Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
Azzal nyitottunk be a kereskedésbe (Suzuki Ház) 2007-ben, hogy Opel Corsát szeretnénk venni, beszéljenek le róla ha tudnak. Nos a kereskedő nem lebeszélt, hanem rábeszélt minket a Swiftre, és nagyon nem bántam meg. Kicsit tartottam a Suzukitól, főleg előítéleteim voltak vele kapcsolatban, gagyinak, ratyinak, gyengének, és amúgy általában olyan snassz kocsinak tartottam. Hat év alatt alaposan megváltozott a véleményem róla, nagyon kellemesen csalódtam benne.
Kellemes formájú kisautó, teszi a dolgát, mosolyogva. GLX felszereltséggel egyáltalán nem fapados, bár a kissé olcsó minőség itt-ott visszaköszön (pl. az oly sokat emlegetett kopogós műanyagok terén), engem ez zavar a legkevésbé. A 178 centimhez elöl tökéletes a helykínálat, mögöttem már kevésbé. Azért ne felejtsük el, egy kisautóról beszélünk. :)
Az 1.3-as motor elég pörgős, a kasztni nagyon könnyű, ergo megy mint a rakéta, dinamikusan lehet vele haladni. Inkább a magasabb fordulatszám-tartományban érzi otthon magát, nem túl nyomatékos. Viszont ha picit visszafogom magam, különösebb erőlködés nélkül összejön az 5.8 - 6.2-es kombinált fogyasztás. Tisztán városban olyan 6.5 az átlag.
Amit nagyon imádtam benne, az a megbízhatóság. Igaz, nem túl sok kilométert raktam bele (hat év alatt 48 ezret), de ez alatt még csak egy izzó sem égett ki. A kötelező cikluson kívül egyszer sem kellett szervizbe vinnem. Az előző kocsi után (Fiat Punto) ez maga volt a Kánaán. :)
Hátrányok... Picit kezd kicsi lenni, csomagtartóval tényleg nem kényeztet el. Ledöntött hátsó ülésekkel azért meglepő mennyiségű holmit tud elnyelni (legalábbis a kocsi méretéhez képest meglepő). Aztán ott van a "hülyesuzukis" érzés - a közlekedés számos résztvevője a kicsi piros Suzukit amolyan eltaposandó féregnek tartja, sávváltásnál inkább rágyorsít csak nehogy besoroljon elé az ember. Más kocsit vezetve ez fel sem tűnt. Persze ez legkevésbé az autó hibája, de nem árt felkészülni rá ha ilyet akar venni valaki. Sokan említik a nyikorgó kuplungot, olyan 15-16000 km-nél előjött nálam is, aztán elhallgatott magától. Néha, nagyon ritkán picit cincog kinyomáskor, engem ez nem zavar, nem fogok miatta szervizbe menni. Hidegben elég lassan fűt be a pici motor, szóval a GS ülésfűtése nem biztos hogy hülyeség. Esős-párás időben nagyon hajlamosak az ablakok a párásodásra, sokkal jobban mint más kocsik esetében.
A gyári MP3-as rádió egyszerű, illik a kocsihoz, a hangszórók picit dobozosan, műanyagosan szólnak, a mély hangok dübörögnek. A kormányról lehet csatornát váltani, hangerőt kezelni, ezt imádtam benne. Kicsit hiányolom hogy nincs USB csatlakozó és/vagy SD kártya olvasó, így a CD-t fényévente egyszer használtam csak.
Összességében maximálisan meg vagyok/voltam vele elégedve, jó kis kocsi, megvolt vele a "dodgemes" érzés. Parkolni álom vele, megdöbbentő hogy milyen szűk helyekre is befér. Két személynek, esetleg két felnőtt +egy gyerek számára ideális lehet, ár/érték arányban nagyon-nagyon jó, olcsón fenntartható, dinamikus autó. A hátrányaival, amelyek nem is igazi hátrányok, szerintem együtt lehet élni (a legfájóbb talán a pici csomagtartó).
Azért csomagtartó ide vagy oda - néha minden erőlködés nélkül elmentünk vele hosszabb útra, három felnőttel, csomagokkal, és a csomagtartó ajtóra applikált biciklitartón három bringával. Bírta. :)
Hibalista
- Furcsa leírni, de a hat év alatt konkrétan semmi nem romlott el rajta, még egy nyamvadt izzó sem égett ki. Az eredeti akku van még benne, pöccre indul vele. Az összes probléma egy első defekt volt.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ház, 1149 Budapest, Egressy u. 17-21.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki Pannónia, 2310 Szigetszentmiklós, II.Rákóczi Ferenc u.8.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Punto II | Következő autója? | Ibiza |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
