Kezes Japán GTI
Szöveges ítélet
2006-ban cseréltem le Seat Ibiza Sportomat az SS-re. Kicsivel több lóerőt és új autót szerettem volna, ez az autó volt az ami belefért a költségvetésbe és jó szájízzel tudtam ránézni, beleűlni. Nos nézzük a tulajdonságokat. A motorja pompás kis darab annak ellenére, hogy a 125 lőerő és a 148 Nm nem kiugróan magas érték mégis jól mozgatja a megközelítőleg 1100 kilós autót. Alacsony fordulaton is szépen lehet vele közlekedni városban, pörgetve remek kis élményautóvá változtatja a Swiftet. A gyárilag megadott 8.9 sec-es gyorsulás kivitelezhető, a végsebessége óra szerint 210 ami a valósgban valószínűleg megfelel a gyári értéknek (200 km/h). Nos ami még ennél is jobb az a futómű, némi tudással, szerencsével és bátorsággal nagyon gyorsan lehet abszolválni a kanyarokat. Uttartása nagy sebességnél is hibátlan. Ennek viszont ára van, rossz úton pattog az autó, városban minden csatorna fedelet és kátyut gondosan fogunk kerülgetni, mert nem jó érzés átmenni rajtuk az SS-el. A 4 tárcsafék jól dolgozik ABS, ESP és EBD segíti munkáját, így ha nem léptük túl az ésszerűség határait(nagyon) mindíg időben meg tudunk majd állni, vagy ki tudjuk kerülni a váratlan akadályokat. A váltója precíz, rövid utakon jár de sajnos csak 5 sebességes. Az áttételek rövidek, így minden fokozatban jól gyorsul, de ötödikben 90-nél már majdnem 3000-ret forog a főtengely, 120-nál pedig 4000-ret. A belső tér kultúráltan néz ki szépek a sportülések, a műszerfal, a bőrbevonatú sportkormány, az alupedálok. Viszont a műanyagok nekem nem tetszenek és könnyen is karcolódnak, és bizony ha az út nem tükörsima lehet kis zörejeket is hallani. Felszereltsége elfogadhatóvá teszi 4 millós árát: kikapcsolható ESP, digit klíma, 6 légzsák, elektromos ablak és tükör, ülésfűtés, állítható kormányoszlop, kulcsnélküli indítás, hifi, sportülések. Külseje csinos, sokat dob rajta a 17 colos alufelni, a dupla sportkipufogó, a spoilerek. Fogyasztása nagy átlagban 8 liter körül alakul, de lehet vele akár 6 lietrrel is járni lakott területen kívül, "vaddisznó" stílusban 15-20 liter is elfogy 100 kilóméterenként. A fenntartási költségre azért adtam csak nyolcast, mert a szervízkönyv minimum 98-as benzint ír elő amit szerintem nem indokol a 125 lóerős motor. A kötelező szervízek évente vagy 15000 kilóméterenként vannak, de legalább nem drágák. Ergonómiai hiba, hogy az úttest felett elhelyezett jelzőlámákat csak görnyedezve, hajolgatva lehet látni. Ami szerintem még sokat javítana rajta az egy hatodik sebesség és plussz 25-30 lóerő. Összegezve ennyi pénzért ennél jobb kiskategóriás sportautó szerintem nincs a piacon. Én szeretem.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varga-Kozármisleny
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ibiza 1.4 sport 100le | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
