A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 és 1,5, 3 és 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Relativitáselmélet: Swift teszt – 1,3 és 1,5

Szöveges ítélet

Jó néhány ítélet elolvasását követ?en és saját tapasztalataim alapján azt kell mondjam, hogy a kis autónk relatív: csúnya és szép, kicsi és nagy, gyors és lomha, jó és rossz stb.. Ez mind viszonylagos, ezért érdemes összehasonlítani más típusokkal és a különböz? kivitelek révén önmagával is.
Kezdjük rögtön a formával ami lehet szép is és csúnya is. Ez leginkább ízlés dolga de az biztos, hogy ma még sokan megfordulnak utána de a nagy értékesítési darabszám miatt el?bb utóbb beleszürkül a hétköznapjainkba. Nekem minden esetre bejön a forma, f?leg az alufelnis 3 ajtós GS változat (kíváncsian várom a sportkivitelt!).
A méreteit tekintve a küls? relatív kicsi megjelenéséhez viszonyítva meglep?en nagy a térkínálat az elöl ül?k részére. A hátsó tér 2 f? részére még kellemes azonban 5 feln?tt ne a Swiftet válassza a hétvégi hosszabb vidéki kiruccanáshoz. Az utasok relatív kényelemes elhelyezésének a csomagtér látta kárát, ugyanis az csupán az el?rehajtható hátsó ülések variálásával növelhet? megfelel? méret?re, azonban ez a megoldás az utazók el?l veszi el a helyet. Úgy gondolom, hogy ezt az autót egyedülállóknak vagy fiatal pároknak (max. 1 gyerek) tervezték de ez igaz minden hasonló kategóriájú autóra. A hátsó ülések egyébként praktikusan és könnyen el?rebuktathatók még a 3 ajtós modellekben is, el?rehajtva a rögzítésükre kitalált els? fejtámlához való kiakasztás nem igazán elegáns megoldás de megbízható.
A menetteljesítményeket nézve az 1,3-as és 1,5-ös motorral szerelt kocsik között minimális a különbség. Úgy kell elképzelni, hogy kb. az 1,5-ös változat az tudja légkondival mint az 1,3-as anélkül. Ez a különbség annyira minimális (10LE és 17Nm), hogy nem éri meg a nagyobb motorért 200 000.-Ft-ot kiadni. Többen leírták, hogy az autó nem megfelel?en gyorsul és ennek ellentétjét is. Mind a két tábornak igaza van, ugyanis nem mindegy, hogy mib?l ülünk át az új Swiftbe és, hogy milyen a vezetési stílusunk. Azt kell tudni, hogy a Swift motorja japán szokás szerint magas fordulaton szeret dolgozni (ezt bizonyítja a magas fordulaton -4000 felett- leadott maximális nyomaték) ellenben az európai fejlesztés? járm?vek motorjaival. Ez azt jelenti, hogy alacsony fordulaton valóban lomha a kicsike de már a 3000-et elhagyva kezd megjönni az ereje, 4000 felett pedig igazán meglódul. Az el?zéseknél tehát mindenképpen érdemes visszaváltani egy-két fokozatot. Akik a magas fogyasztásra panaszkodnak azoknak a figyelmét valószín?leg elkerüli, hogy normális (nem sportos) vezetés mellett is gyakran fel kell pörgetni a fordulatot 3-4000 fölé (pl. kigyorsításnál, el?zésnél) az el?bb leírtak miatt. Úgy gondolom, hogy a gyári fogyasztási értékeket csupán a legoptimálisabb körülmények között lehet produkálni és nem valós hétköznapi forgalmi helyzetekben. Érzésre egyébként a 3 ajtós kivitel – talán a 20kg-al könnyebb saját tömegnek köszönhet?en- mintha egy kicsit fürgébb lenne.
Az autó menetkényelmét nagyban befolyásolja a jó futóm?, ami a Swiftben nekem nagyon tetszik, ugyanis a magyar utak kátyúit, egyenetlenségeit jól kisimítja de még kanyarba és hirtelen man?vereknél is jól irányítható az autó. A futóm? a legjobb bizonyíték arra, hogy a mi autónk valóban a „mi autónk”.
A komfortos vezetésr?l a jól felszerelt GLX és GS modellekben számos kütyü gondoskodik. Mindjárt az üléseknél kezdeném, amelyek közül az els?k éppen megfelel? oldaltartást biztosítanak, hosszú ül?lapjuknak köszönhet?en jól tartják az ember combját és kell?en kemények. A hátsó ülések valamivel puhább szivacsos tömést kaptak az els?kénél. Az egyetlen kifogás a kárpit min?ségét érheti, amin már rövid távú használatot követ?en is jelentkeznek a kopás, bolyhosodás jelei. Érdemes lesz egy kis pénzt üléshuzatba fektetni. A 3 ajtós kivitelben a hátsó traktusba való bejutást az vezet? ülése nem igazán segítik el?, ugyanis csipán a háttámla d?l el?re, az ülés el?rehúzása a sínen külön mozdulatsort igényel. Az utasok így jobban járnak ha a jobb oldalon szálnak be hátra, ugyanis a jobb oldali els? ülést egy mosdulattal lehet el?rehajtani és csúsztatni is. A hátsó utasok beengedését követ?en az elöl utazók kezdhetik maguknak minden egyes alkalommal beállítani a megfelel? pozíciót ugyanis az els? ülések azt nem jegyzik meg.
A vezet? pozíciója a magasságában állítható ülésnek és a szintén magasságában állítható kormánynak köszönhet?en jól beállítható, azonban még a legdrágább modellekben sem rendelhet? hossz. irányban (mélységben) állítható kormányoszlop. A kapcsolók a megszokott rendben helyezkednek el és jól kézreálnak. Különösen tetszik a világítás felkapcsolásakor automatikusan elhalványuló középs? kijelz?k elhalványulást kiiktató kapcsolója, ami a nappali kötelez?en felkapcsolt világítás használatakor is jól olvashatóvá teszi ezen kijelz?ket (a szélvéd? alatti középs? kijelz?k és a beépített rádió kijelz?je).
A szélvéd? alatti középs? kijelz? komplexust nevezi a Suzuki fedélzeti computernek ami a pontos id?t, a küls? h?mérsékletet jégveszély jelz?vel és a pillanatnyi fogyasztást mutatja. Sajnos a Swiftben még mindig nem választhatunk a különböz? fogyasztási és út adatok megjelenítése között (pl. átlagfogyasztás, megtett és még megtehet? út hossza tankolástól tankolásig stb..). Ha már ezen adatok között nem válogathatunk kényünkre, kedvünkre legalább a pillanatnyi fogyasztás helyett a sokkal többet mondó átlagfogyasztást lenne jó kijeleznie. Az alapkivitelben ugyan ezen a helyen csupán egy óra található.
A bajuszkapcsolók is japánosan sokat tudók. Különösen hasznos a szakaszos ablaktörl? intervallum állító kapcsolója ahol megválasztható a törlések közötti id?. Ennél praktikusabb már csak az es?érzékel?s ablaktörl? lenne de ez sajnos opcióként sem választható.
Ami a szórakozást illeti a jobban felszereltebb változatokba épített Panasonic gyártmányú 6 hangszóró CD-s rádiónál már hallottam szebben szóló gyárilag integrált berendezéseket is, viszont megfelel?en tisztán szól és az ajtóba szerelt hangszórók még mélyebb hangoknál sem keltenek rezonanciát a m?anyag kárpitban.
Legvégül de egyáltalán nem utolsó sorban a biztonságot illet?en a Swift jól vizsgázott a gyártóktól független EuroNcap tesztje alapján (az 5-b?l 4 csillagot ért el). Ehhez nagyban hozzájárult a 6 légzsák ( a gyengébben felszerelt modellekben csak 2 front légzsák), el?feszít?s biztonsági övek és az oldalütközésnél kiválóra vizsgázott ajtókba épített oldalmerevít?k.
A féket illet?en azt kell mondjam, hogy engem nem gy?zött meg de ez megint csak attól függ, hogy ki mib?l ült át. Szerintem túl nagy er?vel kell nyomni a megfelel? hatás elérése érdekében, ami a gyenge rásegítésnek és a hátsó dobfékeknek köszönhet? (hatásosabb tárcsafék talán ide is elkelne de ez úgy t?nik csak a sport kivitel privilégiuma lesz). A biztonságos és csúszásmentes megállásról minden modellben ABS gondoskodik elektronikus féker?elosztóval.
A fentiekb?l is kit?nik mennyire viszonylagos minden, így ki-ki maga döntse el az autóról alkotott véleményét, de én úgy gondolom, hogy ha a korábbi Swiftek legendás megbízhatósága is párosulni fog hozzá, akkor nagyon sikeres lesz „nem csak egész Magyarországon de még a Dunán túl is” és még azon is túl!

Üdv. Mindenkinek:
Karsai Attila

Hibalista

- Ferdén állt a kormánykerék amit a Suzuki márkaszervíznél képtelenek voltak beállítani. Független szerel?nek 3 perc alatt sikerült.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Szabolcs Kft. Pécs

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Lengyel és Tsa. Bt. Pécs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 307 1,4 Riviera II. Következő autója? Honda, Suzuki, Toyota, Subaru, Mazda
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)