Igazi élményautó Nekem
Szöveges ítélet
Megvan az 5000, ezért billentyűzetet ragadok. Az autó májusi gyártású júniusban vettem át. Egy 90 pacis, 14 éves turbódízel Xantiát számítattam be. Szerettem az "öreget", mert baromi nyomatékos volt, de régi francia autót Pesten fentartani kész öngyilkosság. Nuku szerelő, ha pedig találsz egy hozzáértőt az baromi drága és sosem ér rá.
Azelőtt sosem volt suzukim, sőt benzines autóm se így elég durva váltás volt. Az 1.9-es után nem akartam lejjeb adni, mindenképpen a legerősebb motorral és legjobb felszereltséggel akartam új autót. Ár/érték arányban a suzuki győzőtt + az itteni hozzászólások elég meggyőzőek voltak. A fogyasztás sem rettentett el, erős élményautót akartam és sosem érdekelt az autóm fogyasztása. Ha menni kell, hát menni kell nem pedig számolgatni a kúton :)
0-2000: Finom bejáratás, pörgetés max. 3500.ig. Csöndes, rossz úton eléggé ugrálós.
2000-5000: Ha nem is gyalázatosan, de azért hébe-hóba már odaléptem neki. Irtózatosan megugrik 4000-nél egészen 6200-ig. Ott elfogy egy kicsit az erő főleg 5.-ben. A 130-as autópályás sebességet meglepően gyorsan eléri, kicsit zavaró hogy a tengely ekkor már 4000-et forog de nagyon teszik a hangja ebben a tartományban. Mivel innentől ugrik meg durván az autó, olyan érzés mintha a lábamat lefelé húzná a gázpedál és nehéz megállni, hogy ne lépjek neki oda :-D
Nem vagyok gyorsulgatós típus, de mostanában elég sokan bepróbálkoznak. Főleg 1.4-es astrák... Hát esélyük a 0-ával egyenlő, még harmadikba sem váltok, de már csak a tükörben látszódnak. De a régebbi és újfajta 1.3-as sufnitunying swiftek is előszeretettel kostólgatnak. Van hogy le se állok velük, mert egyszerűen nincs értelme, már eleve a számok győznek.
Negatív tapasztalatom még nincsen, bár dízel autókhoz szoktam és kellett egy hónap mire ráéreztem a benzinesre. Sokan írták, hogy alul is nyomatékos, de szerintem ezek az emberek sosem vezettek turbós-gázolajfalót. Ez persze nem hibaként róható fel, ez egyszerű technika, így volt és így lesz. Akinek nem tetszik az gondolkozzon el a turbón. A kis Szuzi gázreakciója viszont félelmetes, élvezet pörgetni. A 100 megvan kettesben még mielőtt letiltana!!! A 3.-at kicsit rövidnek találom, de 4.-ben 185-190-ig lehet tiporni :) Kanyarstabilitás csillagos ötös!!!
Negatívumok csakhogy ilyen is legyen:
Kicsi csomagtartó - ez nem zavaró, mert csak ketten használjuk
Gumik - a gyári F1-esek bordázatuk miatt előszeretettel gyűjtik vidéken a kavicsokat (és nem csak a kicsiket) Egy-egy ilyen út után fél órán keresztül lehet kapargatni
Kilátás - 185 centi vagyok, ha első helyen állok a lámpáknál rendesen be kell bakulgatni, de már megszoktam
Gyenge audió - hangszórók cseréjével orvosolható, de eléggé le kell rombolni az első ajtókat hozzá. A hátsók cseréjére még nem jöttem rá.
Hirtelen ennyi 10.000-nél folytatom
Hibalista
- Semmi sem romlott el, szép is lenne...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barna
Még csak 1000-es szervíz volt, korrekt hozzáállás
Amikor elhozam swift gumiszőnyegeket raktak bele, amíg a gyári sport szőnyegek megérkeznek. Tudom nem nagy szám, de a gumiszőnyegeket is megtarthattam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | xantia 1.9 TD | Következő autója? | új Swift Sport ha lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
