Nagyvalagú szerelmem (Szuszu)
Szöveges ítélet
Imádottam csodásan muzsikál, és nem riszálja erre-arra a szép, gömbölyű hátsóját. Eldöntötten ez lesz a családi autónk is, bár a tesztelés szerint három ember és egy betonkeverő azért már nem fér bele egyszerre. Mivel elenyészően ritkán veszünk betonkeverőt, ez annyira nem fáj nekem.
Három nap után tisztába jöttünk a kényelmetlenségeivel, és ez a lista azóta NEM szaporodott, az előnyök pedig egyértelműen lemossák az apró aggályokat, melyek:
- A műanyagbevonat iszonyú sérülékeny, és karcolás után hányinger, ahogy kinéz, segíteni már nem lehet rajta. Ugyanez volt a régi Swiftnél, és úgy sejtem, az összes műanyag-autónál.
- Be kell hajolni rendesen, hogy lásd a lámpát. Cserébe nem kell olyan korán lehajtani a napellenzőt.
- Jó nagyot kell csapni a fenekére, hogy lecsukódjon a csomagtartó ajtaja.
- Jól fel tud akadni, alacsonyan fekszik.
- Az ülésfűtés gyorsan felfűt, aztán kifújt. Kapcsolgatni kell, ha még meleget akarsz.
- Elkelne az átlagfogyasztás-mérő.
- Önpiszkító, a hátsójára szedi fel a koszt.
- Másodikból, alacsony fordulatból üresbe váltáskor bennragad a váltó a 2-es és 1-es között, nem megy vissza középállásba, meg kell lökni.
- A hátsó ablakemelő nem elektromos.
- Lehúzott ablaknál, 60-nál gyorsabban „puffog” a levegő a kocsiban. Kell rá a szélterelő.
És az apró örömök:
- Bitang jó a klíma!
- Bitang jó a CD-s rádió!
- Gyönyörűen csukódnak az ajtók (a hátsót leszámítva).
- Kényelmesek az ülések, mint az álom! A faterom hátul utazott és elaludt, pedig parás a kocsikkal.
- Tapad az aszfalthoz (18,5 cm-s kerékkel).
- A pillanatnyi fogyasztásmérővel jól ki lehet tapasztalni, mit szeret, és kis odafigyeléssel 6 l körül lehet tartani a fogyasztást. (A miénk a 110-120 átlagsebességet szereti.)
- Szépen fog a biztonsági öv.
- Mindene igényes, szépen kivitelezett, van benne anyag.
- A kormányszervó nagyon jó, és a váltó is a fenti akadást leszámítva.
- A hajólapátnyi tükröknek köszönhetően kicsi a holttér, tehát nagy a vagyonbiztonság.
- Nagyon jó ötlet, hogy időzíthető a szakaszos ablaktörlő.
Szóval: bátran ajánlom mindenkinek!
MÁSFÉL ÉV ÉS 75 000 KM UTÁN
Még mindig imádjuk. Nem zabál sokat, nem drága a fenntartása. Megbízható, mintha külön istene lenne. Egyszer szerzett nekünk feszült pillanatokat, amikor a BAH-csomópont kellős közepén fulladt le, a villamossínen, egy rossz kuplungolás után, és nem pöccre indult újra, hanem öt-hat másodpercet méltatlankodott. Nem sok ez így leírva, de miközben a villamos már beköszönt a hátsó ablakon, azért többnek tűnt. Le is izzadtunk, hogy na, mégis igaz a sok rossz hír. És nem, mert azóta nem produkálta újra a jelenséget.
Mostanában töprengtünk új autó-vásárláson, mert baromi sok km pörög bele a munkába járással, de mindig, újra és újra a Swiftnél lyukadunk ki, illetve annál, hogy megtartjuk, amíg szét nem esik, mert - hangzzék bár furcsán - anyagilag jobban megéri.
Az a szép, gömbölyű hátsója sajnos vonzza a bajt, már ketten is bele találtak szállni, de a jó konstrukciónak köszönhetően nem sokat éreztünk belőle - csak annyit, hogy felmegy a vérnyomásunk.
Ja, igen: szereti, ha hajtják, egy 160-as menet után fürgébb a városban is.
Hibalista
- Hetvetötezer km után:
- - hátsó lökhárító csere figyelmetlen sofőrből kifolyólag (a biztosítója fizette)
- - a kuplung bowden időnként kiszárad, nyikorogni kezd, olajozni kell (házilag)
- - felcsapódó kő kivitte az egyik ködlámpát (12e + 3,5e munkadíj)
- - felcsapódó kő lyukat ütött a szélvédőbe (de nem repedt tovább)
- - fékbetét csere még nem kellett!
- - utastér izzó kiégett (garanciában)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Óbuda
Suzuki Érd
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift I 1.3 GS | Következő autója? | Swift II vagy III 1.5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
