A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1.3 GLX AC CD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sokan alábecsülik, míg meg nem előzöm őket...

Szöveges ítélet

2005. május 31-én vettük át a hivatalosan nulla km-es - ami valójában 6 km-es - autót. Persze a szalon hibája, hogy potom 6 órát várattak, mire az autót átvehettük. Az autóba beülve láttuk a hibajelző lámpa világít. Kérdeztük mi ez? Szalonban dolgozó hölgy mondta biztosítékot cseréltek. Persze jött megint a kérdés, hogy miért is? A választ nem tudta megmondani, de javasolta, hogy menjünk át a szervízbe, ami az épület másik felén van. Szervízbe beköszönve, mondták üljek le, adnak időpontot. (Jelzem akkor már több mint 6 órás várás után voltunk.) Mondtuk, ne vicceljenek, most vettük át, mire kéne időpontot kérni. 10 perc szaladgálás után, előkerült az illetékes, aki fogott egy gépet és 1 perc alatt orvosolta a problémát. (Kiütötte belőle a hibakódot. Az, hogy a hibát mi okozta a mai napig tisztázatlan.)

Az első hibát amit felfedeztem, hogy 140-160 km/h között szitál az eleje. Centírozás után a hiba megszűnt.

1,5 év után ismét gondok jöttek. Vasig lekopott a fékbetét, de annyira, hogy a szerelő azt mondta, hogy a következő fékbetét cserénél már a tárcsát is cserélni kell, mert a fékbetét megette a féktárcsát.

2,5 év után beesett a kuplunk pedál, ami a kuplunk munkahenger hibája. Persze garanciálisan nem voltunk visszahívva, holott a legtöbb ismerősünk igen.

3 évesen halk zörejt adott a váltó - jelzem lejárt a garancia - mire a szerelőm azt mondta, hogy típus hiba, csak a szuzuki nem ismeri el, hogy az 5. sebesség fokozat csapágya zörög. Szerelési díjjal együtt 60.000,- ft a költsége.
Persze - divatnak hódol az autó - jött a lamda szonda. Amivel elvittem szerelőhöz, aki komputerrel megnézte, hogy a hátsó szonda hol működik, hol nem. Miután kiütötte a hibakódot ismét működött. Nagyjából 4-5 hónapig.

3,5 évesen az információs kijelző hol működik hol nem. (Lehet, hogy a klíma változás nem tesz neki jót. Ugyanis teljesen hidegben és melegben jól működik, csak a kettő között nem.)

4. évben járunk, amikor is a napokban felfedeztem, hogy nagyjából 4 liter víz van a szőnyeg alatt a kárpitban, (csak a vezető ülés előtt) - megfigyelésem szerint a váltónál folyt be a víz - amit persze sikerült kiszárítanom, mire újabb hiba jelentkezett.
Az autó zárja (elektronikai rendszere) megbolondult, a kulcson lévő gomb nyomása nélkül nyitja-zárja magát, ezzel egyidejűleg elment a fordulatszám mérő, a km óra, a hátsó ablaktölő, hátső fűtőszál. A biztosítékok és a relé hibátlan. Hát itt tartunk most.

A váltó problámav kapcsolatban hallottam, hogy többeknek ugyan ez volt a baja. Nekik kicserélték, mert még a garancia idő lejárta előtt észleték a hibát.
Lehet, hogy csak mi vagyunk pechesek!!!!!

De még a fent leírtak ellenére is nagyon meg vagyok vele elégedve. Ott nem hagyott sehol. Megbízható és imádni való.
A futóművével viszont nagyon meg vagyok elégedve, hisz a jó magyar utakon rosszabbra számítottam volna. Se lengéscsillapító csere, se hibát nem tapasztaltam rajta.

Hibalista

- Első fékbetét - gyári csere 1 év után
- Kuplung pedál beesik (kuplunk munkahenger),
- Váltó,
- Lamda szonda.
- Elektronikus problémák - jelzem több is van - középső kijelző,
- autómatikusan nyitja-zárja magát, kulcs nem is kell hozzá.
- Vezető előtti szőnyeg alatt kb 4 liter víz

Ide hordtam szervizbe

Szuzuki Ház (XIV. ker.)
Náluk vettem, és már aznap hibát jelzett a kompúter, amire mondták, hogy álljak be a szervízbe. Szervízesek közölték, hogy majd adnak időpontot - az újonnan átvett - autóra. Persze kinevettem őket.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Magán autószerelő. Ránézésre megmondta, hogy a teljesen új autónak - persze dicsekvésből vitte neki megmutatni - a jobb első sárvédő eleme már javítva volt. Felfedezett jó néhány illesztési hibát, de az a kisebbik gondom, mert elfogdtam, hogy ennyi pénzért 1-2 miliméter nem számít.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 49600
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Volvo 343 Következő autója? maradok ennél
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)