A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GLX CD AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindenki hülye, csak én nem!

Szöveges ítélet

Mondjuk ezzel a címmel megírni egy népítéletet egy népautóról, 750+ ítélet után elég erős, de kifejtem.

(Először is, akinek az autója az egyetlen esélye, hogy az életben bármiféle presztízsre - vagy annak látszatára - szert tegyen, az sohasem fogja semmibe sem nézni a suzukit. Az menjen és alkudozzon törökökkel széthajtott német bömösökre, hogy aztán hazafelé piros rendszámmal, világító check-engine lámpával levillogjon az autópályán mindenkit. Nem, nem a suzuki-BMW árkot akarom mélyíteni már az első bekezdésben, buta és parttalan vita az, írhattam volna audit vagy VW-t is.

Nekem szerencsére nem az autó az egyetlen esélyem, hogy néha-néha megfeledkezhessek a tyúkszaros kis életem jelentéktelenségéről, úgyhogy nekem jó lesz a suzuki is. Aztán majd integetek, amikor elmegyek mellettetek a pályán, amíg ti sárga mellényben várjátok a trélert. Zárójel bezárva.)

Az előző is swift volt, olcsó és igénytelen A-ból B-be autó, minden előnyével és hátrányával. Szerettem, mert midig hűen szolgált. Pár év múlva viszont kezdtem érezni, hogy ennél kulturáltabb közlekedésre vágyom, klíma, erősebb motor, esetleg nyomokban kényelem, biztonság. Elég hamar eldőlt, hogy az "új" swift a befutó (toyota és mazda volt még terítéken, de azokból a jobb példányok túl drágának tűntek), megnéztünk párat, aztán az egyikről kiderült, hogy ismerős hagyta ott a kereskedésben. Felhívtuk, megbeszéltünk, és örültünk, hogy nem valami idióta boyracer tekert órájú fostalicskáját fogtuk ki. 1,3 millió volt 2012-ben, 51.000 km-rel.

Kapott vadi új féktárcsákat, olajcsere, stb., amit ilyenkor kell. Már az első utakon is hihetetlenül más világnak tűnt az előző swifthez képest (persze ahhoz mi nem tűnne annak).

Fogyasztás

Döntően országúton és pályán használtuk, maximum a futás 10%-a volt városban. A motorja húz mint az őrült, de ha akarom takarékos és beéri 5,5 literrel is. 120.000 km-nél volt egy nullázás, akkor 6,1-en állt az átlag, egy darabig számolgattam, hogy reális-e, de aztán leszoktam róla, az volt. Később felment 6,3-ig, de onnan már sehogyan sem akart feljebb menni, pedig lementünk vele az Adriára 140-nel, végig klímázva, agyon pakolva, 3 személlyel. Nekem nagyon bejött ez a motor karakter. 3000 alatt takarékos, 3500-tól viszont már tisztességesen húz. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem szeretem gyötörni az autót, lakott területen kívül 105-110 a tempóm, pályán 130-140. Tötyögni nem szoktam.

Kényelem

192 cm vagyok. Mögém egy alacsonyabb felnőtt, vagy egy gyerek még épp befér. Alapvetően meg tudtam találni a kényelmes üléspozíciót, a derekam sohasem fájt benne, hosszabb utakon sem (nem úgy, mint a céges corollában). Viszont sokat segített volna, ha tengely irányban is lehetne állítani a kormányt. A műanyagok kopogósak, viszont én nem szoktam a műszerfalon kopogni, ezért ez különösebben nem izgatott (amúgy mégis ki az az idióta, aki megvesz egy híresen szar autót, csak mert jó a tapintása a műszerfalnak? Nem vagyunk egyformák, na... Az indiánok is odaadták a földjeiket üveggyöngyökért.). A csomagtartó kicsi. Megkockáztatom, hogy a legtöbb végül ezért kerül eladó sorba. Én biztos nem adtam volna el, ha 220 helyett 350 literes lenne. Azért 220 literrel is lehet csodákat művelni.

Biztonság

Nem törtük meg soha, ezért szerencsére erről nincs tapasztalatom. Ismerős ugyanilyen autót tört totálkárosra frontális ütközéssel, és megúszta kéztöréssel.

Fenntartás

Alapvetően takarékos, olcsó fenntartású autó. 1,3 millióért vettük, 1 millióért adtuk el, úgyhogy az értéktartására sem lehet panasz. Tisztességesen, legjobb alkatrészekkel szervizeltük, 15 helyett inkább 10 ezres periódusokkal (tehát évi 2-3 szerviz is volt ezzel a futásmennyiséggel).

Presztízs

Nem sok. Inkább semmi. A régi swift miatt részben érthető, bár az is jóvá tesz minden hibáját a pozitívumaival. Ez viszont egy tisztességes kisautó, a kategória társait szerintem agyonveri. Talán azért köpködik sokan a suzukit, mert ezzel nyugtatják magukat, ha már vettek valami pénznyelő használt középkategóriásat. Aki kicsit is ért az autókhoz, az már rég nem itt tart.

Vezetési élmény

Imádtam. Fülig ért a szám, ha vezethettem. Alig vártam, hogy mehessek vele. Ez egy gokart! Betapad a kanyarban, gyönyörűen üli az utat. Kemény a futómű? Lehet, viszont cserébe nem pattog el, nem csúszik ki, nem himbálózik instabilan. A váltója pazar, élvezet kapcsolgatni, sok neves gyártó ha megszakad sem tud ilyen váltót csinálni.

Kinek ajánlom?

Tuti vétel ez az autó használtan is! Csak nem annak, aki villogni akar, vagy az alul méretezett férfiasságát akarja kompenzálni. Annak való, aki egy megbízható, korrekt használati tárgyra vágyik, amit olcsón fenn tud tartani, szereti ha van némi élet a motorban, de takarékosan is tud vele közlekedni. Fiatal pároknak első autónak ideális.

Végezetül visszakanyarodnék a címre. Természetesen nem gondoltam komolyan :)

Hibalista

- Ékszíj nyekeregni kezdett 100.000 km környékén. Cserélve lett. - Megvásárláskor (51.000 km) kapott új, nagyon jó minőségű féktárcsákat és betéteket, 180.000 km-nél sem kellett még cserélni! - Nyeles tengely csapágy (típushiba) meghalt 165.000 km-nél. Cserélve lett jó minőségűre. Ha már szétszedték, kapott egy új kuplung szettet is, bár az nem volt rossz. Az egész megvolt 100.000-ből, szakszervizben. - Eladás előtt 1-2 alkalommal tapasztaltam, hogy beesik a fék álló helyzetben. Szervizben nem sikerült rekonstruálni a hibát. Állítólag ez is ismert típushiba, az ABS kocka meghibásodása állhat a háttérben. - Szokásos kopó dolgok (izzót kétszer kellett elöl cserélni, hátul egyszer, ablaktörlő gumi, akksi egyszer). - - Idegesítő hiba, vagy olyan, hogy ott hagyott volna valahol, vagy nem indult be, sohasem volt!

Ide hordtam szervizbe

Magán, Debrecen, Hétvezér utca.Párszor volt ott, rosszul emelték fel és picit megnyomták az alját. Ez még belefért volna, de a következő alkalommal nem akarták beletenni az olajat, amit vittem. Értem, tudom miért van ez, de engem feldühített, ahogy közölték, kerestem másik szerelőt.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Suzuki Debrecen (Balmazújvárosi út)Rugalmas, korrekt cég, csak jót tudok mondani, az autót mindig rendben, korrektül szervizelve kaptam vissza. Felhívtak, ha egyeztetni kellett, mindig tudtam előre, hogy kb. mennyit kell majd fizetni. A cégvezető szinte mindig ott van, normális, értelmes fickó.Egyetlen hibájuk a készpénz fétis. Jó lenne egy kártya terminál.(apró megjegyzés: bármilyen korán érkeztem, mindig volt már előttem egy kedves idős úr, aki az ignis-t vagy a Wagon-R-t hozta, hogy valami piszlicsáré dolgot meg kéne nézni rajta. Velük is kedvesen bántak, pedig tuti agyfaszt kapnak már ezektől).

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 51000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? swift Következő autója? VITARA
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)