Soha rosszabbat.
Szöveges ítélet
2000 óta Suzuki Swiftem van. A régi, bár óckodva vásároltam, kellemesen csalódtam benne. Megbízható volt.
Megjelent az új egyből beleszerettem. 2006-ban kipróbáltam és utánna döntöttem. A régit eladom. 2006 novemberében 200e km-rel sikerült eladnom.
Közben elindítottam egy vállalkozást amihez autók kellettek.
Így vásároltam folyamatosan új swiftet és 2db Ignist. Sajnos a mai Magyarország a bűnözők országa és nekik van joguk, a többi ember meg kussoljon. Elnézést a kifejezésért, de szó szerint ez van. A rendőrségről, bíróságról jobb hallgatni... :(
Szóval 2 swiftet és egy Ignist loptak el 1 hónapon belül.
Hál istennek ezzel véget is ért egyenlőre az ilyenfajta rémálom.
Magáról az autóról.
Ízlések és pofonok. Kinek tetszik, kinek nem. Nekem bejött! Dögös, sportos a futóműve, a gyári 15"-os felnivel Conti gumikkal kanyarban félelmetes.
Mivel egyszerre több autóról tudok véleményt írni így szerintem mérvadóbb a véleményem, mint a normál állampolgárnak, akinek egy autója van.
Tény: azonos motorizáltság mellett is van gyártási szórás nem is kicsi.
Jelenleg 3 Swiftem van. 2007.06 havi 106000km-rel, 2008.03 havi 78000km-rel, és a saját használatú 2008.04havi, ami 2007 évvégi gyártású 81000 kmrel.
Motorikusan mind másképp viselkedik.Pedig papíron ugyanaz a motor.
Futómű: mind a 3-nál más.A legszembetűnöbb a 2007 évvégi és a 2008-as modell évű. A 2008-asnál jobb minőségű lengéscsillapítók kerültek bele, kényelmesebb, illetve maga a rugó is más beállítottságú.
Egyik autóval se volt semmi idáig kivéve a múlt heti eseményt :(
De ez osztályozás szempontból -1 pontot jelentet.
Ezen a héten 3 nap alatt 2000km-t mentünk. :) 6.6-os átlaggal. Autópálya, klíma.
Sokan kérdezhetik miért vettem 2008ban 2007-es gyrtásút. Ennek egy oka volt.
A gyár változtatott a belsőn is. És nem biztos, hogy jól döntött.
Mivel nekem családom van, illetve időnként nagyobb dolgokat is szállítok ezért praktikusabb a 2007-es modell év. A 2008-asban sajnos a hátsó üléseket csak előre lehet dönteni és a tovább hajthatósággot megszüntették.
Pedig nekem pont ez kell, mert így ha hátra beültettem a két fiamat akkor az 1/3-ad üléseket előre továbbhajtva két trolibőrönd egymáson elfér + még a tetőig van még hely pakolni. Így méretéhez képest nagyon sok csomagot elnyel.
Ennek ellenére megbízható olcsón fenntartható autó.
Soha rosszabb autót.
Általában 4-6 évente cserélek autót min. 100e km-ként, de a jellemzőbb 2-300 ezer km.
De ha nem lesz semmi különösebb probléma akár többet is elfogok menni a sajátommal.
Eddig aki leszólta az autómat csak annyit mondtam neki: " Gyere ülj be menjünk egy kört."
99%-ban megváltozott a véleményük.
2008-ban volt szerencsém egy bejáratot Sport verziót kipróbálni. Nagyon bele voltam szerelmesedve. Ráadásul amit próbáltam -15mm-es ültetés volt pluszba.
Mint egy gokart olyan volt.
De a motor hétköznapi használatra drága, és.....
Egy nagy csalódás volt.
Ami jó volt az 6000-től 7000-ig. Azalatt semmi extra.
Kívülről és belülről amennyire jól nézett ki...
Ennek ellenére azért lehet, hogy lesz egy ha a válságnak vége lesz.
Egyenlőre ennyi.
Remélem 200.000km-nél ugyanilyen jókat írhatok.
Hibalista
- Sajnos 2010.06.12-én nyaralásból hazafele jövet a műszerfal vezérlőegysége. - 1 hét után kiderült, hogy a váltónál a sebességjelző jeladó szállt el. - Egyébként semmi.
Ide hordtam szervizbe
Közel egy évtizede saját szerelőm van. Senki más nem nyúlt eddig a kocsijaimhoz.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 107000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
