SWIFT = FÜRGE
Szöveges ítélet
- Altóm volt előtte, ahhoz képest megváltás volt ebbe átülni, bár nem akarok rosszat írni arról a Suziról, de ez lényegesen kényelmesebb, tágasabb, igényesebb.
- A kocsi külseje annyira nem fogott meg, megfelel az átlagnak, bár ez néha hátrány /ha nem a szokott helyemre állok, nehezen találom meg a TESCO parkolóban/. Szépen lesuvickolva, kipolírozva a lemenő nap fényében mindenesetre szépen mutat.
- Az igazi értéket én belül találtam meg az igényes részletekben, úgymint:
1) nagyon szép műszerfal, különösen a világítás tetszik
2) Szép váltógomb és kulissza + kézifék
3) Ugyanez elmondható az ajtónyitókról és a zárakról
4) Praktikus ülés- és kormánybeállítás
5) Jól megtervezett tárolórekeszek
6) Hatékony ülésfűtés stb.
A kényelem megfelelő 4 vagy akár 5 fő részére is, bár leginkább 1-3 fő használja a családban. Az ülések kényelmére 4-est szavaznék meg.
A futómű japános: kicsit kemény, sportosan feszes, viszont jó úton EGYSZERŰEN KIVÁLÓ, nagyon kellemesen gokartos. Rossz úton viszont óvatosan érdemes vele menni - a hitel lejártáig jó lenne épségben megúszni a rossz pesti utakon való zötykölődést.
A biztonságát szerencsére még nem kellett tesztelnem - ezt az előző Altón próbáltam ki, amivel közel 70-nel száguldottam bele egy Hyundai Coupéba /hibátlanul vizsgázott, karcolás nélkül szálltam ki, hál´ Istennek/.
A legjobbat a végére hagytam, ez a MENETTELJESÍTMÉNY /CSUPA NAGYBETŰVEL/. Hiába no, SWIFT, azaz FÜRGE. 9.5 sec/100 km/h. Városban egyszerűen FANTASZTIKUS ÉLMÉNY a vezetése /persze új úton/, de autópályán is kiváló. A végsebessége 180 körül volt - ez egy kicsit több is lehetne, de így se rossz.
Fogyasztás:
Budapest - Élesd /Erdély/ ~750 km oda-vissza 5,3
Város + külterület nyáron ~6,5 l
- " - télen ~ 7 l
Város télen ~ 8 l /mért adatok, tele tanktól tele tankig/.
Volt, aki azt írta, hogy az 1,3-as és az 1,5-ös közötti kb. 10 % teljesítmény különbség nem éri meg a kb 300.000 Ft-ot. Ezen én is filóztam, de mivel kipróbáltam az 1.3-ast, azt szeretném elmondani, hogy érzetre a különbség JÓVAL több. Gyorsulási adat: 1,5 : 9,5 ; 1,3 : ~11 mp. Ez már több, mint 10 %, nem beszélve arról, hogy az 1,5-ös VVT /változó szelepvezérlésű/ motor, így kiegyensúlyozottabb a nyomatékgörbéje, jobban húz alacsonyabb fordulaton! Úgyhogy én azt ajánlom, ha nem vág földhöz a törlesztőrészletben az a néhány ezer forint, ami a két autót elválasztja / GS felszereltségben persze/, akkor dönts a nagyobb mellett.
Hibalista
- Meghibásodás nem volt, a pedálok rugói nyekeregtek párezer kilóméter után, azt magam orvosoltam. Néha az ülés is nyikorog, de azt még nem néztem meg közelebbről, különösebben nem zavar.
Ide hordtam szervizbe
Bp. XVIII. ker. Suzuki Carkomplex. Régi motorosok a szakmában, mindenben nagyon segítőkészek, korrekt társaságnak ismertem meg őket. Túlfizetve mindenesetre nem lehetnek a szerelők, mert a jattot nagyon szívesen fogadták.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alto | Következő autója? | Még nem tudom. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
