A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2005-2010)

Swift Suzuki Swift Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez sport - nem verseny!

Szöveges ítélet

Ez egy érdekes autó. Könnyű beleszeretni, mert olyan ismerős mint a kis aranyos suzuki swift, de mégis más, vadabbnak, komolyabbnak, valahogy "autóbbnak" hat. És ez meg is ragadja az embert - áll a szalonban, és egyre csak sasszézik át az 1.5 GS-től a kiállított (általában piros) darabhoz. Aztán beszél róla - mármint az eladó. És olyanokat mond, hogy RECARO (az ülés), meg varrott bőr multi (a kormány), meg teljesen automata, páramentesítős (a klíma)... satöbbi. Egyre jobban tetszik. DE!!! (és most itt jön egy kis szünet, a de utáni rész lentebb található, az ömlengést követően)
Nagyon jól megy - van persze sok gyorsabb autó 1.6 szívó motorral, de ebben van pont annyi erő és dinamika hogy kevés a lehetetlen helyzet az utakon. Egy élményt nyújt minden egyes út vele - akér a rövidek is. Az a környezet ami körülvesz mikor beül az ember - a jó oldaltartás, a kellemes (és nem bután hangos, vagy bántó) kipufogó, a 4000 körül felmorgó motor egy közértbe leugrást is meg tud édesíteni. Aztán ugye szép is - még mindig vannak emberek (pedig egyre több sport swiftet látok az utakon) akik átkérdeznek a pirosnál, hogy "ez mekkora kerék?", vagy "ez így gyári, vagy alakítgatod?". Belül is igényesek az anyagok, bár a műanyag részek kicsit kopogósak - tudom, nem kell őket kocogtatni és jó lesz. Az ülések egy érdekes optikai tulajdonsága, hogy ha rájuk nézünk vékonynak, nyúlánknak, kecsesnek látjuk őket - közben pedig úgy kitöltik széltében a kocsit, hogy egy félliteres palackot nehéz köztük hátraadni. Mondjuk azoknak akik hátul utaznak - lehetőség szerint nem hosszú utakat - valljuk meg ez inkább 2 személyes járgány, hátul nem a tágas és a hosszútávon is kényelmes az első fogalmak, amikre az utas gondol. Na meg ez az autó biztonságos is - fel lehet menni a suzuki eredeti (japán) honlapjára, és kis kereksgélés /adott esetben tippelgetős rákattintás/ után meg lehet találni azt az ábrát, ahol megmutatják hol erősítettek az alapmodell kasztniján - persze nem sokat, de látszik hogy átgondolták. Ja és a 6 légzsák, ami még a középkategóriában sem féltétlen egyértelmű tétel. Talán ennyi elég is lesz a pozitívumokból - ha teheti mindenki ülljön be egyszer, vezesse egy kevest, érezze, hogy egy picit alakított népautó mekkora élmény tud lenni egy olyan világban, ahol mindenki úgy gondolja a "vezetési élmény" az szinonímája a "v6 vagy nagyobb" "10millió vagy drágább" relációknak (lehetőleg egyszerre).
Jöjjön a beígért DE: a suzuki swift sport drága - nagyon jó a felszereltsége, sok százezres tétel alapból jön vele, de a kategóriája akkor is a kisautó. Egy kisautó pedig ritkán 4.2 millió. Pláne csuklásra kéztet ez az adat, ha suzukiról van szó - ami ugye egy 1980-as évekbeli tervezéssel tudott 2005-ig meghatározó lenni Magyarországon - igaz akkor már csak a "szar, de olcsó" tulajdonsága végett. Hát ez most nem szar! É igen, ennek velejárója, hogy nem is olcsó! Aztán ha mégiscsak vállaljuk a magasabb részleteket, a következő tétel (még át se vettük a kocsit, hoppá!) a biztosítás - ez már más kategória, aki nem akar biztosításra költeni, csak minimálisan, ne vegyen 1.6-ost. Mikor aztán megyünk vele, akkor csak egy dolog szab határt a mosolynak - a fogyasztásmérő, ami kérlelhetetlenül ott trónol középen, és egy erősebb indulás hatására csak 3.ikban mutat először 30liter eletti értéket. Ez persze inreális, de megeszi a magáét a kocsi - mennyiségben is (van aki kihozza vidéken 8,5-ből, de én pesten 9,5-10 alá nem nagyon tudok bejönni olyan vezetéssel amiért ezt a kocsit megveszik és amiért érdemes megvenni) és minőségben is (mert nem elég az OPEC ostrom és a 130 fölött hordónkénti olajár, "a mi sportautónk" nem megy el 95-ös benyával - kéri, sőt követeli a 98-ast; ami meg kevés helyen kapható, így egy rosszul kalkulált út és az ember máris fintorogva áll kocsi mellett és csurgatja bele a 100-ast, 360-370-ért literjét).
Összefoglalva - aki olyan autót akart, ami megy és nem száguld, ami szép de nem csicsás, ami sport de nem verseny, és ezért képes kompromisszumokra (itt értsd: plusz kiadásokra), az egyetlen percig sem fogja bánni a vételt. Akik meg minden útjukon tapadnak a fogyasztásmérőre, és el akarják vinni kocsival nyaralni a családot délre, azok vlasszanak inkább egy kisebb motorral szerelt swiftet - az is príma autó!

Hibalista

- Igazából semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Gusztáv

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 5500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Swift Következő autója? Marad a Suzuki hátha kitalálnak valami dögöset
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (784 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)