Suzika
Szöveges ítélet
1 év használat után a negatívum: féknyikorgás jelentkezett, főleg hidegben sípol hangosan, időnként valami ennél is furcsább hangos hang jön a fékek felől, de ezt csak 1-szer (és ritkán-szerencsére) csinálja, mindjárt az indulás utáni első fékezésnél. Ha a fékek felmelegednek a nyikorgás megszűnik. Nyáron a kuplung is nyikorgott, jelenleg ezt nem tapasztalom. Elektronika rendben, még csak egy izzó sem égett ki, motor csendes, egyenletes, nagyon-nagyon megy...ha 2-en ülnek benne..., a terhelést nem nagyon bírja. 2 -en megpakolt csomagtartóval 185 km/h-t ment autópályán (klímával) és nem rázott. Nyomatékszegény, így hát pörgetni kell a kis édest. A városi lámpás gyorsulásokat jól bírja, kategóriatársakat, sőt közép kategóriásokat is aláz. Az ülések lehetnének kissé kényelmesebbek, az állítókar szerintem nagyon gyengére sikeredett. Az ülésmagasság állítás egy hülyeség ebben az autóban, legalábbis nálam: az ülés egyetlen pozíciójában lehet kilátni a kicsiből, ha teljesen süllyesztem, egyébként is gúvadnak a szemeim, ha 1 km-en belül állok meg a lámpánál... Kívülről viszont királyul néz ki a meredek szélvédő, tök sportos, Mini-s. De ez nem baj. (Egyébként az új Fabia is koppintott). Jut eszembe: a kézifék nálam még nem romlott el, eddig nem indult el lejtőn, remélem nem is fog. A parkolás egy álom, nagyon jól lehet terelgetni a könnyű szervóval és az autó 4 sarkában áló kerekekkel. A digitális klíma jól dolgozik, télen nagyon hasznosan, gyorsan párátlanít. Ülésfűtés: mínuszokban egy álom, de inkább csak alul melegít, a hátat kevésbé. Váltó: szerintem pontos, jól kapcsolható. Csomagtartó: kalaptartó manuálisan állítható: ez szerintem részben jó, viszont könnyen beleakad az ember feje, aztán meg össze-vissza billeg). A csomagtartó szerintem pont akkora, amekkora egy ekkora autóhoz kell. Hogy nézne ki egy puttonnyal (ld. iszonyatos Thaliák, Fabia 4 ajtósok, Dacia Logan-ok stb.). Van benne világítás, akasztó meg 2 embernek elég hely. Ez aza autó nem 4 emberes családi utazgatásra való: arra ott vannak a közép-felső kategóriás kombik). Ez városi kisautó, 1-2 napos rövid hatósugarú hétvégi kiruccanások még beleférnek, esetleg kisebb bevásárlást meg lehet kockáztatni. A felfüggesztés kicsit keményre sikeredett, a gumik lehetnének kissé szélesebbek (erre 185/60 R15 van rakva), mondjuk 205-ös, azzal jobban is nézne ki. A gyári Hifi elég jó, ha nyomja az ember a gázt erősödik a hang, ez nem rossz. A kesztyűtartóban nincs világítás ez viszont nagyon gáz, nem tudom miért olyan nagy probléma belerakni egy nyomorék kis izzót, amikor pl. van kulcs nélküli indítás... Az viszont nagyon bejön, csak nyomod a gombot, ha kell kétszer nyomod, fordítod a műanyagot és indulsz. Este nem kell matatni, nem karcolódik a műszerfal, gyorsabban indul, szóval jó kis találmány. A fogyasztásmérőt csak átlagfogasztás állásban érdemes tartani, egyébként ki tudja jól mér-e. A sebességmérő tuti csal felfelé, ezt leellenőríztem többször is: 5 -öt ki kell vonni a mutatott értékből és megkapjuk aktuális sebességünket. Fogyasztás átlag: 7,5 l/100km. Nem hiszek a 6l-es átlagfogyasztásokat regélőknek. Nem vettem észre, hogy Shell W-power racing 100-as benzintől jobban ment volna, úgyhogy nyugodtan lehet sima 95-öst töltni bele, az is megteszi és elég drága az is. A motortérben az ablakmosóbetöltő egy félresikeredett történet, több megy a motorblokkra meg a földre, mint a tartályba. Ez viszont a legkisebb baj. A legnagyobb az, hogy sajbnos nem egy Swift Sport-ot vettem...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Swift Sport |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
