megbízhatóságával és könnyű fenntarhatóságával és, hogy ezt a pénzt nem a családi kasszából kell azért elvenni, mert megint szervízben áll a kocsi. Lehet nagy és menő autód és hozzá nagy arcod, de lehet, hogy majd kéthetente szervízbe hordod és öntöd bele a százezreket.... meggyőzni nem akarlak, sőt!.....addíg mi abból a pénzből csendesen elszüttyögünk a Suzukival a tengerpartra és tojunk a világra egy jó nagyot :-) És ezzel csak a saját véleményem mondtam el....de inkább ne vegyél Suzukit, hadd ne kelljek olvasni a negatív kritikáidat. Tudom kihagyhatnám őket, de úgyse bírom megállni, hogy rá ne kattintsak vagy kakkintsak? :D
Hibalista
- -Kipu. hővédő lemez a katalizátor után, elégett a felfogatása, már sehogy sem lehetett fixálni, elhajítottuk a ....csába (szervíz tanácsára). Elmúlt 1.5 év bizonyítja, hogy tényleg semmi jelentősége....ilyet egy 10éves autónál? hallatlan! - - -Első ablakok zörögnek picit bizonyos állásokban, ugyanis a csavarok kilazultak. Ne vegyen senki Suzukit, ez borzalmas! Én ezért inkább kicsit összekapom magam, leszedem az ajtóborítást és menetrögzítővel fixálom a csavarokat. Kb. 20 perces meló lesz. Durva mi? - - -Első ülés mechanikája nyikorgott. Kellett nekem annyit zabálni és 120 kilóra hízni mi? Lennék inkább 25kilós modellp..csa, azt bírná a Suzuki ülése. Bár akkor már BMW-ben szopnék...mindegy is, visszatérve bezsíroztam a G-pontját és problem solved (még az ülést sem kellett kivenni)... - - - Gyári Contik 10évig bírták. 80.000nél hiába volt még jó a futófelület, kirepedeztek, és cserélni kellett....szörnyű, mindjárt sírok.... - - -2015 Aug. - update: Trapézlengőkarszilent-csere - -2017 Feb. - update: csomagtérajtó mikrokapcsolót kell szereznem. Elérett a gumiborítása, néha már vacal a kapcsoló.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barna - Kuntszentmiklós (korrekt)Suzuki Speciál - Sárospatak (korrekt)Hátsó udvarunk - ahol a kutyák is vannak (legtutibb)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Suzuki Pest (BP, XIII. Ker) - (never ever...)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
