A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GC-AC 3-ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olcsó remek döntés!

Szöveges ítélet

Nos be kell hogy valljam ez a márka nem volt a terveimben!!!

Sokáig nem is állt szándékomban beskatulyázni magam, a nép szívében élő "suzukis köcsög" általános hozzászólásoktól kímélni szerettem volna magam.
De miután sok új SWIFT tulajdonos volt a környékemen, és feltett szándékom volt hogy egy új autót vásároljak, így tőlük sok jót halottam a kis autócsodáról.

Arra gondoltam hogy megnézem magamnak közelebbről is az autót, a szalonban nagyon tetszett az autó de árban kissé soknak találtam a 2,5 milliót egy SUZUKI-ért.
Hosszas fontolgatás után eldöntöttem hogy egy alapfelszereltségű autó nekem tökéletesen elég, csupán egy klímát szerettem volna hozzá meg némi árengedményt.
Nos az egész egyben megvolt az említtet 2,5 milliós listaáron de az árból kellett még alkudnom hogy megfeleljen nekem.
Az első kalkuláció után még nem tetszett igazán a dolog , de megegyeztünk a kereskedővel hogy még gondolkodom a dolgon 1-2 hetet.
Ezalatt több kereskedést is megnéztem de árban nem voltak igazán rugalmasak, no meg még mindig küszködtem a dologgal hogy SUZUKI-s legyek, de azt lassan kezdtem belátni hogy számomra ez lenne a legelőnyösebb megbízható, olcsón fenntartható új autó.
Nos elérkezett az idő mikor eltelt a 2 hét és csörrent a telefon, a kereskedő hívott hogy miként döntöttem, mert tudna még további kedvezményeket adni, én persze azonnal befáradtam a kereskedésbe ahol kaptam még némi plusz extrát és egy számomra barátságos árengedményt is, ezután már kétségtelen volt számomra hogy én is a SUZUKI-s körbe tartozzam.
Nos az átvételre még további 14 nap telt el ami eléggé hosszúnak tűnt, mivel kíváncsi voltam rá hogy mégis milyen lesz az autó, ugyan már korábban kipróbáltam egy munkatársam 5 ajtós változatát, de mégis már vágyni kezdtem rá hogy birtokba vehessem.Ez idő alatt elolvastam az összes tesztet és véleményezést az autóról, melyek eléggé ellentmondóak voltak.
Többnyire az akadozó váltó problémák aggasztottak, de furcsállottam az eltérő fogyasztásokat is.
Nos eljött a nagy nap mehettem a kocsiért, átvételkor azonnal tankolás utána meg igyekeztem bejáratni.Nos én először megijedtem a fogyasztást illetően mivel az első 3 nap alatt nagyjából 300 kilométerig 10 liter körüli volt, ezt pontosan nem tudom mivel nincs fogyasztásmérő az autóban de a teletank hamar kiürült, (az alapfelszereltségnek nem része a fogyasztásmérő) szerencsére ez lassanként visszaesett. Városon kívül 5-5,5 körülire számolom azon belül 6-6,5 körüli értékre saccolom, de mindezt a nem túl nehéz jobb láb használatával lehet ennyire levinni, nos időnként már kezdek odalépni neki mivel lassan már lehet is vele menni, de a fogyasztás ott már nem az említett értékeket mutatja és a sokak által 7-8 literes átlagot is sikerül elérnem.
Amit még említettek sokan a váltó nehezen veszi a sebességeket és egyéb nehézkes váltási problémáik adódtak.
Nos javasolnám nekik hogy tanuljanak meg vezetni és lássák be hogy a visszaváltásoknál nem tesszük be az egyest meg a kettest 80-nál mert azt a váltó sem engedi, és persze annak erőltetése is meghibásodáshoz vezethet.
Ami talán furcsa hogy időnként a hátramenetet nehéz betenni, mivel a fogaskerekek egymáshoz képest rossz helyzetben állnak,
de mindez általában orvosolható a kuplung ismételt lenyomásával.
Összegezve tehát aki ilyet állít az vagy nem tud vezetni vagy csak egyszerűen hazudik.

Nos amik problémát jelentenek a vezetés során:
-Bal kanyaroknál az A-oszlop időnként betakar mindent, szerintem ez nagyon vastagra sikerült
-az anyósülésen ülők könyöke időnként utamban van a váltás során, de ez legalább orvosolható
-parkolásnál az alacsonyabb orrú autókat nem látom a hátsóajtón keresztül, csak tükörből látom

Egyéb észrevételek:
-főként a festéssel vannak gondjaim szerintem nagyon könnyen karcolódik
-a kosz mindig meglátszik rajta, és mintha szívná magába az összes port, ezért gyakran kell mosni, nos nekem egy GRAFIT-METÁL festésem van ezen is nagyon észrevehető az első eső után minden por, száraz időben szerencsére ez a probléma kevésbé feltűnő


Nos először a rosszabb élményekkel kezdtem, most jönnek a jók.
Elsőként a teljesítmény nagyon jó már a leggyengébb motorral is elégedett vagyok, igaz kíváncsi lennék az 1,6os sportra is.
Ha kell időnként egy egy előzésnél sokakban vált ki meglepetést, főként a nagyobb kasznis 1,4-es kocsiknál de időnként még annál nagyobbak is csodálkozhatnak.
A futómű nagyon stabil még nem paráztam vele soha, a fékek kiválóak a blokkolásgátlóval még a téli időszakban is könnyen vezethető.
A fűtés hamar elindul, és kellemes meleget nyújt, a klímára sincs panaszom.

Összességében nagyon jó kis autó, néhány apró hibával de ha jól meggondoljuk minden típusban találunk valami kis hibát.
A legjobb benne hogy már többségben veszik fiatalok mint a szokásos SUZUKI-s vásárlók a főként nyugdíjas tompa reflexekkel rendelkező vezetők, akiknek hála kialakult a márkáról egy általános előítélet.
Nekem sikerült megbirkózni az előítéletekkel, és szerintem nem kell tartani attól hogy kinek mi a véleménye, a legtöbben még irigyelnek is mostanában pedig, tudják ők is hogy nem BMW de mégis irigykednek.

Hibalista

- Mivel az autó még 2 hét után átesett az első ezres szervizen így semmi gondja nem akadt még.
- Talán az első néhány nap volt kissé aggasztó a fogyasztása de az hamar visszaesett.
- A festés könnyen karcolódik, na meg a műanyag elemek is.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Mezőkövesd

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nem volt rá szükség!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2450
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Audi 80 1,6d Következő autója? Csak SUZUKI talán egy kicsivel nagyobb családi.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)