A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1,3 GS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megvettük, megszerettük - Tapasztalatok 30.000 km körül

Szöveges ítélet

Imádom a Renault legkülönbözőbb típusait, és eddig főleg csak ilyeneket hajtottam (R11, R19, Mégane). A sok százezer kilométer alatt megszoktam a kényelmüket, rugalmasságukat - egy valamit azonban nem tudtam megszokni: azt, hogy nem túlságosan megbízhatóak. Ezzel együtt nagyon szerettem őket, a szüleimnek most is egy 2000-es évjáratú Mégane-juk van, klímával, 1.6-os motorral, sokat használom és tényleg nagyon jó autó. Saját R19-esünk kiszenvedésével (valami motorhiba, mérgemben még meg sem nézettem) nagyon szerettünk volna feleségemmel rendszeres használatra egy megbízható útitársat - így esett választásunk az új Swiftre. Előtte nagyon sok jót hallottunk róla, itt a "Népítélet"-ben is csupa-csupa pozitív dolgot írtak vele kapcsolatban, így - szüleink segítségével - 2007. október 15-én elhoztuk első közös új autónkat, egy ezüstmetál Swiftet.
Ennyi a bevezető, máris a lényegre térek. Tervem, hogy időnként beszámolok a tapasztalataimról, hátha segít másnak a választásban. Most egyelőre első benyomásaimat mondanám el: az autó design-ja nagyon tetszetős, az ezüstmetál szín, a gyári könnyűfém felnik, a ködlámpák nagyon pofás, kimondottan dögös kinézetet adnak az autónak, amely már messze nem az a Suzuki, amiről egyedüli jó (ám nagyon fontos) tulajdonságként a megbízhatóságát szokták emlegetni. Tetszik a belseje, nagyon meggyőző a felszereltsége, hiszen a kulcs nélküli nyitástól kezdve a digitális klímán át a fogyasztáskijelzésig és az MP3-as lejátszóig rengeteg extra van benne. A felszereltségét tekintve a már megszokott Mégane után semmi nem hiányzik, pedig az is fullos autó. A Renault után kemények az ülések, kemény a rugózás, de: NEM BAJ! Sőt kifejezetten bírom, hogy kanyarban nagyon stabilan viselkedik az autó. A fék - a megfelelő bekopás után - egész jól fog, a motor nagyon csendes és már biztosan várja, hogy kissé meghajtsam, de még várok vele néhány száz kilométert. 180 cm magas és kb. 110 kg-os termetem nagyon kényelmes helyzetet talál magasságban is állítható ülésben, a kormányt is tökéletesen be tudom állítani. Hátra ülve is van az ülésem mögött elég hely számomra. A két kisgyerekünkkel (kislányunk óvodás, kisfiunk 14 hónapos) szuperül elférünk az autóban. A csomagtér nagyon kicsi, de ezzel eddig is tisztában voltunk. Tetszik a kormányról vezérelhető hangrendszer, de két évtizedes zenész múlttal a hátam mögött (egyébként nyelvtanár vagyok) kijelenthetem, hogy a hangzás minősége valamivel jobb is lehetne. A Mégane-ben a gyári hangrendszer sokkal jobban szól - és itt nem a nagy hangerőre gondolok, mert azt nem szeretem sem autóban, sem másutt. De ez nem hibája az autónak, egyáltalán nem zavar. Az autót nagyon jó vezetni, jó a kormány, a váltó pontosan a helyére ugrik, csupán a hátramenetet nem sikerül néha elsőre eltalálnom, de az arány szerintem nem rosszabb, mint más márkák esetében. A kulcs nélküli indításhoz használt kulcsszerű akármit néha nem sikerül elsőre elfordítanom, de ez annak tudható be, hogy még csupán néhány napja van nálam az autó. A kis Swift gyönyörűen indul, nagyon csendesen és kulturáltan jár, fürgén reagál a gázadásra, és az sem zavar, hogy nem olyan nyomatékos, mint amihez hozzászoktam. Tudom, hogy pörgetve (persze csak bejáratás után) tudni fogja a dolgát, és fog gyorsulni, ahogy kell. Két fontos információ: teletankolva és kb. 100 km után újra rátankolva úgy tűnik, kissé kevesebb a valódi fogyasztás a számítógép által megadottnál (7,5 helyett 6,8), de még majd pontosítok. (Ez egyébként nagyon jónak tűnik, tekintettel arra, hogy az autót főleg rövidebb útszakaszokon használjuk, és még bejáratós.) A másik: a zalaegerszegi Kosztolányi úti sebességmérőhöz viszonyítva (amely a Mégane órájával nagyjából megegyező értéket szokott mutatni) a Swift múszere 50 km/h-s tempónál mintegy 4-5 km/h-val többet mutat a valódi sebességnél.
Egyelőre ennyi. Summa summarum: az autó eddig egy nagyon patent és jól összerakott kis műszernek tűnik, még nem találtam bosszantó hibát, remélem, ezentúl sem fogok.

2009. március 14.

Már egy évnél is régebb óta nyúzom autónkat, eddig nagyon jók a tapasztalataim. Most már nem bejáratós, meg-meghajtom, lakott területen kívül általában 110-130 km/h-val járok - természetesen óra szerint. Az órája egyébként az azóta vásárolt navigációhoz képest is csal 4-7 km/h-t (sebességtől függően).
KÉNYELEM: megszoktam kemény üléseit, pattogósabb futóművét - egyébként pontosan azt nyújtja, amit elvártam tőle. A műanyagok valahogy nem igazán akarnak zörögni benne - ezt viszont nem hittem volna.
MENETTELJESÍTMÉNYEK: alacsony fordulatszám-tartományban nem megy. Úgy háromezer-néhányszáznál kezd el kissé jobban menni, majd 4000 fölött indul el igazán. Nagyon ritkán hajtom el 5000 fölé, pirosban még nem járt a mutató, és szerintem nem is fog. Meglepően fürge, ha megfelelő fordulaton tartjuk, 1,4-1,6-os motorral rendelkező autók vezetőinek is okozhatunk meglepetéseket. Azért a húgom 1,6 16V-s Mégane-jával nem versenyeznék... Ha ki akarok bújni az előttem haladó mögül, még 100-110-nél is visszkapcsolok 4-be, 80-90-nél gyakran 3-ba. Szóval pörgetni kell. Futóműve kemény, egyenetlen útburkolaton kissé pattogós - kanyarban viszont nagyon-nagyon stabil. A fék nem rossz, átlagos. A fogyasztás teljesen a talptól függ - egyszer egy Seat-os kollégámmal vittünk gyerekeket Veszprémbe, és 70-nél nagyon ritkán mentünk többet. Egészen a Csopak utáni hosszú emelkedőig 4,9 l-es átlagot mutatott a műszer. A téli átlag 7,7 volt, ebben vegyesen voltak 1-2 km-es és 25-50 km-es utak. Nyáron - hasonló távolságokon, ám klímával - 7 körül lehet tartani. Viszont biztos vagyok benne, hogy apám autózási szokásai ennél legalább 1 l-rel kevesebb fogyasztást eredményeznének.
MEGBÍZHATÓSÁG: hát ez az, amiért a Swift mellett döntöttünk. Nem akarom elkiabálni, de nem vagyok hozzászokva, hogy már több mint egy éve közlekedem egy autóval, és még - a kötelezőn kívül - nem kellett szervizbe vinnem. Csak így tovább! (Előző autóim: R 11 Electronic, R 19 TXE - egyébként imádtam őket!)
EGYÉB POZITÍVUMOK: nagyon jók az extrák, kezdve az ülésfűtéstől a digitklímán át a fényszóróállításig. Nyáron hamar hűt, télen hamar fűt. Jó a kormányról vezérelhető MP3-as lejátszó - már a hangját is megszoktam. Hamar megszerettem a kulcs nélküli ajtónyitás és -zárás, valamint indítás funkcióját, most már hiányozna, ha nem lenne. Egész könnyen takarítható az autó belseje, számomra ez is fontos. A külső design nagyon tetszetős, az ezüsmetál szín, a könnyűfém felnik és a ködlámpák dögös kinézetet kölcsönöznek az autónak.
ÁLTALAM TAPASZTALT NEGATÍVUMOK: az ablakok bizonyos időjárási körülmények között nagyon hamar párásodnak, és nincs olyan funkció, amely csak az ablakra irányítaná a levegőt, csupán a párátlanítás, ami viszont a klímát is kapcsolja - igaz, néhány másodperc alatt eltünteti a párát. Nemrég hűvös, esős időben közlekedtem, szinte végig párátlanítani kellett - azért elég ciki télen klímával menni. További negatívum, hogy nincsen csomagtér- és kesztyűtartó-világítás - ezek azért néha nagyon hiányoznak.

ÖSSZEGZÉS: ha valaki nem táplál túlzott elvárásokat egy 1,3 l-es, kis kategóriás autóval szemben, kellemes meglepetésekben lehet része. Kap egy pörgős, egészen lendületes kis autót vonzó design-nal, pazar felszereltséggel (a miénk GS-es). Komolytalanok azok a vélemények itt a Népítéletben, amelyek nagyobb kategóriás autókhoz hasonlítják - ez nem egy Audi A6-os vagy 8-as, viszont töredékébe kerül. A nagy luxusautók tulajdonosainak szemében egy Swift kész röhej - én magam mondtam már le elsőbbségről X5-ös BMW javára, és egy megvető pillantást kaptam cserébe. Ennek semmi köze a Suzukihoz, ennek a magyar ember páratlan bunkóságához és kivagyiságához van köze. A Swift tényleg egy nagyon jó autó. (Március 11-én Zalaegerszeg kertvárosában egy Swift húzott egy lerobbant, talán 3-4 éves A4-est. Biztosan sokan látták. Úgyhogy senki sem bízhatja el magát.) Aki megbízható, költségtakarékos kis autót szeretne és nem csak a 3000 köbcentis (vagy nagyobb) autók világában tudja elképzelni életét (mint pl. "Az új Trabant!" c. vélemény írója), az nyugodt szívvel megveheti. Jó esélye lesz rá, hogy csak tankolnia meg hajtania kell - szerviz pedig csak a kötelező fajtából!

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Nagykanizsa

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? R19 Következő autója? Renault Laguna vagy Suzuki Swift Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)