Első saját autónak tökéletes
Szöveges ítélet
Az első autom amit 0-km-es kora óta én hajtok, egy gyors döntésnek az eredménye, de egyáltalán nem bántam meg hogy rá esett a választás. Lassan 1,5 éve hogy használom, de semmilyen bajom nem volt vele, nincsenek elromlott alkatrészek, csak a szokásos olajszervizek, filter cserék. Felszereltségben egy ilyen kategóriájú autóhoz képest én kivállónak tartom, az elektromos ablakot nem tudom megérteni hogy mibe kerülne egy olyan kapcsolót beletenni amely felfelé is tudja az automata állást. Az üllésfűtés egy olyan találmány amire egyszerűen nem is találok szavakat, imádom, a következő automba is kell. A 6 légzsák tudatában a biztonságérzetem egy picit megnő. A fékek kivállóan fognak, bár a reggeli indulásokkor mindig sípol egyet, de utánna semmi hangja, lehet hogy egy kicsit megkínoztam:). Amit az autóból való kilátásról írnak az való igaz, zavaró hogy a lámpákhoz úgy kell nyújtózkodni ha csak az út felett van elhelyezve, de azért egy söfőrnek meg kell tudni oldania ezeket a problémákat, mert minden autóban van olyan helyzet amelyben nem lehet jól kilátni. Viszont ami nagyobb hibát jelent nekem az az hogy nem igazán találom benne meg a kényelmes ülléspozíciót, ugye az üllésmagasság állítással tényleg csak a magasságot állítod, meg azért én is 195centi vagyok meg 105 kilót nyomok, szerintem erre odafigyelhettek volna jobban is. Hátul a hely (még ki sem próbáltam milyen hátul ülni) :), de aki ült azt mondta hogy ha nem én ülök előtte még hosszútávon is kibírná. A csomagtér: hát ezen a téren elég gyér a felhozatal, de amit eddig én akartam szállítani azt el is tudtam vele vinni. Viszont a belső tér terén lenne mit csiszolniuk, A műszerfal terén szerintem elfogadható, azzal a kikötéssel hogy egy szemétnek: blokk szórólap, valami tároló alkalmatosságot mint szemetes igazán tehetek volna valahova, de ez nem egy óriási probléma. Viszont az ajtókárpit, és hátul az oldakárpit (merthogy az enyém 3ajtós) arra nem igazán illik a kárpit név, inkább a "műanyag borítás", elöl van rajta egy kis szövet amire ránéztem még akkor mikor megvettem és lelki szemem előtt láttam hogy milyen ronda lesz ha szétszakad, eddig még egyben van, de vigyázok is rá, a hátsó "műanyag borítás" az még ennél is igénytelenebb, a célt szolgálja mindkettő, van könyöklő rajta, de a többit inkább hagyjuk. Na meg ha már ennyi igénytelen műanyag van benne, el tudja mindenki képzelni hogy mennyire tud ez zörögni, megvalva az őszintét, első ránézésre azt hittem jobban fog zörögni, ilyen szempontból kellemesen csalódtam, de az idő és a használat mindent megold, úgyhogy idő kérdése és eléri a belső tér azt a zajszintet amire gondoltam. És utoljára a motor. Először azt jegyezném meg hogy volt alkalmam a régi suzukiban ülni, vezetni de az újban ahhoz képest "síri" csend van. És most térjünk ki arra is hogy miért is van ídézőjelben a síri: alapjáraton meglepő, nem is lehet hallani hogy jár a motor (szégyelem de többször is sikerült ráindítani a járó motorra), azért mikor elkezded hajtani akkor megjön a hangja, szerintem gyönyörűen muzsikál 6000-ig, de utánna már hallani a hangján hogy nem szereti, pedig a tiltás az nállam 7000-7200-körül van. Aki azt mondja hogy nincs meg benne a 92 lóerő annak fogalma nincs miről beszél, szerintem nagyon is ott van az a 92 paci, viszont az tényleg igaz hogy nyomatékban egy nagy 0, na jó nem 0 de nem az a fajta motor amivel nyomatékból lehet autózni. A menetteljesítménye a motorhoz képest semmi kívánnivalót nem hagy maga után, (megsúgom hogy ne halja senki, azért én is szeretem a sebességet az olyan hátborzongató izgalmas érzés, na ez az autó nem fogja a notórius száguldozónak megadni amire vágynak) de az hogy nekem sikerült ezzel az 1.3-as motorral sík úton 200-és pár km/h-val is menni (ez csak egyszer sikerült), de a 190-et azt mindig viszi, az megmutatja hogy nem olyan rossz kis motor ez. A fogyasztás kérdése van még hátra. Azt kell hogy mondjam aki ezzel az autóval városi (hangsúlyozom nem csúcsforgalom, dúgó, meg ilyesmi, hanem normálisan autózható, nem kell sokat sorban állni) forgalomban próbál minél kisebb fogyasztást kihozni és nem tud 6,3-6,7 közöttit produkálni annak van mit tanulni a suzuki vezetéséről, de azért az hozzátartozik hogy én is olyan 7,2 körül járkálok vele, de ebbe minden állatkodás belefér, na persze nem nonstop (de azért erre nem mondanám hogy sok pl.: egy 1.6-os BMW vagy egy 1.6-os Opel városi fogyasztásához képest). Viszont az országúti fogyasztásával egyáltalán nem vagyok megelégedve a következők miatt: amire én ilyen városi fogyasztásnál számolnék országúton az mondjuk olyan 6-6,2 (és akkor még nem is mentem nagyon le) na ez az autó tudja ezt a fogyasztást, de 90-100-as tempónál, na jó 90-nél még a 6 liter alá is tud menni, de 130-at hogyha tartod akkor 6,7-7 liter amit megkóstál, ezt én sokallom arról nem is beszélve, hogy a szembeszél meg hasonlók akkár 6 deci pluszt is jelenthet 100km-en (mondjuk ez a kis nyomatéknak is betudható, meg azért nem annyira áramvonalas ez a kis autó). De viszont azokat az állításokat hogy 8-9 litert eszik hát az aki ennyit etett ezzel a motorral annak gratulálok, én már kipróbáltam egy párszor hogy milyen tempónál mennyit eszik, eddig a legtöbb nállam az 8,5 liter/100km, amit úgy sikerült elérni hogy Budapest - Debrecen M3-as 180-190, azért azt kell mondjam ennek az autónak ez eléggé extrém használat (sajnáltam is utánna). Összegezve ez egy szeretetre méltó autó, aki kényelemre vágyik az ne vegye meg, aki e téren tud kompromiszumot kötni, és másból pl.: felszereltség, vagy akár megbízhatóság, fenntartási költség, ..., nem akar engedni annak nyugodt szível ajánlom ezt a típust, személyes vélemény hogy mindenképpen érdemes a legnagyobb felszereltséget megvenni ha már vesz egy új suzukit az ember.
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta:)
Ide hordtam szervizbe
Limuzin Autoház Debrecen
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Lexus IS 220d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
