Mini Lexus
Szöveges ítélet
Opel B Vectra 1.6 (1997.12.), Ford Mondeo Ghia 2.0 (2002.05.) és egy átmeneti állapot Swift 1.0 (1997.) után több szempont figyelembevételével döntöttem emellet a járgány mellett.
Olcsó fenntartás, nem vészes fogyasztás, a közlekedési szokásaimnak teljes körű megfelelés, esztétika, biztonság az adott kategóriában. Ezek voltak a legfontosabb szempontok.
Mivel egy Mondeo fenntartása főleg 6 évesen kisebb vagyon volt, (fogyasztás, alkatrészek, igaz kizárólag gyári minőségi dolgok) kisebb szünet után úgy döntöttem, hogy belevágok egy ilyen kis izébe..
Esztétikailag, formatervezésében fiatalos, sportos, és bárki bármit mond, igenis jó formájú autó.
Belső tere annyira nem hoz izgalomba, viszont cserébe sajnos elég sérülékenyek a müanyagok.... ez nem túl pozitív.
Többen panaszkodnak itt a kis helyre, nehéz kilátásra, alacsony fordulaton nyomatékszegény mocira, stb.... de könyörgöm: ezek már a vásárláskor köztudott dolgok voltak nem?
Használtan is kitűnő vételnek tűnik, főleg ha kíméltebb négykerekűt sikerül találni.
Engem a Winter széria ragadott meg a hetyke kis hátsó szárnnyal, az alufelnivel, a sötétített ablakokkal.... kimondottan pofás kis dög.
Mivel elsősorban városban mozgok, nem utazom nagy távolságokat (bár megmondom őszintén hazai távolságokra semmi gond nélkül el lehetne vele jutni, nem kell ebbe az országba X5-ös, ha pl. Szegedről Pestre akarok eljutni nem?), bevásárolni, lötyögni, gyerkőcért oviba járni, dolgozni járni kisebb távolságra: 20-30 km, szerintem kitűnő választás.
Természetesen okosan pakolva és nem nagy családdal gyanítom, a világból kimenne, hiszen nem igazán hallottam még szétment váltóról, szétment motorról, vezérléshibákról, stb.... mint más vagyonokért vásárolt presztízs autóknál....
Mondom ezt annak tudatában, hogy a B Vectrám és a Ghia Mondeom is gazdagon felszerelt és újkorukban 7 milliós autók voltak.
Nem csalódtam bennük sem, de ez a kicsi autó is a kategóriáján belül igenis szépen kiszolgál és ráadásul végre szeretni is tudok egy autót. A másik kettőről ezt nem mondhattam el...pedig jó volt bennük utazni.
Összességében (bár eddig nem sok kilométert tettem bele, igaz 0 kilométeresen vettem) nagyon meg vagyok elégedve vele. Semmi szégyellni-valója ne legyen senkinek, aki beleül, nem igaz, legalábbis nem láttam lefitymáló tekinteteket, lenéző arcokat, tehát nem igaz, hogy lenéznének bennünket új-szuzukisokat.
Aki meg megteszi, valószínűleg nem egy súlycsoport velünk, gondolok itt arra, hogy esetleg irracionális döntéseket meghozva, presztízsből, kivagyiságból vesz drágább és hát valószínűleg jobb autót is, de épeszű és intelligens ember teljesen racionális döntésnek kell hogy tartson egy ilyen autó megvásárlását is.
Egy jó darabig meg szeretném tartani, mert egy jódarabig nem változik az életvitelem, tehát nem kell napi 500-1000 kilométereket utaznom nagy pakkokkal, stb.....
KIS FRISSÍTÉS VOLT 25e km után. Még mindig működik, megy és igazából a mociháztetőn lévő vékonyka festés probléma is megoldódott: elkaptam egy nyulat kb. harminccal, benyomódott a mociház teteje, így kapott egy javítást és komplett fényezést az eleje. Így legalább szép és talán tovább bírja a kavicsfelverődést is.
A fogyasztást nem tudom levinni igazán 7,5-8 alá így télen. Kb. 70% város, igaz nem Pest, tehát sok tötyörgés nincs, de kisebb távokra is megyek vele ilyenkor. A maradék 30 % vidék, de az is oda-vissza 35 km. Sok a melegítés, a klíma is be van kapcsolva a párátlanítás miatt elég sokszor.
Nyáron meg a hűtés miatt megy a klíma ugyebár.. akkor talán 7-7,5 liter a fogyasztás.
Mivel nem szeretek lassan vacakolni (és heroltom van azoktól, akik egy lámpaváltásnál komótosan gyorsulnak fel, hogy már a negyedik autós ismét sárgát-pirosat kapjon) ezért ütemesen gyorsulok, talán emiatt és a sok klímától, fűtéstől, melegítéstől, de sok a fogyasztás.
Kicsit kevesebbet vártam, de ez van. A korábbi 1,6-os B Vectrám evett ennyit, talán picivel többet.
Összességében még mindig meg vagyok elégedve vele. Értékvesztés óriási, de kellett nekem új autó:-) És még az sem biztos, hogy én f...ngtam bele először, mer ugye előttem vizsgáztatták és átnézték, ráadásul a gyárban is bele kellett ülnie egy szakinak, de ez már más történet:-)
2011. októbere:
46e km után is megy. A fogyasztás csökkentésénél nekem bejött a Spuri adalék. Kb. 0,7-1 literrel kevesebb lett a fogyasztás százon. Magasabb sebességnél rugalmasabb is.
A mostani nagyszervíznél volt fékfolyadék-, hűtőfolyadék- és váltóolaj csere is, szóval most megint egy évig nem kell hozzányúlni.
Nna ez viszont jó hír.
Hibalista
- Az első ajtóhatárolók túl gyorsan kopnak ki, egy nagyobb szél hajlamos kivágni az ajtókat, ha bele tud csimpaszkodni... - A biztonsági övek kissé nehezen mennek vissza... - Felverődött pici kavicsoktól is pattog a festék a motorháztetőn: ajánlom a fóliázását, vagy műbőr-védő vásárlását, mert nem ciki! - - O-gyűrűt cseréltek a motortérben, mert gyári hibásan verte az olajat. - - Jelezték a szervizben, hogy még a 3. év előtt vigyem vissza, mert komplett váltórudazat (vagy mi) csere lesz, mivel a szériában bizonyos mennyiség esetében meghibásodhat egy csapágy..... már előre félek, mikor szétbombázzák... - - A jobb hátsó biztonsági öv se előre, se hátra. Mivel kicsit meggyűrődött a gyerekülés miatt, azt mondták, gariban nem cserélik. Ez valami vicc, de pont nem érdekel, mert nem nagy összeg egyébként sem. Viszont eleddig soha egyetlen autómmal ilyen gond nem volt. Véleményem szerint az öv automatikája harmatgyenge. (elöl is vacakol) - - Frissítés: 2011. október. Nos kicsit teleszaladt a púpom a szegedi szervizekkel. Az előre jelzett problémás (alultervezett nyelestengely-csapágy) nyelestengely csere a 3 éves garancia idő lejárta előtt aktuálissá vált. Az egyik szervízben másfél hónapig járogattam be vagy ötször, hogy időpontot kapjak, de meguntam. A másik szervízben azonnal egyeztettünk. Mivel a hátramenettel gondom volt, és mert a szervízben említették, hogy ezt a nyelestengely kicserélése megoldja, ezért örültem, hogy végre vége ennek a problémának is. IGEN ÁM, DE: a tengelyt a csapágyakkal együtt kellett volna cserélni, azonban azt bár megrendelték, de nem tették bele. Így most a hátramenettel gondom nincs, de az új, megerősített csapágy híján a korábbi csapágyakat fűzték fel a tengelyre, így hangja van alapjáraton. Ha benyomom a kuplung pedálját, akkor elhallgat. A szervíz meg azt mondja, nem tehet róla, de ha kicserélte volna a csapágyakat, akkor a gyár nem számolta volna el hibás alkatrészként, most meg azért nem akarják kicserélni, mert akkor rájön a gyár, hogy hibás munkát végeztek, mert az autó a garis szervíz után nem lett tökéletes. Jól megmagyarázták, dühít a dolog és nem túl korrekt eljárás. A garis időn éppen ma vagyok túl, bár úgy vélem, hogy a kicserélt fődarabra és a munkára is kell vállalni garanciát, úgyhogy be is viszem ismét, cseréljék csak le a csapágyakat is. - - Az ajtóhatároló továbbra is katasztrófálisan vacak. Azt is cseréltetni kellene, bár elmondták, hogy az új sem fog sokáig tartani. - - A biztonsági öveket langyos vizes tiszta ruhával átmostam, kihúzva megszárítottam, azóta jobban futnak vissza, még a meggyűrődött hátsó is. - -
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szeged Tiszaház 2005.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Suzuki Veszprémi Szeged
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo GHIA 2.0 | Következő autója? | nem tudom, de japán az tuti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
