A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1.25 DDiS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Magyar mennydörgő - zöld, harapós és néha füstöl

Szöveges ítélet

Szóval az úgy volt, hogy matricás autóként kezdte a drága a pályafutását, de aztán a vásárlás után egy kemény hónap múlva bedőlt az a bizonyos káefté. Újként vettük a barátnőmmel, rajtuk keresztül, 0 Ft kezdővel, ezért bukni nem buktunk a dolgon, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha már az elején tudjuk, hogy így lesz, nem biztos, hogy újat választunk, s főleg nem 3,56 milliós alapárú vasat. A vásárlás előtt úgy számoltunk, hogy mindenképpen megtartjuk, akármi mi is lesz, szóval a havi részlet legalább annyit nyomott a latban, mint a vételár. Ha benzineset vettünk volna úgy 5-700 ezerrel olcsóbban, a havi kábé 5-6 ezerrel alacsonyabb törlesztőt a többletfogyasztás kiegyenlítette volna. Meg én inkább szeretek alacsony fordulaton autózni, semmint üveghangon pörgetni a gépet, valamint nem szeretek autópályán emelkedőn visszaváltogatni, és ennek dacára sebességet veszteni.
No meg városban 8-9 literes fogyasztást mérni. Ezzel a dízellel télen-nyáron ki lehet jönni 5,5 körül (nyáron a klíma, télen a hideg miatt van a 0,5 az 5 után, enyhe időben 5,0 l/100 km a városi fogyasztás. Autópályán óra szerint 140-150-es tempóval 6 körül alakul, országúton 90-120 között 4,2-4,5. A kis hengerűrtartalom és a papíron kevés teljesítmény (70 LE) alapján mondjuk a fenti forgalmi közegek mindegyikében 0,5-tel kevesebbet vártam előzetesen, de azért ki lehet békülni ezekkel az értékekkel is.
A motor láncos, ami tartósságot ígér és alacsony szervizelési költségeket, ez utóbbi azonban részben igaz csak. Megfelelő cég esetén valóban nem horror a szervizköltség, de menjen a csudába a Magyar Suzuki Zrt., hogy 10 ezer kilométeres intervallumot ír elő arra a Multijet motorra, amelyik a Fiatokban és Opelokban 15-20 ezrenként igényel szervizlátogatást.
Ha már a motornál tartunk, az 1800/perces főtengelyfordulat alatti holt sávot máig nem tudom elfogadni egy máskülönben egészen korszerű erőforrástól, hidegen totálisan döglött a turbó, olyankor egy biciklis legyorsulása is kész sikerélménynek számít. A motor használható fordulatszámtartománya 2-3000 között van, amelyben nyomatékból lényegében mindent meg lehet oldani. Még ötödikben is érezhető a gyorsulás, ami egyik fokozatban sem hátbavágó élmény, de ha az ember kinőtt már a gumicsikorgatós korszakából, akkor akár élvezhető is lehet.
A váltó hidegen ragadós, akadós, melegen viszont hetykén pattan be a fokozatokba, de a kapcsolási erőből és a kapcsolási utak hosszából lehetett volna még faragni.
Az új Swift legjobb tulajdonsága a rugózási kényelem és a menetstabilitás páratlan harmóniája. Egyik sem megy a másik rovására, igazi kanyarrabló és száguldó sínautó a masina, ugyanakkor rossz úton sem harapja el benne az ember a nyelvét. Mindehhez precíz, sportos áttetelezésű kormány és jól harapó s adagolható fékek tartoznak.
A belső berendezés inkább célszerű, az alapvető kényelemmel és ergonómiával nincs baj. Több hosszú, egyszer egy még azoknál is hosszabb, 17 órás úton (Isztambul-Budapest) is bizonyította ezt, persze azért az ülepem megérezte a nem mindennapi igénybevételt.

Meglepően tágas az utastér, és legalább ennyire meglepően szűk a csomagtér. Az osztva dönthető hátsó üléstámlát és ülőlapot ésszel használva enyhíthető a helyszűke, de senki ne számítson feneketlen bendőre.
A minőséget és strapabíróságot illetően lehet jót és rosszat is mondani a Swiftről. Eddig csak egy laza futómű-állítást végeztettem rajta, azt is önszorgalomból, holott Bulgáriában átevickéltünk vele egy-két sárga úton, ami annyit tesz, hogy 10 négyzetcenti folyamatosan sima felület sincs, viszont kátyúból arasznyi a legkisebb széltében, hosszában és mélységében egyaránt.
Sima úton még nagy sebességnél is elviselhető a belső zaj, a szélzúgás és a motorbőgés dettó. Ugyanakkor macskakövön, rázós útburkolaton a kopogós burkolat és az alattuk vélhetően fellelhető zajszigetelés nemigen állja útját a futómű felől érkező gördülési hangoknak.

Összegezve nem bántam meg, hogy beleugrottam/beleugrottunk a Swift 1.25 DDiS változatába. A formája dögös, a vezethetősége élvezetes, a fenntartása eddig nem nagy érvágás, a hiányosságaival, gyengeségeivel pedig együtt tudok/tudunk élni a barátnőmmel egyetemben, aki hozzám hasonlóan örömmel ül a volán mögé.

2008. dec. 1. folytatás

Kicsit módosítottam a teljesítményen (8-1 pont), a kényelmen (9-1 pont) és a fenntartási költségen (8+1 pont). A kocsi továbbra is rendben teszi a dolgát, több nagy túrát csinált már végig zokszó nélkül (Bp.-Ddorf-Bp., Bp.-Burgasz-Isztambul-Bp., Bp.-Frankfurt-Bp., Bp-Berlin-Bp., legutóbb szeptemberben pedig egy 8100 kilométeres Spanyolo.-Portugália körutat). Tapsztalatom szerint egy 5-8 órás út sétagalopp az autóval, egy 10-15 órás kibírható, ám egy 20 órás egy segges utat megérez az ember, de gyanítom, egy masszázsfotelben sem esik sokkal jobban annyi ülés. Azért a kényelemből levontam 1 pontot, mert a székek jobb formázása és átgondoltabb szivacsozása révén talán egy hajszállal kevésbé fájdult volna meg a hátsóm.

Amúgy a dél-nyugat-európai kalandozások során klímával, sok csomaggal 110-140 km/h közötti sebességtartományban 4,9 körül alakult a fogyasztás, ami egész jó.

A fék, mint itt oly sokaknak, nálam is csiszoló hangot ad, viszont az első betétek élettartamát illetően több szakember szerint is rekordot értem el, 60 ezernél még az első gyári szett van benne. Azért már látszik, hogy a végét járja, 2000 km múlva biztos ami tuti alapon mennek a kukába.

A gumiabroncs is még első gyári, a nyári Continental EcoContact II típusnól, amiben kb. 35 ezer km van, és már igen viseltesnek látszik. Hát, nem ilyen lesz a cseredarab, az tuti.

Egyébként a téli-nyári gumiváltásokkor mindig beállíttatom a futóművet, eddig 3-ból kétszer kellett egy nagyon minimálisat változtatni, pedig időközben befigyelt néhány kátyú. Ez szerintem nagyon korrekt része a Swiftnek.

Gondolkodom a tuningboxos teljesítménynövelésen, mert néha jól jönne több erő, illetve alacsonyabb fogyasztás.

A dízel Swiftet továbbra is azoknak ajánlom, akik hosszú távra szeretnének gazdaságos kis élményautót - és ki tudnak békülni az egyszerű beltartalommal, valamint azzal ténnyel, hogy e Swifttel kapcsolatban is sok a negatív előítélet és igen szerény a tisztelet az autós társadalom nagy részében.

De, mielőtt bárki beleülne egy Swift 1.25 DDiS-be, más márkák kínálatát is böngéssze át alaposan, mivel korszerű kis dízelekből örvendetesen bővült a választék az utóbbi pár évben, amelyek ár/érték arányban sokszor jobbak az esztergomi olajfalónál! Ugyanakkor azt is vegyék figyelembe, hogy a Suzuki legnagyobb aduja, a kedvező finanszírozás még mindig ott van a szeren.

Hibalista

- Eddig soha nem állt meg, és olyan baja sem volt, ami miatt nem tudtam volna elindulni/továbbmenni. Apróságok persze akadtak:
-
- 1. Egy biztosíték, mert megpiszkáltam a szivargyújtó aljaztát (amúgy ezt márkaszervizben cseréltettem, mert nem találtam a biztosítéktáblát, aztán kiderült, hogy le kell tépni a kormány alatti műanyag takarólemezt, amögött lapul)
- 2. A vezetőoldali biztonsági öv nem tekeredik vissza rendesen.
- 3. Nyiszorgó bal első ajtózsanér (most éppen nem csinálja)
- 4. Néha - természetesen izzítás után - csak többedszerre indul, akár hideg, akár meleg a motor.
- 5. Kora tavasszal túlesett a gép egy bal első biztonsági öv komplett cseréjén a 2. pontban említett okból kifolyólag, de már megint nyúlósan csévél vissza a szerkezet...
- 6. A szivargyújtó aljzat bedöglött (valszeg a hármas elosztóban a folyamatos navi, hűtőláda és telefontöltés miatt), csere bontott alkatrészből sk. (1000 Ft), de már a szakszervizben vár a garis cseredarab.
- 7. Nyikorog a kuplung, olyan, mintha egér cincogna, szerviz már zsírzott, de csak a pedálnál. Valszeg a motortérben kell folytatni kenést.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Generál Győr

Komolyabb hibát nem kellett elhárítaniuk, eddig két kötelező szervizt csináltak. Először, pedig mondtam, hogy dízel, nem tudtak olajszűrőt adni, de becsületükre váljék, 80 kilométerről a tulaj hozott személyesen egy belevalót. Sajnos mégsem sikerült teljesen kiköszörülnie a csorbát, egy kábelt véletlenül lehúztak munka közben ezért a fedélzeti rendszer hibát írt ki. Munkaidő után (pénteken) 22 óra körül kaptam egy sms-t, hogy oké. Szóval hozzáállásból remek.
A második alkalommal én vittem a szűrőt (persze rosszat), viszont volt nekik raktáron és külön ezért felhívtak, hogy mehet-e.
Az áraikról annyit, hogy az első szerviz (12 ezernél vittem, mert volt egy köztes olajcsere 2 ezernél) alkalmával olajakciójuk volt, így 10 ezer lett volna tokkal vonóval, viszont a bénázásuk miatt elengedték a munkadíjat, szóval 6-7 ezer körül állt meg a számla.
A második alkalommal én vittem az olajat (7 ezer Ft körül), de mivel az előírások szerint fékhatásmérést is kellett csinálni, a 2,3 órás munkára + az olajszűrőre 13 ezret számláztak ki. Ja, és a kuncsaftot nem hajtják ki a műhelyből, azaz nem sumákolnak.
A 9-es osztályzat mindezek tükrében szerintem reális.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Suzuki Géró Budapest 17. ker. Tulajdonképpen az első helyen kellene említenem, mert időrendben úgy lenne helyes. Az első, vagy inkább nulladik olajcserét (2 ezernél) a Suzuki Géró végezte. Próbáltam rájuk tukmálni az általam hozott gyári előírás szerinti olajat, de a pasi azt mondta, hogy azt akkor neki be kell írnia a szervizkönyvbe, s így elvész a motorgarancia. Hát persze. De legalább munkadíjat nem számolt fel, bár szép is lett volna (az első átvizsgálás, mivel ott vettem, ingyenes), sőt 4 helyett csak 3 liter olajat számolt. És itt is végig nézhettem közvetlen közelről, hogy mit csinál (ez nekem fontos).
Egy biztosítékcserével a munkafelvétel közvetlenül a szalon mögötti hátsó udvarban működő szervizbe küldött. Ott egy villamossági kolléga készségesen és ingyenesen !!! kicserélte a beteg biztosítékot, amit én másfél óráig próbáltam előtte megtalálni.
Ahogy tudom, Pesten nem számítanak drágának, és az eddigi tapasztalataim alapján ügyfélbarát emberek dolgoznak ott.

Továbbra is idehordom, most már vihetek olajat meg egyéb alkatrészt és még mindig nézhetem a kocsit, mialatt dolgoznak rajta. Lehet, hogy ezért, de eddig minden alkalommal úgy tűnt, hogy alapos munkát végeznek. És hozott olajjal, de ott vásárolt olajszűrővel + apróságokkal az átvizsgálás 12-15 ropi volt már többször is. Tök jó, soha rosszabb márkaszervizt.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift 1.3 GLX (régi) Következő autója? minden héten mást akarok
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)