Magyar ember józan választása
Szöveges ítélet
2005 júniusában sikerült megvásárolni az autót, 2,75 millió forintért. Akkoriban egyértelműen ez volt a kisautók között ár-érték arányban a nyertes.
Főbb jellemzői:
- 1.3 literes, 92 lóerős motor
- ABS/EBD
- 2 légzsák
- biztonsági pedálkioldó
- klíma
- kormányról vezérelhető CD-s rádió, 6 hangszóróval
- távirányítós kp.-i zár
- elektromos ablakok elől
- elektromosan állítható, fűthető külső tükrök
Az autó azt nyújtja immáron 7. éve, amit a vásárláskor elvártunk tőle. Biztonságban, megbízhatóan szállít egyik helyről a másikra, ha fürgén, takarékosan. A 7 év alatt soha nem hagyott cserben, soha nem állt le váratlanul, nem produkált idegtépő hibákat.
A motorja bőségesen elegendő az autó tempós mozgatásához, emellett keveset is fogyaszt. Ha kell tud meglepetést is okozni a többi 1.5-ös, 1.6-os benzinesnek.:) A váltó remek, rövid úton jár, megvezetett, a kapcsolási érzet japánosan kitűnő. A sebességfokozatok nagyon hosszúak (3.-ban majdnem megfutja a 150-et:D), ezért nem forog a főtengely magasabb sebességtartományokban sem annyit, amennyit a mai kisköbcentis szívó benzinesektől megszokhattunk. Konkrétan ötödikben 100 km/h-nál 2600-at. A fogyasztása abszolút az általunk vártak környékén mozog, 5.5 - 6.3 l/100km jobb lábtól függően. (Városban 6 l, városon kívül 5 l, autópályán, fix 140-nél, 4 személlyel 7l)
Az utastér 4 embernek kényelmes, a csomagtartó pici - 213 liter -, de ezt a vásárláskor is pontosan tudtuk, úgy gondolom ezt negatívumként felróni ezért nem lehet. A műszerfal térben osztott, a 3 szint legtetején egy, talán a Mazdákból ismerős központi csíkkijelző van, amelyen helyet kapott egy digitális óra, külső hőmérő és a pillanatnyi fogyasztásmérő. A műszerfal megvilágítása 4 fokozatban állítható, az aktuálisan elmentett nappali és éjszakai fényerőt külön 2 állású gombbal kapcsolhatjuk. A CD-s rádió a kategóriában elvártaknál szerintem jóval magasabb minőségben szól.
Az autó megbízhatóságát panasz nem érheti. A 7 év alatt előforduló egyetlen probléma, egy elrepedt ABS jeladó volt, amely valószínűleg saját hibából kifolyólag - egy kátyun való túl gyors átkelés:) - repedt el. A szerviz még aznap délután, fél óra alatt orvosolta a hibát.
Az autót kevesebbet használjuk, mint a magyar átlag, kb 8 000 km-t megyünk évente és ennek is jó részét városon belül, 1-2 km-es utakat teljesítve tette meg a kocsi. Ez nyilván együtt jár a folyamatos indítás leállítással. A gyári akkumulátor így is 6 évig szolgált.
Összegezve: azt hiszem még egy darabig megtartjuk a Swiftet, reméljük marad hibamentes (miért is ne maradna, hiszen Suzuki) és valószínűleg az utódja is Suzuki lesz !!:D
Hibalista
- Az ABS jobboldali jeladó fogaskoszorúja a féltengely végén, ami valószínűleg egy kátyú miatt repedt el, amit elég nagy sebességgel sikerült elkapni.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki SiposPontosak, gyorsak, korrekt áron dolgoznak. Mindezidáig vezetett az autó szervizkönyve és mindig náluk járt a kötelező szervizeken. Ajánlani tudom mindenkinek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
