Megjelenés olcsón gyorsan és szépen
Szöveges ítélet
Kicsit rendhagyó vagyok, mert mindössze három napra béreltem a jószágot, így első benyomódást kívánok interpretálni - kb. autósújság-teszt szaga lesz, így akit nem érdekel, nyugodtan lapozzon:-)
Egy négy hónapos máris jól megdolgoztatott járgányról van szó, ami különleges változat: 1.3-as motor, ötajtós, optikai tuning, és ezer plusz kényelmi extra pl.: különleges üléshuzat (asszem alcantarának hívják, .ez a széleken, középen meg a coolmax-os ruhák anyagát idéző jól szelllőző, strapabíró anyag) hat hangszórós mp3-as rédijó alu előlappal, ABS, ASR, ESP, bőrcuccok a kormányon, váltón, 15 colos felnik, hátsó spoiler, ködlámpa, meg még ki tudja mi minden, ami egy 1.3-as Swiftbe nem szokott belekerülni. És mindez feketében. Nem volt gáz beállni vele egy jónevű hotel hátsó parkolójába:-)
Kényeleml, helykínálat: kisautó, na! Az én batárabb járgányokhoz szokott seggem pont elfért az ülésben, a fejmagasság is jó volt, de a mellettem ülővel azért olykor összekoccant a könyökünk. Magam mögé nem kellett beülnöm, de sztem városban simán bírható lenne (187 centi vagyok és 112 kiló) Nem volt zsibbasztó, bár egyszerre max. 3 órát ültünk benne. A csomagtartó egy vicc, de kiszedve az aljzatot azért egy kétfős hétvégére bőven be lehet pakolni, kajástul-piástul, macskaalmostul. Ez utóbbi volt a helykihasználhatósági mérce: 213 gyári literbe simán belefért a 16 zacskó 12 literes macskaalom, meg a kis hátizsákom... Ajtói jól nyílnak, bentről is kézre esnek, üléshelyzet picit magas az előrenyúló tetőhöz képest - rendszeresen előrehajolva vizslattam a közlekedési lámpát, pedig méterekkel a fehér vonaltól álltam meg, - de a kocsi elejéhez kell: ha nem ég a lámpa, akkor csak sejted az elejét. A háta könnyű és mivel a korábbi gépeimhez képest rövid, - a túlnyúlások is - elég jó volt vele manőverezgetni.
Kezelhetőség: ha már manőverezgetés... Jó szervó, bár lehetne egy picit közvetlenebb, a fordulási kör is inkább 20 centivel hosszabb autók sajátja, de azért van egy kis gokart-feeling. Ebben biztos segítettek a 15-ös papucsok, amin széles Continental-gumik feszültek - fogyasztott is rendesen - meg a jó futómű. elég jól állta a kanyarokat a magas felépítés ellenére, viszont aztán hirtelen dőlt meg. A tapadás jó volt végig, mégis picit ijesztő a hirtelen reakcióváltás - azért nem Wartburg, az is volt nekem... Ehhez képest a rugózási komfort egész jó. Amúgy alapból virgonc kis járgányként kelleti magát: érzékeny pedálok, pontos váltó, bár a miénkben egy kicsit meggyepálta vki a hátramenetet.
Teljesítmény: a fentiekhez egy mozgalmas kis motor társul. Szeret pörögni, az első négy fokozatban bőven van energia, az ötödik, az inkább csak "túrafokozat", 140-nél 3500-at pörög. Meggyőző a gyorsulás, negyedikben a 80-120 is biztonságérzetet ad.
Ami negatívum, az a hirtelen fogó kuplung és gázpedál - én nem vagyok gyakorlott ezen a típuson, ezért rengetegszer pörgettem fel a motort váltáskor. Ha meg nem, akkor könnyen le akart fulladni. Valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy viszonylag nagy lett a fogyasztás (no meg a gumik, téligumi, ami egy picit talán laposabb is volt (-0.1 bar), a "szélellenállás" - 300km autópályán erős ellenszélben), a 7.6 literes vegyes fogyasztás (60 km város, 40 dugó, 600 autópálya, 100 normál közút) egy kicsit sok még az én vezetési stílusommal is. Bár ha hozzávesszük, hogy nincs még négy hónapos a gép, mindig más vezeti, valaszeg a bejáratás sem, volt a legfinomabb, akkor ki tudja... Leendő tulajdonosoknak: nagyon nagy különbség van a 100-110 és a 130-140 között fogyasztásilag, szűk két liter 100km-en!
Öszvefoglalólag: egy jól bejáratott kicsi kocsi első osztályú városi szaladgálós, két embernek kisebb túrákra is nagyon ajánlott, a mozgékonysága, ereje miatt egyáltalán nem "szégyen" vele bárhová közlekedni, különösen ilyen szép kivitelben nem. Mivel én sokat cuccolnék, nekem kevés, de amúgy az ára is, sztem ennyiért ilyen felszereltségű, és ilyen menettulajdonságokkal rendelkező autót nem nagyon találni. Bérelni is megérte
Hibalista
- Eddig semmi...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ász 15. ker. szervízcsomag járt az autó áráért 50 ezer km-ig.
A kötelező dolgok eddig problémamentesek szervízügyileg is
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ide említeném meg, hogy a kocsit a Localrent-től béreltem, elég rugalmasak, korrektek, olcsók :-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 17600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | R 19 | Következő autója? | középkategóriás használt |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
