Jobb, mint gondoltam
Szöveges ítélet
Cirka 1 év válogatás után eldöntöttem, hogy veszek egy Toyota Aygo-t. :) Kis fogyasztás, megbízhatóság és 2,5 millió alatti ár. De! még mielőtt megvettem volna, betévedtem a kazincbarcikai Szabó Suzukiba. Éppen egy országos akció volt, így 2,5 millióért kaptam egy Suzuki Swift GLX-et. Örülök, hogy megvettem!
Döntésemben ez a fórum is sokat segített.
Most, hogy már közel 10.000 km-ert vezettem az autót gondoltam írok pár sort. :)
A Swift-ről írt negatív véleményeket olvasgatva bevallom néha az az érzésem, hogy a kritika írója ilyen autót még csak kívülről látott.
Bár előző autóm egy Dacia volt, mégis sokféle céges autóval közlekedtem már, ezért nem a híresen megbízhatatlan román csoda az összehasonlítási alapom.
Elöljáróban:
-A Swift nem versenyautónak készült, de ehhez képest dinamikusan vezethető.
-Nem országúti cirkáló, de nem is egy családi autó. Városi „kiskocsi”. Az már egy másik kérdés, hogy sok csóró (velem az élen!!!) nem városi, hanem általános használatra veszi.
-Nem teherautó. :)
-Nem kerül 10 millióba!
-Nem tartja az értékét! Ezért befektetési céllal ne vásároljunk ilyet! :)
-Megbízhatósága nem legenda, hanem tény.
-Olcsó szerviz, olcsó biztosítás (casco, felelősség biztosítás), olcsó alkatrészek.
-Teljesítménye miatt kicsit magas teljesítményadó (régebben súlyadó).
-Fogyasztása (ha nem vigyázunk), kicsit magas is lehet a kategória átlagához képest.
Akkor nézzük!
Kényelem: Az autó belülről viszonylag tágas, négy ember kényelmesen, öt kevésbé kényelmesen fér el. Az ülések nem kényelmetlenebbek és nem is kényelmesebbek a kategória többi autójával összevetve. Én már több órát is vezettem pihenés nélkül és nem fájt semmim utána.
Fogyasztás: A reális fogyasztás olyan 6-7,5 között van, de ha valaki kihasználja a motorban rejlő lehetőségeket akkor ennél több is lehet. Az 5,5 liter/100km-es fogyasztás az esetemben abból adódik, hogy 70-80%-ban országúton, 20-30 %-ban városban használom és ezt a várost nem Budapestnek hívják. :) Országúton is csak olyan 70-100 km/h-val megyek, arra azonban mindig figyelek, hogy városban lámpánál mindenkit legyorsuljak. :) (Az átlagfogyasztás mérő picit lefelé csal.)
A motor: Tényleg nagyon erős, nagyon pörgős, nagyon megy az autó. Aki ezzel nem ért egyet, az próbálja ki az új Opel Corsát! Na az tényleg nem megy!
Futómű: Valaki azt írta, hogy olyan érzés mintha gokartban ülne. :) Hát ez azért túlzás (ki kell próbálni egy gokartot!), de a Swift nem versenyautó és nem is sportkocsi. Szerintem kanyarokban kategória átlagának megfelel, a kátyúkon viszont meglepően jól átsiklik.
Csomagtartó: Sokan írták, hogy kicsi. Valóban nem nagy, de amióta megvan nem lett kisebb. Mielőtt megvettem az autót megnéztem a csomagtartóját is és így később ez nem okozott csalódást. Egyébként egy közepes bevásárlás végeredménye elfér benne, ha pedig nagyobb térre van szükségünk, akkor a hátsó ülések pillanatok alatt előre hajthatóak. Ha legközelebb veszek autót (mindegy mekkorát) azon biztos lesz vonóhorog. Sajnálom, hogy ez nem jutott eszembe hamarabb!
Váltó: Sokan panaszkodnak a váltóra. Hát igen… Az 1-2-3-4-5-el semmi gond. A hátramenet előfordul, hogy nem kapcsolható rögtön, de nem kell pajszer hozzá!!! Ilyenkor „üresben” egyszerűen csak engedjük fel a kuplungpedált egy pillanatra (gázfröccs nélkül, alapjáraton!!!) és próbáljuk meg ismét a hátramenetet kapcsolni. A siker garantált! :) A sebességváltókar egyébként nagyon jól kezelhető, rendkívül pontos, közepesen hosszú úton jár. Szerintem tökéletes! Nekem még egyszer sem sikerült mellé váltanom.
A kuplung és az indulás: A kuplung magasan fog, ezt meg kell szokni. Ha lefullad az autó induláskor az nem a kuplung hibája (szerintem). Ezek a kis motorok alacsony fordulaton nyomatékszegények. Ahhoz hogy biztonsággal és megfelelő dinamizmussal induljunk, minimum 2000-3000/perc fordulatra kel pörgetni a motort. Azok számára, akik nyomatékosabb motorokon nőttek fel ez elég szokatlan.
A sebesség mérő: Nem értettem, hogy miért kapnak idegbajt a mögöttem közlekedők, amikor a sebességmérőm 50 km/h sebességet mutatott. :) Elmentem hát egy radar controllhoz… Hát bizony már alacsony sebességnél is sokat csal az óra felfelé. Lakott területen, ha nagyon szabályosak akarunk lenni nyugodtan mehetünk óra szerint 55 km/h-val, a valódi sebességünk ilyenkor kb. 50-51 km/h. Nem értem, hogy miért csal ilyen sokat…
Zörejek: Hát előfordul… De aztán magától el is múlik. :) Volt már, hogy nem tudtam mi zörög és kiderült, hogy az amit a csomagtartóban szállítok…
Kopogós műanyagok: Tényleg kopog, bár magamtól soha nem jutott volna eszembe hogy kopogtassam. A belső térben használt anyagok minősége a kategória átlaga. A belső design viszont egész jól sikerült. A Fiat Grande Punto belsején például még kicsit gondolkozhattak volna a tervezők. Írta valaki, hogy az órák előtt lévő plexilap karcolódik(???). De hát miért kell azt simogatni??? Ha nem nyúlunk hozzá akkor nem karcolódik, a port pedig nem súrolóporral kel eltávolítani!
A „hifi”: Hát… Ő… :) Vájt fülűeknek nem ajánlom! :) Írta valaki, hogy a kormányról vezérelt rádió nem okozott számára olyan felinget, mint amire számított. Nekem sem, de ez nem a Swift hibája. Sokszor nem is használom. A hangerőt például mindig a rádión állítom és nem a kormányon (mert így gyorsabb). Jobban jártam volna, ha nem kérek rádiót, hanem én veszek bele valami jó kis mp3 lejátszóst.
Illesztések: Én nem vettem észre említésre méltó pontatlanságot.
Fékek: Nem túl érzékeny, de jól fog. Picit nagyobb erővel kell nyomni, mint a Corsáét, de én ezt szeretem. Nekem nem nyikorognak a fékbetétek.
Egyebek:
-Nincs világítás a kesztyűtartóban. Nem értem, hogy miért…
-Elakadásjelző háromszög és elsősegély doboz nem tartozékai az autónak és nincs is ezeknek külön helyük. A csomagtartóban csúszkálnak jobbra-balra…
-A vezetőülés a legalacsonyabb pozícióban is magasnak tűnik számomra.
-A kalaptartót kézzel kel fel- és lehajtani. Eleinte előfordult, hogy a csomagtartóba pakolás után elfelejtettem visszahajtani és amikor induláskor belenéztem a visszapillantó tükörbe akkor láttam, hogy nem látok. :) Kiszállás, kalaptartó lehajtás. Ma ez már nem fordul elő, mert megszoktam és mindig lehajtom.
-Jelző lámpáknál kicsit távolabb kell megállni, mint más típusok esetében, mert a szélvédő meredeksége miatt (meg talán a magas üléspozíció miatt is), felfelé korlátozottabb a kilátás. Hamar megszokható.
Összegezve: Próbáltam reális képet adni a Suzuki Swiftről. Sok típust „megvizsgáltam” a 2-3 millió forint közötti árkategóriában mielőtt döntöttem: Opel Corsa, Fiat Grande Punto, Toyota Yaris, Toyota Aygo, Kia Ceed, Citroen C4 Coupe, Skoda Fabia, Volkswagen Polo.
Nehéz volt a döntés, végül elhatároztam, hogy 2,5 millió lesz a plafon. Ennek a feltételnek a Swift és az Aygo felet meg, a kettő közül a Suzuki nagyobb, jobb a műszerezettsége… A többi típus, amennyivel drágább annyival nem jobb (szerintem).
Kivéve! :) …a Kis Ceed. Véleményem szerint 3 millióért jelenleg ez a legjobb autó.
Most 10.000 km után (ami nem túl sok) is ezt az autót venném. Nem bántam meg!
Aki egy megbízható kisautót szeretne, viszonylag alacsony fenntartási költségek mellett annak csak ajánlani tudom a Suzuki Swiftet!
(Talán majd még folytatom… :) )
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Szabó Suzuki (1000 km-es átvizsgálás)
Korrektek voltak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Dacia tx | Következő autója? | nem tom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
