Riki, az én Swiftem
Szöveges ítélet
Előzőleg egy 96-os 1.3 8V Swiftem volt, amit napi 120 km munkába járásra használtam. Mindent megadtam neki, de elfáradt, ezért nyugdíjaztam és a helyére jött a fekete Swift, szintén melóba járni. Háromszor futottam az új szerzemény vásárlásának. Megnéztem magánszemély által hirdetett autókat, illetve kereskedésben lévőket is (lehet hurrogni, de sok lomot árulnak magánszemélyek is...). Jó autót akartam venni, így alaposan körbejártam a típust (típushibák ismerete, sok autó kipróbálása, illetve hosszútávú tapasztalatok gyűjtése a típust használók körében). A kínálat tetejéből választottam és az eltelt egy év, illetve több mint 33000 km után nem panaszkodom rá. Költöttem rá, de cserébe sosem hagyott ott sehol, szépen duruzsul mai napig. A fogyasztással sokan riogattak, de így utólag teljesen alaptalanul. Nincs nehéz lábam, ezért az átlag átlagának az átlaga 5,5 liternél megáll 100 km-ként :). Minden tankolást számolok, nullázom a napi számlálót, nem hagyatkozom a fedélzetire. Egyébként is csal kb. 2 decit... A régihez képest klasszisokkal jobb! Eleve modernebb sok dolog terén, nem beszélve komfortosabb is. Motorizáltságot illetően ebben is az "egyenmotor" M13A blokk van, a maga 92 lóerejével. 1 tonna a bódé, így ha forgatva van a kis egyhárom, lendületesen lehet vele autózni. Tudom hol a helyem az autót illetően, nem osztogatom vele a kúpot a vácin. Fordulékony, városban könnyű vele parkolni, jók a tükrök is erre a célra. Országúton is jól lehet vele menni nagyobb tempóval is. Oldalszélre érzékeny, jobban figyelni kell mint a régi Swifteknél, csak magasabb építésű. Felszereltséget tekintve benne van minden ami kellhet. 8 lufi, manuális klíma, ködlámpa, 2x villanyablak, fűthető tükrök, ülésfűtés (imádom), gyári Panasonic fejegység (kormányról vezérelhető) - ezt megspékeltem USB-s, memóriakártya foglalatos kiegészítővel (Yatour), amit a CD tár csatlakozó helyére kell bedugni. Nincs kókányolás és el lehet dobni a "kerek" kazettákat :). Kényelmet nézve egy több száz kilométeres utat nem szívesen vállalnék vele, de amire használom zömmel, arra teljesen jó (napi 120 km). Van hozzá gyári javítószín készlet (szín+lakk), amivel a kavicsfelverődéseket ügyesen el lehet tüntetni, 4-5e Ft-ból meg lehet venni. Presztízse nincs, de nem is a szomszédnak vettem, hanem magamnak. Olcsó fenntartani, könnyen-gyorsan javítható, rengeteget bontanak, így koccanás, illetve törés esetén akár színkód alapján lehet komplett elemeket venni apró pénzért. Összegezve nagyon szeretem, fiatalos kis autó, pontosan azt nyújtja amit elvárok tőle. Nem hisztizik, teszi a dolgát, ha baja van egyértelműen jelzi.
Hibalista
- - Váltócsere volt kuplunggal együtt természetesen (97e Ft összesen, ebből 50e felújított garanciális váltó, 18500 Ft Exedy kuplungszett + munkadíj). Ezt a Suzuszakinál csináltattam Galamb Rolandéknál. 50 perc alatt megcsinálták!!! Vérprofik és márkafanatikusok :). Igaz nekem nem a nyelestengely hiba, hanem a 4. és 5. fokozat fogaskereke kopott el, ami abból adódik, hogy a gyári 2,2 liter váltóolaj mennyiség nem elegendő a kenéshez. 2,5 litert kell beletolni, így sokáig nem lesz baj.
- - Első futómű kompletten cserélve: 1 pár lengőkar (TRW), kormányösszekötők, gömbfejek párban (Febi, Meyle), stabpálcák párban, toronycsapágy - összesen 72000 Ft. Ezt itthon csináltam + 8000 Ft futómű állítás.
- - Kormánymű bontott 15e Ft (zörgött a fogasléc, egy felújítás 50e körül van)
- - P0401 hibakód (EGR - kipufogógáz visszavezető szelep) megvétel után egy héttel előjött. Kb. fél órás meló. EGR-t leszedtem, kipucoltam (hideg zsíroldó, Brigéciol, féktisztító), gyári tömítéssel visszaraktam. 30000 km alatt soha nem jött elő. A titok: 100-as benzin és igenis forgatni kell, hogy ne kokszosodjon el, így a mumus P0420 hiba is megúszható.
- - első fékbetét + tárcsa (8600 + 23000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
A váltócserét végeztettem szervizben, a többi dolgot magam csináltam, illetve édesapám asszisztált (autószerelő a fater :D). Könnyű szerelni szerencsére, elérhető a gyári szervizkönyv a neten magyarul, így megfelelő szerszámozottsággal nincs lehetetlen metódus. Logikus kis autó, könnyen és gyorsan szerelhető.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Suzuszaki Kft. Ha Suzukid van és profikra akarod bízni az autód, ők a te embereid. Váltófelújítással foglalkoznak, de emellett sok dolgot szerelnek. Gyorsak precízek. A váltócserét nekem 50 perc alatt végezték el, félelmetesek :). Tudják mit csinálnak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 128680 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX-C | Következő autója? | Swift Sport |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
