Narancs betyár
Szöveges ítélet
Érdekes dolog ez az itélet írás. Végigolvasva a különböző autómárkák itéleteit nem könnyű behatárolni, hogy mi nevezhető hibának egy autónál és mi nem. Van egy Toyotás barátom és csak mosolyogni szoktunk azon, hogy "előzés közben leáll", "nem nyillik", "autómentő", "assistance", "reggel nem indul", stb. stb. sorolhatnám tovább a francia csodajárgányokról írt vélemények szemezgetését. A mi problémáink ott érnek végett, hogy "pici nyikkanó hangot hallok", "mintha valami ciripelne egy kicsit" és körülbelül itt ki is merül a hibák tárháza. Igen ez egy megbízható, preciz Japán autó. Persze vannak benne aprób mérnöki figyelmetlenségek, ami nem pénz kérdése egy autó fejlesztésénél, hanem butaság vagy nemtörődömség. Ilyen például a "kormányról vezérelhető" gyári cd egység kormányon lévő funkció gombjainak használhatatlansága, vagy a pillanatnyi fogyasztásmérő használhatatlansága, sípolás a biztonsági öv esetében ha 3 házzal gurolok tovább akkor is, vagy az a 2cm-rel hosszabb műanyag hiánya, ami ha meglenne nem önteném mellé az ablakmosófolyadékot.... Kényelmes autó kétségtelen, szerethető autó, a tartóssága majd kiderül, viszonylag olcsó a fenntarthatósága.
Az autó hajtáslánca kitünő. Azért nem hiába gyűjtik az adatokat a Jwrc-s autókból ez meglátszik. A motor igazi japán (fontos!: Denso elekronikával nem B(f)osch...). 3500ig nyugdíjas, de aztán megy mint akit kergetnek. Így lehet vele autózni nyugdíjasan és takarékosan és lehet tolni neki de akkor szereti bekostólni a benzint. (Valamit, valamiért!) Nagyon jó a váltója pontos, precíz...japán, a difi határozottan fogja az autót, jól lehet vele szerpentinen autózni valamint kiváló hóban való közlekedésre, akár keresztben is........
Egyszóval jó kis autó, jó felszereltséggel, jó motorral, felesleges assistance szolgáltatással..........
2006.11.28
Az autó két hete múlt 1 éves és 22000km-t tettem meg vele minden gond nélkül! Az autó hibái a fent említettekben merül ki, azaz kicsit zörögnek a belső kárpitok (rossz úton, de itt csak az van), hidegben a fékek sípolnak, olyan mint a versenyfékbetétek, valamint futómű beállításra vittem (nem márkaszervízbe) mert kb 5 fokba balra állt a kormányom, hozzáteszem elkaptam egy krátert.
Élmény az autózás, lehet vele meglepetéseket okozni. Csodás vele a Galyatetői elág-Parádsasvár útvonal le is fel is, aztán megint le, megint fel, aki járt arra és nem csak 40-el ment tudja miről beszélek....
Egyszóval nem bántam meg, szeretem, míg ketten vagyunk csak addig nem adom...
Hibalista
- Kötelező átvizsgálás, AC csere
- A családban van 3 swift: egy sárga, egy piros és egy narancs egyikkel sem volt még gond!
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Vitai Gyöngyös. Nagyon kellemes hozzáállás. Telefonos egyeztetés után percre pontosan fogadtak, gyorsan pontosan elvégezték a szervizelést. Az AC pumpát szó nélkül cserélték, mert szerintem hangosabb volt az átlagnál. Udvariasak, segítőkészek!
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Suzuki Sós Bag. A 15000es szervízt már ők csinálták, közel van. A pozitívum, hogy végig ott lehettem az autó mellett, kérdeztem, válaszoltak, megmutattak, egyszóval rendesek voltak. A negatívum a drágasága, igaz 5w30-as olajat öntöttek bele a de vége 30eFt volt/15ekm.....cseppet sok! De eddig bármelyik márkaszervízbe jártam átlagosan elmondható, hogy nem igazán értenek a kötelező szervízes ablakmosófolyadék feltöltésen túl semmihez. Várom, hogy leteljen a garancia és a környékükre se, "szakszervízek"??....
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | csak Japán (Toyota, Suzuki, Honda) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
