A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift 1.6 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes meglepetés

Szöveges ítélet

Kb 2éve kezdődött ez a történet. Az új swift tetszett is,meg nem is. (ma is van olyan szög,ahonnan nézve beleborzongok). De csábított a felszereltsége, legendás megbízhatósága, stb... Rávettem a családot egy 1.3GS-re. Jó volt, de érezttem,nem teljesen az én autóm. Ráadásul ha kicsit jobban akar menni vele valaki,eszik rendesen(az 1.6-os alapból már látszik,hogy kevsebb kajával be fogja érni, pontosabban már most kevesebbet eszik, bár a drágább fajtából). Városban sokat kell váltogatni. Úgy látszik, a kis 1.3-as motor nem termel kellő nyomatékot az egyenletes haladáshoz(de a konkurenacia szerintem minden tekintetben alúlmarad). Kipróbálva az 1.5-öst, érzehető volt a hangerűrtartalom-többlet, de még ez se volt az igazi. no,majd a 150-170lovas Sport. És a Sport nem lett, csak 125lovas. Akkor gondoltuk, majd ha Európába ér, megnő a paci, lévén 125-el itt nem sok keresnivaló a franciák 180lova mellett. Maradt 125 és nagyjából el is köszöntünk ettől a lehetőségtől. Aztán minap besétáltunk a Suzukihoz, megnézni mégis milyen. Racionálisan átgondoltuk az egészet, csak japán autó, olcsó, fentartani se nagy összeg. Elövettem netet és látom, hogy a japcsik már mutogatnak egy XSport koncepcióautót, ami elvileg combosabb lesz. Egye fene, vágjunk bele(aztán házon belül -értsd Suzuki- úgyis mesésen tudják a hitellel terhelt autókat is cserélgetni pár év múlva). Próba nélkül(vidék előnye) gyors lezavartunk egy feketét. Értementünk azzal az arccal,hogy "jó lesz darabig" és beindít, első gázadás. vigyor. 10méter után kitörő vigyor. "Vazz, ez alúl is tol, van ereje. Nem hintázik hajó módjára,mint az 1.3-as és-és, szal afféle régi GTI érzés". 80km után nehéz véleményt alkotni egy autóról, de nagyon kellemesen csalódtunk a gépben. Már az se érdekel, lesz e később erősebb verziója,mert a normál autós feelinget tudja. Legalább is én azt szeretem,ha érzem az aszfaltot a kerekeken át. Érzek minden apró gázfröccsöt és nem kell váltogatni 2másodpercenként városi bénázós menetben. 50nél ki 4-be és gázpedál hol gyorsít,hol motorfék. Kormány relatíve beszédes,de parkolásnál szervós. Kasztni gokartos, de nem ráz szét. Motor lent is tol (nyomatékgörbének ha hinni lehet, ez már 1500 körül tudja az 1.3-as csúcsnyomatékát). még meghúzatni nem volt szívem, de 2,5-3ezer fölött érezhetően jobban megy(4ezer körül ismét lapáttal tesz rá,de itt elváltottam. állítólag 5500-nál üt még egyet) és megjön a hangja; amit hála égnek a rémesen szólo "hifivel" nem kell elnyomni, mert beszélget a sofőrrel, illetve énekel neki :). Mit mondjak még... 80után nem sokat lehet, de aki eddig hezitált, vagy éppen nokedlinek gondolta ez az autót, ha nem ész nélkül akar 4sec alatt 100-on lenni,de szeretne egy jó kis gyöszt, bátran vágjon bele. Talán a 6. fokozat elkelne hosszú útra, de még nem próbáltam városon kívűl,max 100-al. Ott még nincs gond a "zajjal".

Még valami. Aki a normál új Swiftet ismeri, az abból max a felszereltség terén indúlhat ki. Ez egy teljesen más autó. Az egy jó autó a muteromnak, ez pedig egy igazán jó autó ;)

2007-10-02 kb 6 000km

Eddig meghibásodás semmi, eltekintve a jobb ülésem nyitogatójától. eltört valami kis pöcök és nem lehett hajtogatni,stb... garanciába cserélték. jobb oldalon valami zörög a műszerfalon(néha), de majd kötelezőn megemlítem.
Szóval még mindig megy. szerintem ellustítom, de ha odalépek neki, teljesen más dimenzióba lép a kocsikázás. Kikaptunk egy Civic 1.8VTI-től(170LE), de szerintem én és nem az autó. Elbénáztam a kettest és letiltott(ez a tiltás elég gáz, mert hamar odaér a fordulat és kellemetlen meglepetés tud lenni). De alapvetően mögötte indultunk a lámpánál és mér fél autót ráhúztunk... de elbaktam. Persze nem kötelező vele koppgázon haladni, de néha KELLL!!! :D Talán kicsit gyorsulhatna nyomatákosabban(de ez elmondható az új RS Clioról is). Persze félreértés ne essék, nem "kékneonban pompázó hülyegyerek" módjára hajtjuk. Konszolidált emberből hozza ki a versengő "marhát". Legjobb, hogy nem érdekel, van-e ellenfél, vagy sem (jobb ha nincs), mert pusztán a képességeiddel kell megkűzdened minden újabb kanyarban és egyenesben(ja,egyenesben is. ha a két kerék nem egyformán tapad meg, kitekeri a kormányt egy laza lányos fogás esetén a kézből, aztán esetleg feltekerhet a fára). Szóval a magad és utitársad vigyoráért kell néha megküldeni. Tényleg gokart.

És mielőtt valaki félreérti, nem a kispollákból kiszált "első élmyénem beszél belőlem". Nincs nagy előélet, de volt R5 turbonk régebben, daihatsu Charade. Mielőtt vásárlásba kezdtünk próbáltunk 206RC-t, clioRS-t, ibizaCuprát. Tény, hogy azok erősebbek, de az élményautózás foka majdnem hasonlatos. az ibiza még kanyarban alatta is van ennek. az új Clio mintha kicsit puhább lenne(gondolom ezért van azóta F1-Team verziója), a 206RC megszűnt,de az keményebb volt(még gokartabb). Ez a kis sárkény gyengébb, de nem annyival. ennyi pénzért, ilyen élményt... Igazi GTI!!!

2008.02.21.

Még mindig megy és egyre jobban. Télen beköltözött valami kopogóbogár a műszerfalba és hátul is csörgött valami, de garanciába szervizelik, ha majd egyszer rászánom magam,hogy egy napig nélkülözöm. Vettem hozzá télikereket. Sajna szerintem nem jó amit adnak a szervízben, lévén a 195/65R15(SX4téli) nagyon ballonos. Fogja is az autót,meg bénán néz ki(traktor). Gumisnál lecseréltem 185/60R15 GTRadial-okra(12e/db és 210km/h a sebességtűrése) és Momo Winter 6.5JxR15 ET45 téli felnire húztam át végül. szeritnem a mellett, hogy béna az SX4 kerék alá, nem is tesz jót a futóműnek,kerékcsapágynak,stb. ráadásul messze nem váltómérete a gyári guminak,míg a 185/60R15 2mm híjján ugyanaz az átmérő. Ezzel a kerékkel a fogyasztásom nem változott és megy is, nem ragad le. Egyszer volt hó, nem volt vele gond és a kézifék jól működik :)
Ja, 5000km körül motorolaj csere Mobil1 5W-50RallyeFromula, majd váltóolajcsere Castrol TAF-X 75W-90. Megérte, főleg a motorolja hozott nagy változást.

Hibalista

- új még

Ide hordtam szervizbe

új. másikat limuzin autóház/debrecen
egyszer nem tetszett a hozzáállásuk a segtíségkérésemhez. e miatt rontok 8-asra. egyébként nomrál problémákat jól orvosoltak, csak volt még segítőkészebb szervíz,így a 10 Őket illeti.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Suzuki Stop, Debrecen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift 1.3 GS (új) Következő autója? X-sport(ha lesz),ClioRS-F1T
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)