Kis szürke pacikánk
Szöveges ítélet
Vadi új kocsi, nagyon megtetszett nekünk a szalonban.
Igazából kis családi autónak szánjuk,a 2 pici gyerek elfér hátul,
nagyobb útra tetőcsomagtartót (+ tetődobozt) használunk majd.
Persze lehet hogy csak azért tetszik annyira, mert a Ladához hasonlítjuk, de szerintem ennyi pénzért megérte.
Persze mivel csak 100 km-t mentünk vele,ezért még nem formálhatunk még igazi véleményt.
Jelenleg csak városban, bejáratósan 7 l/100 km-et eszik, igaz tényleg nem gyorsulgatunk vele.
Egyelőre nem érzem lomhának, a Ladával sem voltunk fürgébbek, bár igaz , hogy inkább minekt előzgettek,mint mi másokat.
Egyébként a Suzuki Ász-nál vettük...hát inkább nézzetek körül máshol is ha Suzukit vennétek,főleg ha gyorsan kellene a kocsi , mert csak igérgetik,de nem adják gyorsan. Mi a 8 héttel még jól jártunk, mert a többiek akikkel együtt vettük át a kocsit 11-12 hét után kapták meg!
Az ígérgetést leszámítva udvariasak, persze a hitel konstrukciójuk lehetne jobb is...nem tudom hogy lehetett volna-e alkudozni ezen is - mi nem tettük.
A kocsit átadó emberke nagyon rokonszenves volt és elég sok mindent elmondott, ahhoz képest, hogy a nyakunkon ültek a többi türelmetlen vevő.
A köt. biztosítást érdemes előre leszervezni, mert anélkül nem adják (ezt nem szeretik hangsúlyozni), és az általuk ajánlott-helyben köthető Uniqa nem a legolcsóbb.
(Gyerekes szülők feltétlenül nézzék meg az Aegon ajánlatát!!)
Egy kiegészítés a fogyasztás mérő témához:
a szervízes ember tudatta velem,hogy az "első időkben" az új Swift-ben tényleg csak pillanatnyi fogyi mérő volt, de egy ideje már olyanok jönnek a gyárból,amik átlagot is mutatnak, ha átkapcsoljuk a gombbal.
2008.08.21.
2 "nagyobb" utat tettünk meg a pacival.
1. 390 km tetődobozzal, országúton , több várossal (51-esen Budapest-Baja környéke-Budapest), fogyasztás 6,2 átlagban.
2. 180 km tetődoboz nélkül, Budapest-Kékesetető-Budapest a 3-ason, átlagfogyasztás 6.0.
Ezt az átlagfogyasztás mérő mutatta, a ténylegessen mért benzin fogyás aapján lehet hogy 0.1-0.3l eltérés lehet,mert a benzinszint mérő pontatlan, a rovátkázsában nem lehet bízni úgy tűnik. (Ezt máshol is olvastam azóta (2008.09.15.))
Ugyanis a rovátkázás alapján már fogyott 34 liter, de ekkor újra telitankoltam és azt vettem észre hogy 30,3 liternél nem akar több beleférni, pedig igencsak tömködtem,és a max jelzés fölényomtam a szintet egy jó "rovátkatávolsággal".
Valószínűleg a 0 és 100% szint nem pont a 45 litert mutatja, és/vagy nem arányosan.
Egyelőre nem mertem hajszolni, 5-ösben 3000 rpm-en 110 km/h-t tud, ezért nem is mentem autópályán vele.
Egy-egy hármasban előzés azért mutatja, hogy tényleg bír gyorsulni is, de ez ritkán volt,és inkább 4-ikben és 5-ikben előztünk, persze elég kényelmesen...bár a Ladával sem tudtunk ennél fürgébben előzni 4-ikben.
A csomagtartó méretéhez képest szerintem jól használható,
az összehajtott kis babakocsi meg elfért az első és hátsó üléssor között a padlón, ezért aztán a Kékestetőre már tetőbox nélkül mentünk.
Negatívum: sajnos emelkedőn indulni vele nem egyszerű. (Az 1500-ös Ladánk emelkedőn alapjáraton elindult felfelé , alig akadozva. Ahhoz képest az új kis pacikánk gyengécske.)
A közpéső visszapillantó kicsiségét már megszoktam (plusz a gyerekülések miatt (= emelt fejtámasz) is szűkebb a kilátás), de az oldalsók tényleg sokat mutatnak.
Ülés: nem 100%, de azért elviselhető... egyenesen kell ülni. Amúgy hátfájós vagyok,ezért az időnkénti kisebb fájdalomért nem az autót hibáztatom.
Zaj: 100 körül már van menetzaj, azért elviselhető, 50-60-nál még nagyon csendes.
Ablakot tényleg nem érdemes leengedni - fütyül piszkosul.
Egyelőre nem nyikorog semmi - legalább is nem tűnt fel.
2008.09.13.:
Eddig minden rendben, csak a váltó érezhetően akadozik hosszú állást követő indulás után, de elég hamar bemelegszik -valószínűleg az olaj lehűl, ezért sűrűbb. Télen remélem nem lesz sokkal rosszabb. (Cserébe viszont kihűlt motorral nagyobb az alapjárat és akkor nem fulald olyan könnyen :-) )
A fogyasztás átlagban 6.2, amiben legalább 30% város van,
90% klíma, és 60% tetőbox. Szerntem ez nem rossz,és pont ezt ígérték.
A "csúsztatott" indulásokhoz kezdek hozzá szokni, ritkán fullad le (de tényleg lehetne erősebb az alapjárata), a gázpedál nagyon érzékeny (könnyedén 3000-e forog, ami már sok induláshoz),és óvatosan (de feltétlenül) kell nyomni induláskor a gázt.
Ikeából könnyedén hazahoztam egy 115*80*35 centis bútorcsomagocskát: 2 utassal elég nagy csomagtere van.
Az ülést kényelmesnek találom , sikerült beállítanom megfelelően.
Zajszigetelése valószínűleg nem a legjobb a világon, mert esős időben igencsak hallani a gumik "surrogását". Ez nem tragédia számomra, csak megjegyzem.
Továbbra is nagyon szeretjük vezetni. (Khmm...de leginkább ÉN vezetem :-)))
2008.11.05.
Elértük a 2700 km-t.
Megbízható. A műanyag felületek tetszenek nekem, de karcoldónak sajnos, ami főleg a csomagtartóban esik meg könnyen.
A fogyasztás 6 körül van.
Nekem úgy tűnik, hogy a 4-esben 60-65-öt szereti a legjobban, akkor 5 l/100km alatti értéket is ki lehet hozni belőle.Érdekes, hogy 5-ösben már 70-80-nál is inkább 5,3.
110 km/h sebesség fölött már jó 6l a fogyi, illetve városban araszolva 6,5-7,5.
2009.01.28.
Télen araszolva rövid távokon 7,5/100.
De ez nem meglepő.
Kipróbáltuk autópályán ott 130-140 között hajtva jó 7 liter.
A fék még nem sír. egyébként is motorfékezni szeretek, remélem nem lesz ezzel gond a későbbiekben sem.
Hibalista
- Nem romlott el semmi eddig - legalábbis nem érzékeltem.
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ász - itt vettem a pacit. Az 1000-es szervíz gyorsan megvolt - láthattam mit csinálnak... megvoltam velük elégedve. Persze lehet hogy nem csináltak meg mindent ,amit kellett volna.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lada 1500 | Következő autója? | remélem sokáig nem kell újon gondolkozni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
