Suzy, az uj tars
Szöveges ítélet
A mutert nem tudtam lebeszelni az uj autorol. Igy maradt, hogy 3m korul nezegettunk ujakat, mindenfelet. Suzyval az interneten talalkoztunk. Mar forgalomba volt helyezve, nyar kozepe ota (AFA emeles elott), de 6 km volt benne az elso talalkozasunkkor. A szalonban igy ugyeskedtek a "kiszamithato" jogi es uzleti kornyezet viszontagsagai ellen. Sokat nem nezegettuk, az egyeduli fenntartasom a kis jogi csavar volt. Masfelol a helyzet magaert beszelt. Hol talal az ember manapsag 3m-ert uj dizelt? Raadasul jo felszereltseggel, koztudottan megbizhato markatol (korabban mar ket Suzuki allt a garazsban), masodik generacios modell es nem utolsosorban hazai...kifizettuk, elhoztuk.
Hazaerkezesunket koveto elso este ert az igazi dobbenet. Mar az uton is lepegettem neki, az ember ugye nem allja meg; de miutan levittem megmutatni a sracoknak es ot emberrel elmentunk persze mar egy proba korre is...emelkedon odaleptem es nem kerdezett semmit, csak gyorsultunk, erolkodes nelkul...elkepeszto volt. A matizzal azon a ponton nemhogy nem eloztunk, de negy emberrel egyaltalan meggondoltam hogy arra menjek-e. Mas benzinessel is biza volt erolkodes, meg motorhang. Itt pedig csak mentunk.
Egy het alatt 700 km-t toltottunk egyutt, a legnagyobb megelegedesunkre. A motor a dizel karakterisztikanak megfeleloen hasznalva elvezzuk a nyomatekot es a kapcsolgatas nelkuli elozeseket/ emelkedoket. A negy sarokra kitolt kerekek elvezetes fordulekonysagot biztosit varosban is ugy mint a Matraban. A csillapitas megfelelo, de azt ugyis inkabb egyutt ertekelnem a magyar utakkal...
Elvittuk, megmutattuk mamanak is, kis ugyeskedes utan sikerult rajonnom, hogyan tudom elhelyezni a kerekesszeket a csomagtartoban ugy, hogy az uleseket egyaltalan nem kell lehajtani. Orommel konstataltuk, hogy akar oten is mehetunk kirandulni a mamoval egyutt...
Tegnap 4.3 l/100km-t mutatott a szamlalo, hamarosan eljon az elso tankolas, mivel mar tobb mint 700km csuszott bele, igy lesz modunk utana szamolni. Klima jo, radio jo, egyeb funkciok rendben. Amit megfoglamaztam, hogy hianyzik:
1., kozepso utaster vilagitas
2., kodlampat miert nem lehet rendelni GLX-be/ ha beleszereltetem az gari vesztos?
3., a hatso ablaktorlo buta hibajat meghekkeljuk majd (nem a spriccelos oldalon all meg)
4., teljes meretu potkerek
5., 6-ik sebessegfokozat (orszaguton/autopalyan takarekosabb lehetne)
Az egyetlen zavaro rendellenesseg, hogy a hatramenetet nehezkesen veszi... erdekes modon mar a megelozo Suzukiainknal is megfigyelheto volt ez a jelenseg. Ezeddig tudtunk ezzel elni.
Leallitaskor figyelunk a turbo hutesere, inditaskor pedig az izzitasra. Elindulas utan az elso fekezesek alkalmaval neha hallani velek valamit a bal elso fek felol, de csakis rogton hideginditas utan, es akkor sem mindig.
2009. oktober 25.
Mostanra belecsuszott a ketezredik km. Elvezzuk a kanyarokat es a motort. Disznovagaskor kiprobaltuk a vonohorgot is ot emberrel + utanfuto megrakodva...mintha a vilag legtermeszetesebb dolga lenne; meg sem kottyant neki. 700 km korul tankolunk olyan 35-36 litereket, ami egy kicsit 5l/100km fole jon ki, az atfolyasmero 4,5-et mutat. Belefogtunk a teliesitesbe, sarvedot, hotalcat, csomagtertalcat, uleshuzatot fog kapni. Elegedettsegunk toretlen.
2010. januar 4.
Megvolt a masodik disznovagas is, ugyanolyan konnyedseggel vesszuk az akadalyokat, mint eddig. 8500 korul jarunk, legutobbi tankolas utan kalkulalt fogyasztas 4,5 l/100km, atfolyasmero 4,8-at mutat. Megtalaltuk a csomagtervilagitast is.
2011. junius vege:
Otvenezer kilometer korul jarunk, noha meg nincs ket eves a kicsike. A kotelezo szervizeket menetrendszeruen tortennek, az uzemeltetes hibamentes. A fogyasztast egyre jobban elvezzuk: a folyamatosan emelkedo benzinarak mellett is 15Ft-os kilometeroltseggel kozlekedunk, ami hosszabb utakon 4l alatti erteket jelent, vicinalis hasznalatban pedig 4,5-et.
Hibalista
- n/a
Ide hordtam szervizbe
Hatvanban Sosekhoz; meghibasodas ezidaig nem tortent (2011 junius), igy csak a kotelezo szerviz okan jartunk naluk.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
