FELÉBREDTÜNK :)
Szöveges ítélet
Olvasva a többi véleményt, nem térnék ki az ismétlésekre. Megbízható kis sportos autó,amivel lehet fickándozni és minden pillanatban vigyorra fakaszt. Nem is próbálom tagani, hogy azért vettem ezt, mert egyrészt jó kis autó(megbízható), másrészt fenemód vicces,amikor a nagyobb autók tulajai meglepődnek. Perverzebb Sport Suzukis ismerőseim még ragasztanak is rá 1.2 vagy DDiS "felíratokat" :) Játék az élet és ebben segít a kis gyösz.
Amire kitérnék, az a "hogyan tovább". Elég jól körbejártuk a témát és nyugodt lélekkel kijelenthető, hogy nem lehet chipelni. akinek ezirényú tervei vannak, mondjon le róla. Vagyis lehet,de fölösleges. Amit viszont érdemes meglépni, az, hogy a 2007-08 előtt forgalomba kerültek komputere 6800rpm-nél letilt. Az utána jövő gépek kaptak ajándékba némi fordulatot így azok már 7200rpm-nél tiltanak. Ez annyit jelent, hogy már kettesben meg tudják futni az ominózus 100km/h-t, így a 8.9-es (háromban megfutott időt) lehet javítani 8.3-8.4-re kb. Persze nem ez a lényeg,hanem a váltás sokkal zökkenőmentesebb, mert a csúcsteljesítmény elérésekor nem dadog le a moci. még jobb megoldás, ha valaki tud szerezni a "csoda" verseny ECU/ECM-ből, ami kb 7400-7500-ig forog és alul kicsit nyomatékosabb, de erre bontóban nincs esély,míg a 7200-asra van(bár ne legyen).
Másik és szinte kötelező átalakítás a kipufogó cseréje. A gyári keresztdob nem a legszerencsésebb megoldás, sokat fojt. Vagy két külön kis dobot kell alágyógyítani(lehetőleg nyitottat. nem lesz nagyon hangos, mert a középdob fogja a hangot), de legszerencsésebb egy szimpla dobot feltenni.
Levegőszűrő terén 2 dolgot próbáltam. Vagyis 3-at,de a SuzukiSport PFX-300 fantázianevű szűrőbetétje nem ment be az én Swiftem szűrőházába. Első körben a SuzukiSport PF-2 nevű betétjét próbáltam. Jobb lett, főleg az alsó fordulatszám tartományban. Később betettem a SuzukiSport pfx400 nevű direktszűrő KIT-et. Sajnos itt az alsó fordulatok esetén veszítettem az erőből, de fent sokat nyertem(bár a gyári garfikon is ezt mutatta, de azért meglepődtem). Összességében ezt hagytam bent, mert fent pörgetve új motor költözött a gépbe :)
Ha rangsorolni kellene, nem is tudom, melyik a fontosabb. Talán a magas fordulaton tiltó komputer nyerne, de utána a másik kettő egyenértékű.
futómű tuning is körültekintéssel jó,de egy "talált", vagy levágott rugóval lehet nem érdemes eltolni a gyárilag bepakolt és egész jó futóművet.
és feltöltés. HKS-turbó 206LE. R´s-RRP kompresszor kb 185LE és SuzukiSport kompresszor kb 165LE. el lehet rajta gondolkodni. Nem sürgetem a dolgot.
egy apróság: ezek mind gyári suzuki termékek. Ha valaki saját maga akarja megtervezni a szívó és kipufogó, vagy futómű tuningot, legyen körültekintő, vagy bevált megoldásokat alkalmazzon(pl N-es swiftek megoldásai), mert nagyon el lehet tolni a meglévő teljesítményt is, ha csak úgy odateszünk valamit. Nagyon fontos még a hideg levegő a szűrőknek. Minden autó háklis rá, de az SS kiemelten.
És a végére: Igen kérem, FELÉBREDTEM!
Nemrég született egy népítélet,ami az SS 148Nm-ét kéri számon. Felvetődik benne egy 170LE-es dízel Seat. Első blikkre nekem az új Leon Cupra PdTdi ugrott be. Szép autó, nekem tetszik, bár benzines verzióban az igazi.
Szóval csak szólni akarok a kollegának, hogy az autók menettulajdonságáért a teljesítmény a felelős, azaz a kW vagy LE. Még ha tovább akarom bontani, a keréken mért teljesítmény, nem is a főtengelyi. Ez a teljesítmény ugyan függ a nyomaték mértékétől, mégpedig azon módon, hogy a teljesítmény származtatható a nyomaték és azon fordulatszám szorzataként, ahol az adott nyomaték ébred. Ezért van az, hogy a kisebb nyomatákkal rendelkező motorokat magas fordulaton kell üzemletetni. Ez nehézkesebb és tapasztaltabb sofőrt kiván meg,de tanulható. Hogy egzakt is legyen a dolog, legyen példa az 1800-as fordulaton 350Nm-t produkáló LeonC, aminek a csúcsnyomatéknál ébredő teljesítménye 63kW. A SwiftSport gyári(!!!) csúcsnyomatéka 148Nm 4500-as fordulaton. ez 66k.66kW, de a 160Nm-es mérést produkáló jobb vezérlés esetén ez 72kW. Ezeknek a teljesítményeknek kell megkűzdenie az autó tömegével és a közegellenállással. De magsabb fordukaton a Cupra is másképp fest és a csúcsteljesítménye 4000-en 170LE lesz a kb 1400-1500kg-os autóhoz. Így van az, hogy az én Sportom(1030kg) és a Leon CupraDízel kb azonos 8.2-es gyorsulást produkál, kb azonos 214-es végsebességgel. Lévén a tömeg/LE arányuk is nagyjából megegyező és ha az Suzukit olyan valaki vezeti, aki képes állandóan optimális fordulaton tartani az autót, kb egált tudnak futni, persze nem ötödik fokozatban 60-ról. Attól, hogy ez valakinek nem sikerült, még létező dolog. Egyébként az autóknál ezt a célt szolgálja az 1000méteres idő álló helyből. Ez a Seat esetén 29.3sec. Ronda lenne, ha a SuzukiSport 36-ot futna :DDD A kb 29.7-et tudó FiestaST-től egyeneseben, 100-170között erősen távolodotam (többször és minden esetben, javamra), amikor csörtéztünk(igaz,nekem már nem gyári a vas teljesen. lásd fentebb)
De rizsa helyett lehet az többet jelent, hogy országúti előzgetéseknél kellett már a 170Lovas 520d után motorfékkel mennem, mert nem előzött olyan lendüleesen,ahogy én mentem utána.
Ettől az SS nem egy autópálya-bajnok, mert 150fölött leeszi a gatyát(meg zero tolerancia). Alatta barátságosan fogyaszt, kanyargós őrületben meg kit érdekel a fogyasztás. Az is tévhit, hogy lenyomja az M-es bömösöket(és kategóriatársait), bár igaz, hogy sok kicsit simán megesz reggelire, kanyargós pályán meg nagyobbakat is.
Mindezek tükrében remélem tudtam adni valamit a témához. Remélhetőelg sok tétovázó emberke kap kedvet a népítéletben leírtaktól, ha akar egy kicsi, olcsó, relatíve erős(de ha nem eléggé,feltöltővel fejleszthető) autót. Semmi pillanat alatt lehet belőle igazi kis versenyautót fabrikálni, ami már versenyeken bizonyítottan, bírja a gyűrődést, nem 10, hanem 100ezer km-en!!!
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Suzuki szalon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | R5 turbo | Következő autója? | minek másik? :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
