Minőség? Van még mit javítani
Szöveges ítélet
2005 októberében vettem várva várt új fejlesztésekkel teletűzdelt tetszetős suzuki swift 1.3 GLX CD AC személygépkocsimat. Az átadás napján kb. 30 percig tudtam örülni az autónak, mert ahogy kigurultam a márkakereskedésből a 2.-es fokozat váltásánál mintha nem nyomtam volna ki a kuplungot hatalmasat reccsent a váltó.
Visszamentem a szervízbe és közölték velem, hogy sajnos a tökéletes japán minőséggel eladott 0 km-es autó váltóhibás.
Hatalmas és csodálatos örömmel teli nap volt ez számomra, hogy sikerült a sok-sok kis suzuki közül 2,8 millió forintért egy váltóhibás példányt kifognom.
Javaslom, hogy aki autót vesz, própáljon meg kiharcolni egy próbautat vele, ellenkező esetben így járhat mint én.
A szervíz a hibát 2 héten belül kijavította, ám örömöm legalább 5 percig tartott, mert az autó kuplungja olyan idegesítően elkezdett nyikorogni, hogy ha a zenét 36-os fokozatra tettem akkor is hallottam.
A szervízben közölték, hogy ez konstrukciós hiba, az autók 80%-nál előfordul, kicserélték egy másikra de az is nyikorgott.
A szervízben azt mondták, hogy majd bejáratódik, ez így történt, most 6000 ezer kilóméternél tartok és már csak nagyon ritkán csinálja.
4000km-nél úgy gondolta az autó, hogy nem nyitja ki saját távirányítójával az ajtókat (egyik kulccsal sem), a szervízben újrakódolták a kulcsokat.
Az autó motorja viszonylag jól eltalált, sajnos nem Vvt, ez keményen érezhető rajta, hiszen gyakorlatilag 4000ford/perc-ig nem csinál semmit, 4000fordperc-6000ford/perc között nagyon jól gyorsít, viszont cserébe keményen megszippantja a tankot is (persze ezt szinte minden autóra igaz, csak a változó Vvt szelepvezérléssel ellátott autók már alacsony fordulattól jól gyorsulnak és nyomatékkarakterisztikájuk jobb mint egy sima 16 szelepes autóé).
Egyértelműen városra tervezték, alacsony fordulaton nem megy, viszont legalább keveset fogyaszt.
Az autó kényelme tökéletes, ergonómiai kialakítása nagyon jó, menetstabilítása csúcsszupi.
Az 1.3 GLX CD AC nagyon jó választás felszereltség szempontjából, ár/érték szempontból a legjobb vétel a piacon.
Annak ellenére, hogy 6000 ezer kilóméter alatt 3 hibája volt már az autónak, nem bántam meg, hogy megvettem, mert nagyon tetszik, és az elvárásoknak is megfelel.
Az autó fenntartása átlagos, szervízköltsége bizony már majdnem a toyotájéval vetekszik.
A megérte a pénzét azért tettem igenre, mert nincs határozott talán.
Hibalista
- 0 km, váltóhiba
- 200km kuplung idegesítően nyikorog mint egy 10 éves autónál
- 4000km egyszer csak elfelejtette az ajtó nyitókódot, szervíz újrakódolás után jó
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | skoda 120 | Következő autója? | Toyota Corrola |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
